Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai niin! Nyt muuten iski jonkunlainen hajuherkkyys myös. Eilen tuulilasinpesuneste otti nenään, tänään mies kävi turkkilaisessa parturissa ja apua miten voimakkaasti iski nokkaan ne parturissa käytetyt mitkä lie hiusöljyt. Aivan järkyttävää, miten oikein löyhähti ja jäi nenään "vellomaan" ikävästi :Face With Tears Of Joy:

Eilen oli väsymystä lukuunottamatta melko oireeton päivä. Kurkin sitten maaliskuiset 2022 ryhmää missä olin kirjoitellut juuri näillä viikoilla että ei ole enää pahoinvointia, kunnes se alkoi kahta kovempana hetken päästä. Koitan nyt siis nauttia näistä päivistä kun ei ole paha olla. Tänä aamuna oli taas ihan menkka olo ja tuntui että uskaltaako sitä mennä vessaan.

Täällä lääkityksestä huolimatta oksentelen toistuvasti. Alku näytti pahoinvointilääkkeen kanssa lupaavalta mutta nyt pahoinvointi jälleen uusissa svääreissä😩 oon ollut viikon hoitotyöstä sairauslomalla. Maanantaina pääsen lääkärin vastaanotolle. Tuskin siitäkään apua on mutta saapahan pidemmän sairausloman ettei tarvi joka kolmas päivä olla soittamassa neuvolaan😅 tämä laittaa miettimään miten huono pahoinvoinnin kannalta tilanne olisi ilman lääkitystä🤢 pieni toive olisi että ultrattaisiin myös maanantaina, saisi jotain varmistusta että kaikki hyvin🩷

Täällä keskusteluun liittyy myös esikoistaan odottava mimmi.👋🏼 Taustalla reilun kolmen vuoden yritys, yksi kemiallinen (?) / varhain kesken mennyt raskaus ja jo alkaneet hoidot.

Tuntuu niin, niin hassulta, kun tämä plussa tuli kesätauon aikana — just ennen kun ivf-hoidot piti alkaa. 🥹❤️ Olo on niiin epätodellinen — miten just nyt onnistuttiin? Toki historia ja kemiallinen raskaus kummittelee mielessä ja pelottaa, onko kaikki ok… Eritoten, kun oireet ovat olleet aika vähäisiä.

Oireita tähän mennessä: väsymys, menkkamaisia ”juilimisia” aina välillä, rintojen/nännien arkuutta välillä (ei todellakaan joka päivä), aamuisin tukkoinen olo ja tosiaan se, että tein vahvan plussan jo ennen menkkojen alkua ja eilen digitestiin tuli +3.

Eniten huolettaa, kun rinnat eivät ole ollet missään vaiheessa kovin kipeät, eikä huonoa oloa ole ollut.

Onko kohtalotovereita? Ja onko muilla ollut oireiden aaltoilua?

Täällä nyt RV 5+1

Täällä keskusteluun liittyy myös esikoistaan odottava mimmi.👋🏼 Taustalla reilun kolmen vuoden yritys, yksi kemiallinen (?) / varhain kesken mennyt raskaus ja jo alkaneet hoidot.

Tuntuu niin, niin hassulta, kun tämä plussa tuli kesätauon aikana — just ennen kun ivf-hoidot piti alkaa. 🥹❤️ Olo on niiin epätodellinen — miten just nyt onnistuttiin? Toki historia ja kemiallinen raskaus kummittelee mielessä ja pelottaa, onko kaikki ok… Eritoten, kun oireet ovat olleet aika vähäisiä.

Oireita tähän mennessä: väsymys, menkkamaisia ”juilimisia” aina välillä, rintojen/nännien arkuutta välillä (ei todellakaan joka päivä), aamuisin tukkoinen olo ja tosiaan se, että tein vahvan plussan jo ennen menkkojen alkua ja eilen digitestiin tuli +3.

Eniten huolettaa, kun rinnat eivät ole ollet missään vaiheessa kovin kipeät, eikä huonoa oloa ole ollut.

Täällä nyt RV 5+1
Täällä aaltoilevat oireet 🙋‍♀️ Mulla ei rinnat olleet esikoisen raskaudessa missään kohtaa kipeät. Täälläkin nyt 5+1, ja pari päivää ollut ihan lievää rintojen/nännien arkuutta, muttei mitään huomattavaa. En itseni kohdalla odota että tälläkään kertaa kipeytyisivät tämän enempää 🙂 Ja myös tuossa raskaudessa kaikki oireet välillä katosivat jopa pariksi päiväksi kokonaan, vaikka kaikki oli kunnossa.

Ihanaa että onnisti juuri ennen IVF:ää! 😍 Niin paljon onnea! 🥰💕

Täällä nyt RV 5+1
Ja vielä jatkona oire, jonka unohdin edellisestä: alavatsa on selkeästi turvonnut, ja turvotus on suurinta eritoten iltaisin.

