Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5+6 ja kamala nälkä koko ajan, pahoinvointi aaltoilee pitkin päivää.. äsken koiralenkillä rupes niin paljon etomaan, et yskin siinä mut ei onneks tullu ylös 🤢
Töissä kerroin raskaudesta lähimmälle työkaverilleni, ja että teen varmaan seuraavan kuukauden aika paljon etänä.
Väsyttäisi ihan sikana, mut öisin nukun huonosti ja päikkärit ei kannata, tulee vaan huono-olo siitäkin 🫠

Mulla ainaki on matalat paineet ja kärsin niistä :( äsken mittasin hetken istumisen jälkeen 96/68.. ylösnoustessa silmissä sumenee..
Täällä vahva sama ja paineetkin samat! Viimeraskaudessa oli sama juttu. Jos vähänkään liikahtaa liian reippaasti, tuntuu että vois oikeasti pyörtyä hetkenä minä hyvänsä. 🫩 Se yhdistettynä armottomaan pahoinvointiin - ei kovin fresh.

Väsymyksen taso myös sitä luokkaa, että nukahdin töissä seisovilleni 🥴🤣 Tiedättekö, kun silmät vaan lupsahtaa ja sammuu ihan sekunnin sadasosaksi ja säikähtää ihan sikana ..

5+6 ja pahoinvointi saapunut paikalle ihan kunnolla. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:Aamulla piti kerätä itseään hyvä tovi ennen töihin lähtöä. Mietin jo hetken, että pitääkö saikuttaa. Pitänee tänään ottaa pieni soittorumba, että saisi pahoinvointilääkkeen. Ilman sitä voi olla kyllä nihkeää käydä töissä. Etätyöt ei omassa työssä ole optio, niin vähän pakko lääkitä itseään.

@Ixia86 kiinnostaa myös ne lääkkeet! Kerrotko sitten mitä merkkiä sait ja millä ohjeilla? Eilen googlettelin tätä asiaa ja tekisi mieli kokeilla.
Tuli vähän masentunut olo siitä, että seuraavat 6-8 viikkoa kokopäivä darra 🙄

Katsotaan, että heruuko mitään. En nyt näkisi kovin järkeväksi kuitenkaan saikuttamistakaan, mutta toki siihen se menee, jos ei apua tule. Onneksi nyt kuitenkin pystyy ihan ok toimimaan, kunhan pahin tilanne meni ohi. Jää silti sellainen ällöttävä olo päälle ja aaltoileva pahoinvointi. Syöminen kyllä auttoi hyvin, mutta ei sitä nyt pitkin yötä voi mitään snäksiä vetää, kun pitäisi nukkuakin. :tears:

Onpa ikävä kuulla että pahoinvointi on joillekin saapunut, tsemppiä!

Alkuviikon työmatka vei täällä mehut ja eilinen meni elpyessä. Selkeästi tiettyjä ruokia tekee mieli ja eilen meni vain aamukahvi sinnillä alas. Ostin myös mustaherukkamehua mut illalla olin niin poikki etten jaksanut sitä juoda 😄

Väsymys ja lievä etominen täällä siis läsnä. Tällä viikolla pitäisi vielä pari kouluprojektia saada maaliin ja sit pitäis hetkeksi helpottaa.

Vaikka tiedän, että on normaalia että pahoinvointia ei ole ollenkaan alkuraskaudessa tai se lähtee välillä pois tms. Niin mua pelottaa onko kaikki hyvin, koska olo on ollut täysin normaali nyt pari päivää 🥲

Olikin harvinaisen tehokasta toimintaa! Soitin tosiaan lapsettomuuspolille, missä ollaan hoidossa varhaisultraan saakka ja kerroin tästä invalidisoivasta pahoinvoinnista ja sain saman tien reseptit Bonjestaan ja Primperaniin. :red-heart: Ei voi kyllä muuta kuin kehua, miten loistava palvelu meillä täällä Novassa on. :smiling-eyes: Kätilökin tuumasi, että parempi aloittaa nyt hyvissä ajoin, ettei pääsisi niskan päälle niin pahasti ja työkyky säilyisi. Toki tilanne voi muuttua ja mikään lääke ei auta, mutta toivottavasti näistä olisi apua.

