Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Tyne & @Valerie mulla on mennyt supernenäily siihen pisteeseen, että haistan kuivasta pyykistä hajusteettoman sanytolin, jota oon käyttänyt etenkin kirppislöytöjen pesuun. Tai sitten hajusteeton pesu nostaa jotenkin vanhat jäämät esiin, kun vaatteet eivät haisseet miltään ennen pesua. 🫠 Tosi kiva, kun hajusteeton elämä vaikeutuu raskaana ollessa!

@Tyne & @Valerie mulla on mennyt supernenäily siihen pisteeseen, että haistan kuivasta pyykistä hajusteettoman sanytolin, jota oon käyttänyt etenkin kirppislöytöjen pesuun. Tai sitten hajusteeton pesu nostaa jotenkin vanhat jäämät esiin, kun vaatteet eivät haisseet miltään ennen pesua. 🫠 Tosi kiva, kun hajusteeton elämä vaikeutuu raskaana ollessa!
Oi ei🙈 helpottuukohan tämä jossain vaiheessa raskautta🤔

Pahoinvointi rantautui tänne... 🫠 Onneksi hyvin kevyenä, sellasena taustahyminänä tässä koko ajan läsnä. Paitsi hampaiden harjauksen aikana, se on horroria nyt aamuisin. 😩

Pahoinvointi rantautui tänne... 🫠 Onneksi hyvin kevyenä, sellasena taustahyminänä tässä koko ajan läsnä. Paitsi hampaiden harjauksen aikana, se on horroria nyt aamuisin. 😩
Uh, tuo hampaiden harjaus on kyllä paha😅 Itse tykännyt ennen kaikesta mintun makuisesta, mutta nyt ällöttää🙈 jossain kirjoituksessa oli, että pahoinvointiin voi koittaa imeskellä minttupastillia, juu ei🤣

Viime yönä heräsin kovempaan kipuun😰 meni kyllä nopeasti ohi, tiedä sitten onko normaalia kohdun kasvamisesta johtuvaa (rv 9)🤔 mitään vuotoa ei onneksi ole tullut🙏 pieni pelko persiissä ylihuomenna onneksi neuvola👍

Täällä keskusteluun liittyy myös esikoistaan odottava mimmi.👋🏼 Taustalla reilun kolmen vuoden yritys, yksi kemiallinen (?) / varhain kesken mennyt raskaus ja jo alkaneet hoidot.

Tuntuu niin, niin hassulta, kun tämä plussa tuli kesätauon aikana — just ennen kun ivf-hoidot piti alkaa. 🥹❤️ Olo on niiin epätodellinen — miten just nyt onnistuttiin? Toki historia ja kemiallinen raskaus kummittelee mielessä ja pelottaa, onko kaikki ok… Eritoten, kun oireet ovat olleet aika vähäisiä.

Oireita tähän mennessä: väsymys, menkkamaisia ”juilimisia” aina välillä, rintojen/nännien arkuutta välillä (ei todellakaan joka päivä), aamuisin tukkoinen olo ja tosiaan se, että tein vahvan plussan jo ennen menkkojen alkua ja eilen digitestiin tuli +3.

Eniten huolettaa, kun rinnat eivät ole ollet missään vaiheessa kovin kipeät, eikä huonoa oloa ole ollut.

Onko kohtalotovereita? Ja onko muilla ollut oireiden aaltoilua?

Täällä nyt RV 5+1
Täällä herätty epätietoisena ja huolissaan (RV 6+0), kun veskikäynnin yhteydessä paperiin jäi vaaleaa (haaleaa persikan väristä / haalean ruskeaa) vuotoa 😭

Pelkään niin, että kesken menee. 😭😭💔

Mitään isoja kipuja ei ole ollut, vain eilen kävelylenkin jälkeen satunnaista alavatsan ja alaselän hentoa nippailua. Mitään vuotoa (paitsi satunnaista valkovuotoa) ei ole tullut.

Onko kenelläkään ollut pientä vaaleanpunaista vuotoa niin, että kaikki on kuitenkin mennyt hyvin? 🥹

Täällä herätty epätietoisena ja huolissaan (RV 6+0), kun veskikäynnin yhteydessä paperiin jäi vaaleaa (haaleaa persikan väristä / haalean ruskeaa) vuotoa 😭

Mitään isoja kipuja ei ole ollut, vain eilen kävelylenkin jälkeen satunnaista alavatsan ja alaselän hentoa nippailua. Mitään vuotoa (paitsi satunnaista valkovuotoa) ei ole tullut.

