Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää oireiden kyttääminen käy kyllä mielen päälle. Osaisipa rentoutua, olen normaalisti sellainen ”kyllä kaikki järjestyy”-tyyppi mutta näissä jutuissa kunnon hermoheikko😅 Välillä tulee huono olo mutta vertaan kovasti ekaan raskauteen, jossa tässä vaiheessa oli kamalaa enkä pysty sisäistämään että raskaudet voi olla erilaisia. Varasin näiden oireiden vähyyden takia paniikissa varhaisultran jo huomiseksi 😅
Toivottavasti tuo rauhan varhaisultra.
Itsellä taas tämä etova olo on pahempaa ja enemmän jatkuvaa kuin edellisessä raskaudessa ja siksi taas miettii että onhan kaikki kunnossa.

Mulle on iskenyt myös iltapalelu, mikä on hassua kun jo ennen kun sain plussan heräsin öisin hiestä märkänä ja päivälläkin tuli hikoilukohtauksia😅 hikoilu oli siis mun eka raskausoire

Eilen menin kahden peiton alle kylmästä täristen nukkumaan ja aamuyöllä sit nukuin ilman peittoa ihan hikisenä😂

Täällä kanssa iltaisin aivan hirveä horkka päällä ja jossakin vaiheessa sitten puskee hikeä, jos on mennyt nukkumaan tuplapeitolla. :tears: Onneksi ei ihan vielä ole mitkään kunnon pakkaset. Jos olisi, niin pitäisi varmaan sulloutua pilkkihaalariin nukkumaan mennessä. :tears:

Mulle on iskenyt myös iltapalelu, mikä on hassua kun jo ennen kun sain plussan heräsin öisin hiestä märkänä ja päivälläkin tuli hikoilukohtauksia😅 hikoilu oli siis mun eka raskausoire

Eilen menin kahden peiton alle kylmästä täristen nukkumaan ja aamuyöllä sit nukuin ilman peittoa ihan hikisenä😂
Haha sama kuvio: Nukahdin illalla kunnon kerraston kanssa ja aamuyöstä lensi vaatteet lattialle ja nukuin paljain tissein (johon mies vieressä tietysti havahtui ja hyödynsi🤣, sorry jos tmi)

Muakin stressannut nyt vähäoireisuus. Etova olo ei oo lisääntynyt, välillä vähän närästää, ei muuta. Tissitkään ei oo enää pahimmillaan. Saispa jostain joka päivälle varmuuden että kaikki on hyvin 🥲

Muakin stressannut nyt vähäoireisuus. Etova olo ei oo lisääntynyt, välillä vähän närästää, ei muuta. Tissitkään ei oo enää pahimmillaan. Saispa jostain joka päivälle varmuuden että kaikki on hyvin 🥲
Esikoista odottaessa hyvällä tuurilla aina neuvola käynnin jälkeen sen päivän saattoi olla rauhallisin mielin mut sit seuraavana päivänä olisi jo mielellään ultraan tai tarkastukseen mennyt. Olisikohan se niin jos ois miljonääri niin kävisi joka toinen päivä ultrassa..

Hei nyt kun mainitsit yöhikoilun niin mulla oli sama! En vaan siinä vaiheessa epäillyt raskautta. Ihmettelin vaan mikä kumma iskeny kun heräsin useempana yönä aivan litimärkänä 😨 Yhtäkkiä sitten vaihtui hikoilu paleluun🥶

Tässä raskaana ollessa on saanut hyvää esimakua tulevista vaihdevuosioireista. :tears: Yleensä iltaa kohti tuntuu kehon lämmönsäätely tekevän kepposia, mutta näin päiväaikaankin huomaa välillä, että on kuuma ja sitten taas kylmä. Sentään mitään hikoilupuuskia ei ole tullut, mutta muutoin kyllä kroppa tuntuu olevan hormonien vallassa.

Hei nyt kun mainitsit yöhikoilun niin mulla oli sama! En vaan siinä vaiheessa epäillyt raskautta. Ihmettelin vaan mikä kumma iskeny kun heräsin useempana yönä aivan litimärkänä 😨 Yhtäkkiä sitten vaihtui hikoilu paleluun🥶
Mulla kans sama! Ihan jäässä iltaisin ja sit yöllä hikoilee 😅 selvästi hormoonit-jyllää

Mulla on tosiaan kaksi hyvin erilaista raskautta takana, joten sen puoleen helpottaa mieltä, mutta miettiihän sitä silti. No olihan se pakko uittaa tikkua ja testiviiva oli kontrollia vahvempi😂.
Vatsa on kyllä isompi. Farkut menee just kiinni, mutta vyötä ei tarvitse todellakaan käyttää😳😅 rv 7+3

Mulla on koko vartalo väsymys/ vetämättömyys, ehkä se ei oo sit normaalia vaan oire 🤔 Vaikee vaan tietää liittyykö raskauteen mut yleensä en ole kyllä hirveän väsynyt. Tuntuu että silmätkin on ihan väsyneet. Ja nälkä tulee nopeasti.

