Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Närästys on alkanu olee enemmän aaltoilevaa, eikä jatkuvaa😅 On siis jonkin verran helpottanu ja sain neuvolasta reseptille paremman närästyslääkkeen mistä on ollu paljon apua! Yleisesti olo on parempi ja pystyy olemaan jo aktiivisempi, mikä tuntuu ihanalta kun pystyy liikkumaan enemmän ilman järkyttävän huonoa oloa. Miten sulla menee?😊

Onko kukaan uskaltanu lopettaa vielä pahoinvointilääkettä jos sitä on syönyt? Itse yritin mutta eihän siitä mitään tullut😅
Kuulostaa mahtavalta :) Pahoinvointi on iltaisin lakannut ja aamupäivisin jaksaa touhuta ihan hyvin mutta illasta alkaa väsyttää tosi aikaisin. Eli kai tässä ollaan ns. seesteisessä keskiraskaudessa :) Pitäisi jaksaa liikkua enemmän, mutta väsymys ja päänsärky vaivaa. Painoa onneks ei oo kertynyt kuin 2 kg eli kai ihan maltillinen määrä:)

@Saaruski Ihanaa että pahoinvointi on lakannut! Mulla myös päiviä kun tosi kovaa päänsärkyä, silloin ei kyllä saa oikein mitään aikaan😅
Ihan totta, mun piti olla perjantai pois töistä kun torstaipäivän ja to-pe välisenä yönä oli niin kauhea särky enkä pystynyt nukkumaan. Lepäsin sitten perjantain ja se alkoi laukeamaan, otin myös panadol 1 mg :)

Täällä nyt tasan 13+0 menkoista laskettuna ja tuota päänsärkyä on ollut myös välillä. Olenkin miettinyt, että voiko se olla raskausoire, kun mulla toisaalta on niskajumi-päänsäryt aika tavallisia muutenkin ja ajoittain on ollut myös hormonaalista migreeniä kuukautiskiertoon liittyen.

Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut, ihan muutamana päivänä vaan vähän etova olo. Mutta aivan jäätävä väsymys, jouduin pitämään töistä sairaslomaakin tässä alkuraskaudessa, kun ei ollut enää turvallista töihin kulkeminen. 😩 Mulla on noin tunnin työmatka suuntaansa, eikä julkisilla pääse järkevään aikaan kulkemaan. Omalla autolla siis pakko mennä ja meinasin lopulta ajaa kolarin, kun nukahtelin rattiin. Ei auttanut, vaikka olisin nukkunut kuinka pitkät ja hyvät yöunet, vaan jostain syystä kun autoon istun, niin alkaa heti kohta nukuttaa ja pidemmän matkan ajaminen on tosi vaikeaa.

Musta tuntuu, että mulla on ollut koko ensimmäisen kolmanneksen aivan järkyttävä aivosumu enkä muista yhtään mitään. Saatan siis unohtaa ihan äskettäin käydyt keskustelut tai puhuessa saattaa yhtäkkiä vaan hävitä sanoja muistista eikä niitä tunnu löytävän millään 😅

@linatella @Saaruski @Haltiamieli Mullakin on toisinaan kovaa päänsärkyä. Normaalisti ottaisin sellaiseen särkyyn särkylääkkeen, mutta vielä oon pystynyt sinnitellä. En oikein oo kunnolla päässyt kärryille miksi ja milloin iskee päänsärky, mutta epäilen vahvasti että mulla epäsäännöllinen ruokailu on isoin tekijä. 🤔 Lisäksi myös veden juomisen vähyys. Ruoka ja uni usein vie päänsäryn pois.

@linatella @Saaruski @Haltiamieli Mullakin on toisinaan kovaa päänsärkyä. Normaalisti ottaisin sellaiseen särkyyn särkylääkkeen, mutta vielä oon pystynyt sinnitellä. En oikein oo kunnolla päässyt kärryille miksi ja milloin iskee päänsärky, mutta epäilen vahvasti että mulla epäsäännöllinen ruokailu on isoin tekijä. 🤔 Lisäksi myös veden juomisen vähyys. Ruoka ja uni usein vie päänsäryn pois.
Joo, mä kävin keskiviikkona lääkärillä näiden päänsärkyjen takia ja hän oli sitä mieltä, että mulla on migreeni. Sanoi että panadolia voi huoletta käyttää eikä tarvitse odottaa 1-2 päivää. En voi oikeita migreenilääkkeitä käyttää nyt niin niitä ei määrätty. Oisko se ollu joku triptaani...sen lääkkeen nimi..

Mulla kans on ollu aivosumua, siis en muista mitään tyyliin 😄 aivot on aika rennossa tilassa kun ei pysty stressaamaan asioista mitä on tapahtunut eikä kykene miettimään tulevaa 😄

Missä vaiheessa teillä on olo parantunut tai normalisoitunut ekan kolmanneksen jäljiltä? 🙂

Itselläni nyt 12+1 ja väsymys on hellittänyt, mutta edelleen odotan sitä, että olo tuntuisi ihan normaalilta. Pahoinvointikin sinänsä laantunut, mutta vieläkin on esim. paha maku suussa melkein jatkuvasti, eikä ruoat maistu tavalliseen tapaan.

Missä vaiheessa teillä on olo parantunut tai normalisoitunut ekan kolmanneksen jäljiltä? 🙂

Itselläni nyt 12+1 ja väsymys on hellittänyt, mutta edelleen odotan sitä, että olo tuntuisi ihan normaalilta. Pahoinvointikin sinänsä laantunut, mutta vieläkin on esim. paha maku suussa melkein jatkuvasti, eikä ruoat maistu tavalliseen tapaan.

Sanoisin melkein, että jossain 15+ alkoi selkeästi huomata, että olo oli parempi. Huonovointisuus väistyi. Toki väsyn edelleen helposti, mutta ei niin voimakasta väsymystä kuin alussa.

Joo, mä kävin keskiviikkona lääkärillä näiden päänsärkyjen takia ja hän oli sitä mieltä, että mulla on migreeni. Sanoi että panadolia voi huoletta käyttää eikä tarvitse odottaa 1-2 päivää. En voi oikeita migreenilääkkeitä käyttää nyt niin niitä ei määrätty. Oisko se ollu joku triptaani...sen lääkkeen nimi..

Mulla kans on ollu aivosumua, siis en muista mitään tyyliin 😄 aivot on aika rennossa tilassa kun ei pysty stressaamaan asioista mitä on tapahtunut eikä kykene miettimään tulevaa 😄
No mulla se pääkipu toisinaan tuntuu just siltä kuin migreeni olisi alkamassa. Tunnistan samanlaisia oireita kun migreeni on aiemmin alkanut 🤔 mutta ehkä sitä sitten uskaltaa ottaa sen panadolin, jos kipu yltyy isoksi!

Mulla on edelleen rasittavin oire tämä hitsin unettomuus. Taas tässä ollut 1,5h keskellä yötä hereillä. Ei voi kerrostaloasunnossa öisin oikein mitään tehdäkään, ettei herätä puolisoa tai naapureita. Ei huvita työkonettakaan avata kun sitä ihan tarpeeksi päivisin tuijottaa. Välissä toimi jo iltaväsymyksen läpi puoleen yöhön taistelu ja siitä sain kuutisen tuntia nukuttua, mutta nyt ei enää sekään.

@Minne Ite olin kanssa just tohon kuuden aikaan hereillä ja tuijotin kattoa. Niin ärsyttävää, kun herää, eikä saa enää unta.😫

Takaisin