Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heitteleekö teillä muillakin mielialat pahasti? 😣 Hormonit saa mulla aikaan sen, että oon toistuvasti vähän pinna kireenä, ärtynyt ja riidanhaluinenkin. Ja ihan turhista asioista tietenkin. Suusta tulee puolison seurassa välillä ihan mitä sattuu, vaikka ei yhtään tarkoittais. Tää on ihan kamalaa 😩
On siis varsinkin todella ärtynyt olo ja pinna ihan helvetin kireellä. Tähän asti oon melkein saanut pidettyä suuni kiinni etten miehelle mitään ole sanonut, mutta eilen ja toissapäivänä muutaman kerran tuli sanottua vähän tökerosti. Eilen esim illalla halusin katsoa tv:stä jotain ohjelmaa mistä mies ei pidä, hän mainitsi siitä että voinko katsoa jotain muuta, johon totesin että no en ilmeisesti voi katsoa mitään jos hän saisi päättää ja suljin tv:n. 😂 Ei nyt ehkä pahimmasta päästä, mutta ärsyynnyin suunnattomasti tuohon hänen kommenttiin. On myös semmoista ärsytystä enemmän että ärsyynnyn itseenikin todella helposti. 😳 Eilen melkein aloin hakkaamaan tietokonepöytää kun netti jostain syystä oli hidas.

Hassua sinänsä myös että en yleensä itke kovin helpolla ja raivostun vielä harvemmin. Muistan kyllä milloin viimeksi itkenyt, mutta ennen tätä en muista milloin olisin näin pinna kireällä raivostunut kaikkeen ollut. Niin pointtini on että olisin kyllä luullut että ennemmin olisin itkuherkkä kuin raivoissani kaikesta raskaudessa. 🤣 Mieluummin kyllä olisin itkuinen kuin ärsyyntynyt itseenikin.

Heitteleekö teillä muillakin mielialat pahasti? 😣 Hormonit saa mulla aikaan sen, että oon toistuvasti vähän pinna kireenä, ärtynyt ja riidanhaluinenkin. Ja ihan turhista asioista tietenkin. Suusta tulee puolison seurassa välillä ihan mitä sattuu, vaikka ei yhtään tarkoittais. Tää on ihan kamalaa 😩
Mulla oli kans varsinkin viime viikolla mielialan kans ongelmia, oli pinna kireellä, jotenki itku kurkussa koko ajan ja välillä vähän kärsimätön ja masentunutkin olo. Tällä viikolla on helpottanut onneksi jo vähän. Toivottavasti sullakin helpottaa!

Mulla on ehkä enemmänkin alakuloa ja eilen epäilin jo lievää masennusta, mutta ehkä tän voisi laittaa raskauden ja vähän rankemman vuoden piikkiin.

Joo mulla ainakin raskaus aiheuttaa selvästi mielialan laskua tässä alussa. Tuntuu että nyt tämä flunssakin on muka joku maailmanluokan takaisku kun muutenkin masentaa ja ärsyttää kaikki. Ei auta se kun ei pääse liikkumaan, normaalisti auttaa heti mielialaan kun pääsee salille vetämään treenin. Eilen kävin lyhyellä kävelyllä miehen kanssa ja sykkeet nousi taivaisiin ja henkeen otti 🙄

Mulla sykkeet koholla koko ajan, normaalisti leposyke jotain 59-65 niin nyt yli 70 joka päivä ollut.
Ja kävin yks ilta kävelyllä niin hengästyin heti eikä meinannu millään jaksaa. Samaa ihmettelin yks päivä pyörällä ajaessa (vaikka en vielä raskaudesta tiennyt). 🫣

Mies osti mulle kävelymaton toimistopöydän alle, kun teen kotona töitä. Jospa saisi sillä vähän askeleita ja kuntoa kohotettua. Ja salille kans pitää palata, kunhan tästä taudista tokenen. 😄 en vaan tiedä uskaltaako ”normaalisti” treenata.

Mies osti mulle kävelymaton toimistopöydän alle, kun teen kotona töitä. Jospa saisi sillä vähän askeleita ja kuntoa kohotettua. Ja salille kans pitää palata, kunhan tästä taudista tokenen. 😄 en vaan tiedä uskaltaako ”normaalisti” treenata.
Uskaltaa. Kävin viimeksi salilla 38 viikolle asti. Penkkipunnerrus, jalkakyykky ja maastaveto -painotteinen ohjelma sujui alusta loppuun asti normaalisti.