Onko kenelläkään ollut pientä vaaleanpunaista vuotoa niin, että kaikki on kuitenkin mennyt hyvin? 🥹
Kaikki vuodot on kyllä niin hirveitä, kun ne voi tarkoittaa ihan mitä tahansa. Tsemppiä epätietoisuuteen ❤️ Muista, että oli se mitä tahansa vuotoa, et voi itse vaikuttaa lopputulokseen, eli koita olla mahdollisimman rennosti ja pysyä optimistisena ❤️

Tsemppiä ❤️ Mulla on kokemusta myös hyvin menneestä raskaudesta, vaikka oli vuotoa. Kirkkaan punaistakin ihan. Silloin vuodon syy oli hematooma, mikä sitten ajan kanssa katosi itsekseen ja raskaus meni loppuun asti normaalisti.

Vaikea päätellä pelkästä vuodosta, onko kaikki hyvin vai eikö. Pieni haalea vuoto on aika yleistäkin, ja jo pienen pieni tippa esim. limakalvolta voi värjätä valkovuodon beigeksi.

Toivottavasti kaikki on hyvin ❤️

Kaikki vuodot on kyllä niin hirveitä, kun ne voi tarkoittaa ihan mitä tahansa. Tsemppiä epätietoisuuteen ❤️ Muista, että oli se mitä tahansa vuotoa, et voi itse vaikuttaa lopputulokseen, eli koita olla mahdollisimman rennosti ja pysyä optimistisena ❤️
Jep, niin on 😭 Just kun olin alun päivittäisestä ”epävarmuudesta” päässyt, niin tuli tämä — on tämä hurjaa kyllä kaikin puolin 🥺

Kiitos myötäelämisestä ja tärkeästä muistutuksesta.❤️‍🩹

Voin pitää teidät ajan tasalla, miten kaikki menee… Toivotaan parasta ja mennään päivä kerrallaan💫❤️

Tsemppiä ❤️ Mulla on kokemusta myös hyvin menneestä raskaudesta, vaikka oli vuotoa. Kirkkaan punaistakin ihan. Silloin vuodon syy oli hematooma, mikä sitten ajan kanssa katosi itsekseen ja raskaus meni loppuun asti normaalisti.

Vaikea päätellä pelkästä vuodosta, onko kaikki hyvin vai eikö. Pieni haalea vuoto on aika yleistäkin, ja jo pienen pieni tippa esim. limakalvolta voi värjätä valkovuodon beigeksi.

Toivottavasti kaikki on hyvin ❤️
Ihana kuulla! ❤️ Kiitos kun jaoit.

Ja niinhän se on. Uskon, että ultra (jos sinne saakka päästään) kertoo lisää. Katsotaan, miten tässä käy 💫🙏🏼

Mulla on kuopuksen raskaudesta sellainen kokemus, että yhtäkkiä holahti ihan kuukautisten pahimpien päivien verran verta. Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin, koska se oli vain hematooma, joka vuoteli pois. Ja nyt tosiaan vu sanottiin, että tälläkin kertaa joku pieni hematooma on, mutta se on varmaan itsekseen imeytynyt pois, koska ei vuotoa ole tullut. Viimeisessä km tilanne alkoi myös vuodolla eli vuodot voi olla harmittomia tai sitten ei. Hirveän paljon huolta ne aina aiheuttaa. Voimia ja mielenrauhaa! ❤️

Mun kokemuksen mukaan vaaleanpunainen vuoto on yleensä vaarattomampi. Se voi johtua esim siitä, että raskaus kuivattaa limakalvoja.

Esikoisen raskaudessa mulla oli tosi usein vaaleaa tiputtelua useidenkin viikkojen ajan kolmena ekana kuukautena. Sillon googlailin, että 25 %:lla tulee vuotoja alkuraskaudessa. Kaikki meni ekassa raskaudessa lopulta tosi hyvin.

Tokassa raskaudessa tuli vähemmän vuotoa, mutta kirkkaanpunasta. Se taas oli ilmeisesti ennakko-oire tuulimunaraskaudesta.