Mulla on koko vartalo väsymys/ vetämättömyys, ehkä se ei oo sit normaalia vaan oire 🤔 Vaikee vaan tietää liittyykö raskauteen mut yleensä en ole kyllä hirveän väsynyt. Tuntuu että silmätkin on ihan väsyneet. Ja nälkä tulee nopeasti.
Tätä kyllä täälläkin. Just makaan sohvalla nälkäsenä, mutta ei yhtään huvittais syödä😅

Tällä viikolla parina päivänä iski aivan järkyttävä olo kun tuli vähän liian pitkä väli syömisissä😣 liikkuminen jäi myös tosi vähäiseksi jäätävän väsymyksen vuoksi. Nyt viikonloppuna aion kyllä tehdä pilatesta, josko se auttais myös vihlovaan alaselkään..

Pahoinvointi aaltoilee. Varhaisultrassa näkyi vahva syke ja vastasi 6+1 vaikka tänään 6+3. Kätilö sanoi että oli tosi tosi vaikea mitata kun oli vaikeassa kulmassa eikä ollut huolissaan mutta itseä vähän tietty jäi mietityttämään 😅🤯 Hoitoalkuinen raskaus niin hedelmöitysajankohta on kyllä selvillä.

Täällä myös lämmönsäätely heittää häränpyllyä, välillä on jäätymässä ja sitten saattaa ihan sormia napsauttamalla olla niin kuuma että heittää yölläkin peiton kokonaan pois 😅 Lohdullista oli lukea että täällä muillakin oli samaa, tämän palelun muistinkin ekasta raskaudesta mutta tällästä edes taas heittelyä en kyllä muista olleen. Ekassa raskaudessa ei ollut pahoinvointia ja olen ihan onnellinen jos vältyn siltä nytkin🤣 Väsymys oli silloin jäätävä aina iltapäivisin ja muistan miten joka päivä piti ottaa vähintään päikkärit tai sitten mennä joskus 18 aikaan nukkumaan 😵‍💫

Täällä taas hälytyskellot soi kun vointi on vähä turhan hyvä. Voi toki johtua siitä että lisäsin magnesiumin vitamiineihin ja otan ne illalla. Lisäksi aika pitkälti mielihalujen mukaan menty ruuissa niin ei ole alkanut ällöttää. Tissit kyllä edelleen kipeät ja muhkeat ja vatsa turvonnut ja nippailee, mut muutoin hyvä vointi kyllä. Käytiin eilen 2,5km hölkkälenkkikin ennen saunaa miehen kans.

Muita joilla oireet aaltoilee?

Musta kyllä tuntuu, että RV6 eteenpäin olo ollut tasaisen kehno eli nyt reilun viikon. 😅 Ei siis mitään sellaista, ettei suoriutuisi arjesta, mutta hankalaa tuntuu olevan. Eilen olin jo klo 19.30 nukkumassa, kun silmät vaan väkisin painuivat kiinni. Eilen illalla ei ollut ihan älytöntä paleluhorkkaa, mutta muutoin päivät toistavat itseään oireiden osalta ja kestokrapula on varma asia. Ehkä se tästä joskus. Mun kaverilla oli kaksi täysin oireetonta raskautta ja kaksi poikaa tuli. 😊 Ei siis kannata liikaa huolestua!

Täällä taas hälytyskellot soi kun vointi on vähä turhan hyvä. Voi toki johtua siitä että lisäsin magnesiumin vitamiineihin ja otan ne illalla. Lisäksi aika pitkälti mielihalujen mukaan menty ruuissa niin ei ole alkanut ällöttää. Tissit kyllä edelleen kipeät ja muhkeat ja vatsa turvonnut ja nippailee, mut muutoin hyvä vointi kyllä. Käytiin eilen 2,5km hölkkälenkkikin ennen saunaa miehen kans.

Muita joilla oireet aaltoilee?
Täällä edelleen tosi oireetonta. Toki tän hetkinen flunssa nyt vähän hämää... Eilen oli oikealla toispuolesta nippailua, joka pisti heti miettimään kauhuskenaarioita, mutta se oli vain ajoittaista ja meni ohi. Aika hyvin pystyn syömään mitä vain eikä flunssan huonontama ruokahalu ole edes aiheuttanut nälkäpahoinvointia. Rinnoissa ei ole mitään muutoksia. En tosin tiedä vaikuttaako edelleen jatkuva imetys tähän. Se ei ole kuitenkaan muuttunut epämukavaksi, mikä kai joillain käy. No eipä ne viimeksikään enää kipeytyneet kunhan kasvoivat raskauden aikana. No ensi la ultra😅🤞🏻

Takaisin