Täällä nyt RV 5+1
Mä lukeudun niihin, jolla rinnat eivät missään vaiheessa kipeytyneet esikoisen raskauden aikana, eikä herkkyyttä ole nytkään. Mulla se tosin esikoisen kohdalla johtui siitä, ettei maito koskaan noussut matalan prolaktiiniarvon vuoksi. Rinnoissa ei siis tapahtunut mitään, mikä selitti mun kohdalla oireettomuuden.

Ei ole tällä tarinalla tietenkään tarkoitus pelotella! Tiedän kyllä toisenlaisiakin kokemuksia, oireettomat rinnat ja silti maitoa on riittänyt muidenkin vauvoille. 🤭

Mullakaan ei rinnat oo ollut mitenkään kosketusarat, semmosta maidon nousun fiilistä oli ennen plussaa ja nyt hyvin satunnaisesti. Lähinnä tuntee että rinnat on olemassa koska on ne vähän kasvaneet. Ja kasvuaan tulee jatkumaan mitä pidemmälle raskaus etenee.

Kiitos onnitteluista ja myötäelämisestä — miten vertaistuki onkaan niin huippu merkityksellistä ❤️❤️ Ja paljon onnea myös teille kanssaodottajille 🥰❤️

Täytyy yrittää mennä päivä kerrallaan ja olla liikaa huolehtimatta oireiden aaltoilusta / satunnaisesta puutoksesta, mutta hitsi miten hankalaa se onkaan🙈

Ristiriitaista, kun jotenkin toivoisin lisää oireilua, joka osaltaan vahvistaisi omalle mielelle sitä, että raskaana ollaan… vaikkakin ilman isompia oireita tai pahoinvointia on helpompi olla, ja olen lukenut (nyt myös teiltä💕), että on myös hyvin vähäoireisia raskauksia, ja kaikki on silti mennyt hyvin.

On nää vaan jänniä aikoja… Ja kun toive pienestä on ollut niin pitkään niiiin suuri, että sitä on ihan herkillä kaiken kanssa.🥹 Päivä kerrallaan 💫❤️

Kiitos onnitteluista ja myötäelämisestä — miten vertaistuki onkaan niin huippu merkityksellistä ❤️❤️ Ja paljon onnea myös teille kanssaodottajille 🥰❤️

Täytyy yrittää mennä päivä kerrallaan ja olla liikaa huolehtimatta oireiden aaltoilusta / satunnaisesta puutoksesta, mutta hitsi miten hankalaa se onkaan🙈

Ristiriitaista, kun jotenkin toivoisin lisää oireilua, joka osaltaan vahvistaisi omalle mielelle sitä, että raskaana ollaan… vaikkakin ilman isompia oireita tai pahoinvointia on helpompi olla, ja olen lukenut (nyt myös teiltä💕), että on myös hyvin vähäoireisia raskauksia, ja kaikki on silti mennyt hyvin.

On nää vaan jänniä aikoja… Ja kun toive pienestä on ollut niin pitkään niiiin suuri, että sitä on ihan herkillä kaiken kanssa.🥹 Päivä kerrallaan 💫❤️
Onnea vielä täältäkin! :)
Samaistun paljon näihin tuntemuksiin, ja oireet ja oireettomuus on myös aika samat täällä! Mut kyllä mä mieluummin otan vähät oireet kuin pahoinvoinnin :)

Kannattaa nauttia oireettomista päivistä, raskaus on kuitenkin pitkä ja odotusaikaan mahtuu monenlaisia päiviä ja hetkiä, jolloin muistelee kaiholla niitä helppoja päiviä. 🤭

Mä lukeudun niihin, jolla rinnat eivät missään vaiheessa kipeytyneet esikoisen raskauden aikana, eikä herkkyyttä ole nytkään. Mulla se tosin esikoisen kohdalla johtui siitä, ettei maito koskaan noussut matalan prolaktiiniarvon vuoksi. Rinnoissa ei siis tapahtunut mitään, mikä selitti mun kohdalla oireettomuuden.

Ei ole tällä tarinalla tietenkään tarkoitus pelotella! Tiedän kyllä toisenlaisiakin kokemuksia, oireettomat rinnat ja silti maitoa on riittänyt muidenkin vauvoille. 🤭
Minulla ei esikoista odottaessa rinnat olleet lainkaan arat eivätkä ne kasvaneet/turvonneet lainkaan raskauden aikana, vasta sit maidon takia synnytyksen jälkeen vähän. Imetys sujui tosi hyvin ja maitoa riitti! Samoin koko raskaus oli muutenkin helppo ja oireeton. Täällä siis hyvä kokemus.