Paljon voimia odotteluun ❤️ pidän sormia ristissä, että kyse ois vaarattomasta vuodosta 🤞🏻

Hirvee nälkä ja paha olo, ku kirjotelen täs sängyssä. Pitäs ehkä koettaa nukkua 😅 koko ajan vois syödä. Hiilarinhimo on ihan uskomaton.

Tunnen niin tuskasi, miten epävarmalta voikaan varnasti tuntua 🥺 Mulla oli edellisessä raskaudessa vajaan kahden vuorokauden ajan jotain haaleaa pientä vuotoa, ja minä myös silloin googlailin että aika yleistä on ja tämä meni ohi ja kaikki meni raskaudessa hyvin ❤️

Nyt sitten tässä juuri viikolla 7 seksin jälkeen tuli paperiin haaleaa / osittain kirkastakin verta. Onko teillä muilla ollut tämmöistä? Epävarmuuttahan tässäkin on mutta luin netistä että yhdynnän jälkeiset pienet vuodot on aika normaaleja, just limakalvojen herkkyydestä johtuen kai. Tuo vuoto jäi kyllä siihen yhteen pyyhintäkertaan ja seuraavana aamuna joku pieni viiru vielä tuli.

Muutoin musta on tuntunut kuin rämpisin päivien läpi 😩 Aamulla (joskus öisinkin) herään hirvittävään nälkään ja heikotukseen, yleensä säännöllisesti syömällä pysyy tolpillaan mutta välillä on hyvästäkin syömisestä huolimatta kamala nälkä. Tänä aamuna alkoi myös yleinen ällötys/etominen. Välillä on ollut myös super väsyneitä päiviä.

Puolisoni jo mietti, onkohan sillä vauvalla kaikki hyvin, kun olen niin huonona (me ei olla käyty varhaisultrassa). Minä siihen sanoin, että jos sillä ei ois kaikki hyvin niin miksi se vaatisi näin paljon ravintoa 😅🥹 Eipä se auta kuin toivoa että kaikki on niinkuin pitääkin ❤️

Yritän vaan heikkoina hetkinä pitää mielessä että nämä pahimmat oireet toivottavasti helpottaa ihan muutamassa viikossa ja toivottavasti hellittäis jo piankin 🤞🏼 Onko siellä joku toukokuun alkupuolen odottaja jolla olis jo helpottanut pahimmat alkuoireet?

Mulla on ainakin aika oireetonta jo, tosin edellisetkin raskaudet ollut melko oireettomia. Nyt rv 9+5.

@amajii : mulla tuli kans verta seksin jälkeen muistaakseni viikolla 6, tuli sen koko illan ajan pyyhittäessä mutta sen jälkeen ei oo tullu enään mitään ja nyt vk 8+3 eli harmitonta oli😊

Muuten oireina lievä pahoinvointi ja loputon nälkä sekä vatsan turvotus 🌸

Täällä viikot 8+2 ja viikko sitten saatiin tietää varhaisultrassa että sieltä olisikin tulossa yhden sijasta kaksi 🤭

Nännit on tosi arat, pyyhkeellä kuivaaminenkin sattuu ja viikon lopussa aina huomaa että meinaa olla väsähtänyt vointi kun viikon on arkea suorittanut. Tällä viikolla alkoi iltaisin myös vatsan jäätävä turvottelu, kaikki housut puristaa 😬 muuten hyvä vointi, vähän välillä etoo ja huomaa että jossei syö säännöllisesti niin heikottaa 😅

Täällä viikot 8+2 ja viikko sitten saatiin tietää varhaisultrassa että sieltä olisikin tulossa yhden sijasta kaksi 🤭

Nännit on tosi arat, pyyhkeellä kuivaaminenkin sattuu ja viikon lopussa aina huomaa että meinaa olla väsähtänyt vointi kun viikon on arkea suorittanut. Tällä viikolla alkoi iltaisin myös vatsan jäätävä turvottelu, kaikki housut puristaa 😬 muuten hyvä vointi, vähän välillä etoo ja huomaa että jossei syö säännöllisesti niin heikottaa 😅
Onnea😍 Kiva, että on "vertaistukea" täällä toukokuisissa, kun meillekin tulossa kaksoset!

Takaisin