Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joo, pakko käyttää pegorionia kahdesti päivässä, että oireet ois hallinnassaOnko muilla suoliston kanssa ongelmia? Mulla maha niin kovalla, että järki lähtee. Ollut jo heti alusta asti ja tänään 19+5.
Tulee vähän jo vertakin kakatessa![]()
voi ei, tuskaa siis sielläkinJoo, pakko käyttää pegorionia kahdesti päivässä, että oireet ois hallinnassaheti jos toinen kerta unohtuu niin seuraavana päivänä jo tuntuu
Onko muilla suoliston kanssa ongelmia? Mulla maha niin kovalla, että järki lähtee. Ollut jo heti alusta asti ja tänään 19+5.
On tää raskaus sitä kauneinta aikaa naisen elämässäMää aloitin käyttään myös pegorionia pussin päivässä, kun alkoi tulla verta ja kakkosella käynti oli hyvin tuskaista![]()
Ei ole vielä, mutta esikoisen kanssa joutui turvautumaan jo peräpuikkoihin, kun ei muuten saanut tavaraa ulosOnko muilla suoliston kanssa ongelmia? Mulla maha niin kovalla, että järki lähtee. Ollut jo heti alusta asti ja tänään 19+5.
Huuuuh peräpuikkoihin!Ei ole vielä, mutta esikoisen kanssa joutui turvautumaan jo peräpuikkoihin, kun ei muuten saanut tavaraa ulosTodellakin toivon ettei nyt päädy vatsa samaan jamaan, ja että sullakaan ei äidy ihan yhtä pahaksi.
Viime raskaudesta olin suuren osan lekottelemassa lomautettuna, mutta mulla stressi vaikuttaa vatsaan nopeuttavasti, että ehkä nyt kun olen töissä, niin pysyy mahakin kunnossa![]()
Kun oli kuusi päivää mennyt ilman kakkaa niin olivat terveyskeskuksessakin erittäin myöntyväisiä peräpuikkojen käyttöön kun sinne soitinHuuuuh peräpuikkoihin!
Kun itsekin niitä sillon alkuraskaudessa halusin käyttää, muttei suositeltu ilman lääkärin lupaa. Eli sulla oli kyllä kurja tilanne, kun niihin jouduit turvautuu. Voi hitto meiän suolia![]()
Mä pyöritän päätä täällä- kuus päivää!Kun oli kuusi päivää mennyt ilman kakkaa niin olivat terveyskeskuksessakin erittäin myöntyväisiä peräpuikkojen käyttöön kun sinne soitinNyt pidän kyllä huolen ettei mennä sinne asti koska oli se olo tukala! Pitää älytä aloittaa vaikka Pegorion jos alkaa näyttää vatsa pahasti hidastumisen merkkejä.
Jotain punaisia läiskiä on alkanut ilmestyyn lähinnä mahaan ja rintoihin, eivät kylläkään kutia tai oo näppyläisiä, eli en tiedä voisko olla tuo puppp vai onko jotain muutaMoi! Onkos täällä ketään, jolla olisi diagnosoitu puppp-ihottuma?
Mulla alkoi n. Vkoilla 16(?) vatsalle nousta erilaisia punaisia näppyjä, jotka nyt viimeisen parin viikon aikana levinneet koko vatsan alueelle, alaselkään, kainaloihin ja harvakseltaan myös olka- ja käsivarsiin. Pääsin työterveyden kautta ihotautilääkärille, joka esitti melko varman arvauksen puppp-ihottumasta. Mun onneksi tämä ei, ainakaan vielä, kutia, mutta olo on kuin rupisammakolla. Hoidoksi vahva kortisoni-voiteen. Kohtalotovereita?
Voi eiMoi! Onkos täällä ketään, jolla olisi diagnosoitu puppp-ihottuma?
Mulla alkoi n. Vkoilla 16(?) vatsalle nousta erilaisia punaisia näppyjä, jotka nyt viimeisen parin viikon aikana levinneet koko vatsan alueelle, alaselkään, kainaloihin ja harvakseltaan myös olka- ja käsivarsiin. Pääsin työterveyden kautta ihotautilääkärille, joka esitti melko varman arvauksen puppp-ihottumasta. Mun onneksi tämä ei, ainakaan vielä, kutia, mutta olo on kuin rupisammakolla. Hoidoksi vahva kortisoni-voiteen. Kohtalotovereita?