Vaikka tiedän, että on normaalia että pahoinvointia ei ole ollenkaan alkuraskaudessa tai se lähtee välillä pois tms. Niin mua pelottaa onko kaikki hyvin, koska olo on ollut täysin normaali nyt pari päivää 🥲

Mulle ei ainakaan oo vielä tullut pahoinvointia. Mutta rintojen arkuus ollu selkein oire, eilen aamulla tuntu kuin ois koittanut kannatella kaks tiiliskiveä 😅mutta tänään sit ei sekään turvotus ja arkuus ollut niin kova, niin hetihän sitä alkaa miettimään että mitä tämä nyt meinaa 🥲

Mulla kanssa oireet tosi paljon aaltoilleet. Toisena päivänä tissit olleet ihan superherkillä ja sit toisena päivänä taas ei juurikaan. Eilen esim. oli rinnat oikein hankalan kosketusarat ja nyt eivät niinkään. Oireiden aaltoilu on onneksi ihan normaalia. :smiling-eyes:

heti nappasin sun vestiin kiinni, koska itellä ei oikeastaan sen kummempia alkuraskausoireita ole ollut. Alkuun oli jatkuva nälkä ja energiat nollissa, mutta nyt 7+4 ja kaikki aika lailla normaalia. Eilen ei ollut enää edes etovaa oloa ja pelotti ihan hirveästi koko päivän :/ tänään lievä etova olo palasi ja se antaa kyllä psykologista turvaa tähän🥲 ohhoijaa, raskasta.
Miten siellä on mieliala mennyt?

Jotenki niin hassuu miten sitä nuorena ei tajunnu stressata mistään ja eli vaan. Mulla oli molemmat raskaudet ihan oireettomia. Nyt jotenkin hirvee stressi päällä ja toivois et olis enemmän oireita et olis selkeempää 🤣 tänään aamulla herätessä oli jotain kiristymistä rinnoissa ja sellanen olo vatsassa et olis ihan pinkeenä 😁
Eilen oltiin kuopuksen kanssa kaupungilla ja en tiiä kumpi väsytti se koko reissu vai ihmiset 🙈

Jotenki niin hassuu miten sitä nuorena ei tajunnu stressata mistään ja eli vaan. Mulla oli molemmat raskaudet ihan oireettomia. Nyt jotenkin hirvee stressi päällä ja toivois et olis enemmän oireita et olis selkeempää 🤣 tänään aamulla herätessä oli jotain kiristymistä rinnoissa ja sellanen olo vatsassa et olis ihan pinkeenä 😁
Eilen oltiin kuopuksen kanssa kaupungilla ja en tiiä kumpi väsytti se koko reissu vai ihmiset 🙈
Siis tämä😃 ei ole siis lapsia ennestään, mutta ylipäätään nuorena sitä vaan meni ja oli, eikä huolen häivää mistään. Nykyään ei uskalla mennä enää edes pulkkamäkeen, ilman että lirahtaa housuun🤣 t: 36v

Moi kaikille! Varovasti liittyn tänne 😊 Nyt menossa 5+1, IVF alkuinen raskaus. Varhaisultra varattuna hoitavan tahon luota 27.10. Virallinen testipäivä oli 4.10 ja siitä asti olen odotellut fyysisiä oireita. Käytännössä vain leposyke koholla öisin nukun huonommin kuin yleensä, heräillen viimeistään 4.45. Hoitotaustan, oireettomuuden ja 2 aiemman plussan takia on tosi vaikea luottaa että voisimme viimein onnistua.😒

Moi kaikille! Varovasti liittyn tänne 😊 Nyt menossa 5+1, IVF alkuinen raskaus. Varhaisultra varattuna hoitavan tahon luota 27.10. Virallinen testipäivä oli 4.10 ja siitä asti olen odotellut fyysisiä oireita. Käytännössä vain leposyke koholla öisin nukun huonommin kuin yleensä, heräillen viimeistään 4.45. Hoitotaustan, oireettomuuden ja 2 aiemman plussan takia on tosi vaikea luottaa että voisimme viimein onnistua.😒
Heippa! Paljon onnea plussasta!♥️
Meitä on täällä muutama muukin, jonka meneillään oleva raskaus on saanut alkunsa IVF:stä. Itse siis myös yksi niistä.