Uskaltaa. Kävin viimeksi salilla 38 viikolle asti. Penkkipunnerrus, jalkakyykky ja maastaveto -painotteinen ohjelma sujui alusta loppuun asti normaalisti.
Vau! Aika hienosti 🤩 Kykenisinpä itse samaan. En malta odottaa että tämä flunssa menee ohi, pääsis edes jotain tekemään! @Nila musta tuntuu kans siltä että olis pikku hiljaa pakko päästä rehkimään😅😵‍💫

Siis tätä ootan kovasti mäkin että pääsis taas liikkumaan flunssailun jälkeen!! Nyt onneks flunssa jo paranemaan päin niin jos pääsis ens viikolla normaalisti liikunnan pariin 🤞🏻 Tänään nimittäin huomasin et pinna pikkasen tiukalla kun ei oo päässy liikkumaan normaalilla tavalla 🤣

Oon kateellinen 🤣 en oo kahdessa vikassa raskaudessa pystynyt kävelee kuin max 500m liitoskipujen takia ja seki iha tuskaa 🤯 Kolme ekaa raskautta meni huomattavasti helpommin.

Oon kateellinen 🤣 en oo kahdessa vikassa raskaudessa pystynyt kävelee kuin max 500m liitoskipujen takia ja seki iha tuskaa 🤯 Kolme ekaa raskautta meni huomattavasti helpommin.
Kävely minullakin on hankalaa. Lähinnä siksi, että supistelee niin helposti. Pidempi kävely on siis ihan mahdotonta usein jo ennen puoltaväliä. Mutta salitreeni ei vaadi juurikaan kävelyä :D

Olen nyt huomannut muutaman päivän aikana, että palelen ihan hulluna. Aina oon kyllä iltaisin ollut sellainen vilukissa, mutta tää on kyllä nyt potenssiin 10. Sormet illalla aivan jäässä ja joudun nukkumaan villasukat ja pitkät yövaatteet päällä, tuntuu että tarvitsisi jo toisen peitonkin.
Onko muilla tätä palelua? Mikähän tähän vois auttaa? Mietin jo sähköllä toimivaa lämpöpeittoa 😄

Olen nyt huomannut muutaman päivän aikana, että palelen ihan hulluna. Aina oon kyllä iltaisin ollut sellainen vilukissa, mutta tää on kyllä nyt potenssiin 10. Sormet illalla aivan jäässä ja joudun nukkumaan villasukat ja pitkät yövaatteet päällä, tuntuu että tarvitsisi jo toisen peitonkin.
Onko muilla tätä palelua? Mikähän tähän vois auttaa? Mietin jo sähköllä toimivaa lämpöpeittoa 😄
Mä vuoron perään palelen ja on kuuma. Yhtenä yönä heräsinkin siihen, kun tärisin ihan kun palelin niin paljon. 😂 Vaihtelee kyllä päivän mittaan palelenko vai onko kuuma. Mulla tuosta syystä on 1 kahden hengen peitto jota käytän kyllä normaalistinkin yksin, miehelle oma yhden hengen peitto, mutta sen lisäksi mulla nyt samanlainen yhden hengen peitto myös sängyssä jos tulee kylmä yöllä. 🙊 Mitään muuta en ole keksinyt, kun en pysty nukkumaan esim sukat jalassakaan.

Eli suosiolla vain toinen peitto käyttöön.. 😆 mies on ihan kauhuissaan, että miten voin palella niin paljon, kun ei meidän asunnossa kuitenkaan ole kylmä. Se jo mietti että miten selviän sitten 30-40 asteen pakkasista 😂

Mulla palelu on ensimmäisiä raskausoireita aina. Nytkin aivan järkyttävän jäässä eikä tähän auta peitot tms ku silti jäässä. Viime yönä 2 peittoa, pitkät housut, pitkähihainen paita, villasukat ja 23 astetta lämmintä huoneessa ja olin aivan jäässä 🥶😂

Mulla oli myös palelua aiemmin iltasin, nyt enää ehkä normaalin verran😄. Pahoinvointi sen sijaan alko toissapäivänä jo. Onneksi ei sentään niin pahana vielä kun edellisessä raskaudessa, ja toivon niin paljon ettei semmosta tällä kertaa tuliskaan.. Tuntuu että pitää olla syömässä ihan koko ajan, että pysyy aisoissa kuvotus😶. Onneksi sentään vielä ruoka maistunu ihan kohtuullisesti.😅

Edellisestä menkoista 3+5 mutta positiivisesta ovistestistä 4+0.🤠

Anyways ollut nyt aaltoilevaa etovaa oloa ja heikotusta, alamahan/kohdun kohtuu kovaa juilimista ja vihlomista oikeeseen nivuseen ja alaselkään, mies söi keitettyjä kananmunia ja meinas oksu lentää kun haisi ihan pierulle.

Taustalla kesällä tuulimunaraskaus (varhaisessa käytiin rv 8 ja lääkkeellinen keskeytys rv 10), ja kyllä nyt vähän ahdistaa odotella varhaisultraan saataisiinko me vihdoin esikoinen🥹

Palelu näköjään yleinen oire. Muakin palelee kokoajan ja mikään määrä lämmintä ei ole liikaa. Nenä myös vuotanut jo muutaman päivän ilman sen kummempaa sairasteluoloa. Onkohan tää se raskausnuha mistä joku täällä aiemmin jossain puhui😅

Takaisin