Ei ainakaan omaan korvaan kuulosta pupppilta. Usein pupppp kutiaa tosi pahasti ja on rakkulaista + leviää myös koko kehoon. Toivottavasti ihon kuivumista, pupppp ihottumaa en toivo kenellekäänJotain punaisia läiskiä on alkanut ilmestyyn lähinnä mahaan ja rintoihin, eivät kylläkään kutia tai oo näppyläisiä, eli en tiedä voisko olla tuo puppp vai onko jotain muutamuutenkin mulla iho kyllä kuivuu nyt pakkasilla, että voi tietty johtuu siitäkin.
Mulla ei tosiaan ainakaan vielä kutia, mistä olen enemmän kuin iloinen. Neuvolalääkäri ei ottanut asiaan yhtään mitään kantaa ja työterveydenkin ensimmäinen lääkäri oli ihan kujalla, kyseli vesirokosta ja syyhystä. Mutta tämä yksityinen ihotautilääkäri sanoi heti arvelevansa, että on puppp. Koepalallahan se selviäisi, mutta sitä tuskin enää työterveyden kautta saan.Voi eitoivottavasti ei ole PUPPP
mulla oli esikoisen raskaudessa ja kokoajan pelkään, että tulee takaisin. Mulla alkoi kans aikaisin, 15-16 viikoilla. Sit se helpotti hetkeksi viikoilla 25-30 (oli silti ihottumaa, mutta ei pahin vaihe) ja tuli taas pahaksi synnytykseen asti. Mulla kutisi ja en saanut nukuttua, sain ihon puuduttavaa rasvaa ja unilääkkeitä ja rauhoittavia, että selviäisi ja saisi edes vähän nukuttua (lergigania yöksi ja lergigan comp päivälle). Ihoa myös raapi hereillä ja nukkuessa, niin se oli usein ruvella
Täällä ei annettu raskaana oleville muistaakseni lainkaan kortisoonia, en kyllä tiedä olisko auttanut, mutta apua oli vaikea saada ja mua heiteltiin neuvolalääkärin ja terveyskeskuksen välillä alkuun.. Olin joskus aivan ruvella koko kehosta ja musta ei kyllä ole yhtään kaunista tai esteettistä kuvaa noilta viikoilta
Toivon, että sulla olo helpottaa pian. Mulla oli tosi epätoivoinen ja yksinäinen olo ton vaivan kanssa, kun ei ollut edes terveydenhoidossa kovin tunnettu ja vaikutti tosi paljon omaan elämään ja jaksamiseen. Iso halaustäältä saat kaikki sympatiat ja tsempit
![]()
Oliko sulla muuten koko kehossa vai rajautuiko selkeästi johonkin? Mulla alkoi hyvin selkeästi vatsasta ja siitä levisi kainaloihin. Nyt on jonkin verran alaselässä ja pienempää rakkulaa harvakseltaan käsissä.Voi eitoivottavasti ei ole PUPPP
mulla oli esikoisen raskaudessa ja kokoajan pelkään, että tulee takaisin. Mulla alkoi kans aikaisin, 15-16 viikoilla. Sit se helpotti hetkeksi viikoilla 25-30 (oli silti ihottumaa, mutta ei pahin vaihe) ja tuli taas pahaksi synnytykseen asti. Mulla kutisi ja en saanut nukuttua, sain ihon puuduttavaa rasvaa ja unilääkkeitä ja rauhoittavia, että selviäisi ja saisi edes vähän nukuttua (lergigania yöksi ja lergigan comp päivälle). Ihoa myös raapi hereillä ja nukkuessa, niin se oli usein ruvella
Täällä ei annettu raskaana oleville muistaakseni lainkaan kortisoonia, en kyllä tiedä olisko auttanut, mutta apua oli vaikea saada ja mua heiteltiin neuvolalääkärin ja terveyskeskuksen välillä alkuun.. Olin joskus aivan ruvella koko kehosta ja musta ei kyllä ole yhtään kaunista tai esteettistä kuvaa noilta viikoilta
Toivon, että sulla olo helpottaa pian. Mulla oli tosi epätoivoinen ja yksinäinen olo ton vaivan kanssa, kun ei ollut edes terveydenhoidossa kovin tunnettu ja vaikutti tosi paljon omaan elämään ja jaksamiseen. Iso halaustäältä saat kaikki sympatiat ja tsempit
![]()
Joo kuulosti toi sun kuvailu kyllä sen verran karmeelta, että todella toivon että ei oo puppp kyseessäEi ainakaan omaan korvaan kuulosta pupppilta. Usein pupppp kutiaa tosi pahasti ja on rakkulaista + leviää myös koko kehoon. Toivottavasti ihon kuivumista, pupppp ihottumaa en toivo kenellekään![]()