Tervetuloa mukaan @Harrets tännekin, ollaankin turistu tuolla lapsettomuus-puolella aiemmin. :smiling-eyes: Toivottavasti nyt kaikki saisi nämä syliin asti. :red-heart: Varmasti kaikilla ollut oma kivikkoinen tie takana, varsinkin jos on ollut hoitojen piirissä, ja tässä vaiheessa ei vielä suuremmin uskalla juhlia sen takia. Kuitenkin itse yrittänyt ajatella positiivisesti, vaikka keskenmenon pelko koko ajan kolkuttelee takaraivossa.

Täällä muutes kans nuo verenpaineet on pysytelleet 100/70 tietämillä, mut onneks ei huimaa!

Pahin ehkä on tällä hetkellä nuo repäisykivut. Eilen piti ihan kirota aivastaessa kun tuntui että oikeanpuoleinen munasarja repeää ja tänään sängystä suoraan ylös noustessa juili ihan huolella keskeltä. Kai ne kiinnikkeet tähän vaikuttaa, oikealla puolella niitä siis juurikin on sen esikoisen sektion jäljiltä.

Täällä muutes kans nuo verenpaineet on pysytelleet 100/70 tietämillä, mut onneks ei huimaa!

Pahin ehkä on tällä hetkellä nuo repäisykivut. Eilen piti ihan kirota aivastaessa kun tuntui että oikeanpuoleinen munasarja repeää ja tänään sängystä suoraan ylös noustessa juili ihan huolella keskeltä. Kai ne kiinnikkeet tähän vaikuttaa, oikealla puolella niitä siis juurikin on sen esikoisen sektion jäljiltä.
Kyllä ne varmasti siellä vaikuttavat noihin kipuihin! Itse huomasin kanssa repäisykipua tänä aamuna oikean munasarjan tienoilla, kun aamulla nousin ylös sängystä. Mulla on myös todennäköisesti ihan pikkasen endoa peräsuolen tienoissa, niin välillä sinnekin säteilee tuntemuksia.

Tsemppiä kaikille oireiden kanssa ja ilman. Täälläkin mietin ihan samoja asioita. Vaikka meillä on käynyt tosi hyvä onni ja kaikki on mennyt aina hyvin niin pelkään että meidän onni katkeaa koska eihän se voi ikuisesti kestää..😅 Mutta yritän myös luottaa että kaikki on hyvin ellei toisin todisteta.

Täälläkin melko lieväoireista. Lähinnä on epämääräinen ei kovin hyvä olo. Ruokahalu selvästi muuttunut ja kaikki ei maistu. Juotavista paras on kuplavesi. Luojan kiitos meillä on soodalaite nykyisin! 😅
Toteutin nyt sitten tän raskauden ihan ekan himon: paistoin paketin jauhelihaa ja mausteeksi suolaa ja pippuria. Terveisin kasvissyöjä🥲. Lisukkeena rinkeleitä voilla, joita syönyt viimeksi lapsena. 🤣 Mutta ainakin maistuu kun alkuperäinen lounas jäi syömättä. 🫣😂

Nälän tunne on läsnä, ja tällä viikolla on alkanut lievät etomiset. En ole varma mikä viikko, kun kierto vaikuttaa olleen sekaisin juuri ennen raskautta, ehkä 5-6. Tänään huomasin lounaalla, että kala oli tosi luotaantyöntävää - vaikka normaalisti kalan fani olenkin. Suklaata ei tee ollenkaan mieli. Väsymys ja uniongelmat, pitkin yötä heräilyä, joskus pidemmäksikin aikaa. Unta tulee pidemmän heräämisen jälkeen vasta, kun käy vessassa tai selaa hetken puhelinta. Uutena selkäkipu, joka ei tunnu lihasperäiseltä, vaan tuntuu kuin olisin pari päivää istunut kumarassa. Yritin oikoa selkää eilen salilla, mutta se ei auttanut. Tällä viikolla oon huomannut myös hajuille herkistymisen. Ai niin, ja tissikipu on yltynyt, ne ovat todella arat. Kun kävin varhaisultrassa reilu viikko sitten, ei kohdussa vielä näkynyt oikein mitään. Oireiden vahvistuminen antaa toivoa, että raskaus etenee normaalisti...

Takaisin