Mulla tänään 5+4 ja viimeiset päivät on olleet melkoisen väsyneitä ja jos ateria viivästyy, niin heikotus ja huono olo on taattua. Joitakin ruokia en vain pysty syömään, kun ne ällöttää. Ihmettelen miten hajut ei ota nenään, niinkuin kahdessa aiemmassa alkuraskaudessani. Vielä ei ole myöskään oksettanut tosissaan, esikoisesta oksensin muutaman kerran ja tokasta en ollenkaan, vaikka huonoa oloa oli kyllä silloinkin.. 😊

Oon nähnyt merkillisiä unia jo ennen testiä. Edellisessä alkuraskaudessa näin ihan kunnon painajaisia, toivottavasti ne ei nyt uusiudu.

Mulla on myös ollut ennen testiä jo alavatsan vihlaisuja, jos nousen "väärin" ylös😁 Myös jotain pieniä menkkajomoja oli ennen testiä - ja joitain kertoja arkuutta nänneissä.

Täällä nyt RV 5+1
Oi onnea!

Täällä kans aaltoilee oireet, toisina päivinä väsyttää aivan järkyttävän paljon ja toisinaan vähemmän, samaten menkkajuilimiset on joinain päivinä kovempia.

Mullakaan ei huonoa oloa ole toistaiseksi ollut ja ironisesti toivoisin sen alkavan (vahvistamaan luottoa raskauteen) ja samalla oon ihan tyytyväinen, ettei sitä ole toistaiseksi😁🙈

Täällä muuten 5+6!

Kannattaa nauttia oireettomista päivistä, raskaus on kuitenkin pitkä ja odotusaikaan mahtuu monenlaisia päiviä ja hetkiä, jolloin muistelee kaiholla niitä helppoja päiviä. 🤭
Siis tämäpä, hullua miten sitä toivoo itselleen oireita joita varmasti tulee kiroamaan alimpaan helvettiin jos ne iskee 🙈 mutta kuten @touhomama sanoi, niin hulluna niitä vaan haikailee vahvistamaan sitä oloa, että raskaana tässä ollaan 😁

Minulla ei esikoista odottaessa rinnat olleet lainkaan arat eivätkä ne kasvaneet/turvonneet lainkaan raskauden aikana, vasta sit maidon takia synnytyksen jälkeen vähän. Imetys sujui tosi hyvin ja maitoa riitti! Samoin koko raskaus oli muutenkin helppo ja oireeton. Täällä siis hyvä kokemus.
Ihana kuulla myös tällainen tarina! 😍 Kiitos niin kun jaoit! ❤️

Tää on kyllä kans super tärkeä muistutus — niin itselle kuin muille vähemmän oireileville ja aaltoilevasti oireileville!! ♥️ Aina jos pelko hiipii mieleen yritän muistaa tän… ja iloita pienistäkin oloista jos/kun niitä vastaan tulee (viimeistään sitten kun masu kasvaa isommaksi) 💫🥰

Täälläkin yks supernenä 👋 Siis haistan kaiken tosi voimakkaasti ja pahat hajut tuntuu menenvän sieluun asti. 🫠 En aiemminkaan oo tykänny voimakkaista tuoksuista/hajuista tms., mut nyt tää on kyl melko sietämätöntä. Onneks oon töissä terveyskeskuksessa, ni yleensä ihmiset tajuaa tulla hajutta. 😌

Alavatsassa tuntuu: mä tunnen, et siin tapahtuu jtn. Tä on outo, edellisessä raskaudessa ei ollu mitään tämmösiä.
Toisaalta edellisessä raskaudessa mulla taas oli jäätävä pahoinvointi, jos en syöny alle tunnin välein smoothieta, hedelmää tms. kevyttä snäkkiä ja toistaseks tässä ei oo vielä mitään. Toivottavasti jatkuu samanlaisena. Ruokavalioki on kyl erilainen, ni se saattaa vaikuttaa.🤷‍♀️😁

Täälläkin yks supernenä 👋 Siis haistan kaiken tosi voimakkaasti ja pahat hajut tuntuu menenvän sieluun asti. 🫠 En aiemminkaan oo tykänny voimakkaista tuoksuista/hajuista tms., mut nyt tää on kyl melko sietämätöntä. Onneks oon töissä terveyskeskuksessa, ni yleensä ihmiset tajuaa tulla hajutta. 😌

Alavatsassa tuntuu: mä tunnen, et siin tapahtuu jtn. Tä on outo, edellisessä raskaudessa ei ollu mitään tämmösiä.
Toisaalta edellisessä raskaudessa mulla taas oli jäätävä pahoinvointi, jos en syöny alle tunnin välein smoothieta, hedelmää tms. kevyttä snäkkiä ja toistaseks tässä ei oo vielä mitään. Toivottavasti jatkuu samanlaisena. Ruokavalioki on kyl erilainen, ni se saattaa vaikuttaa.🤷‍♀️😁
Sama juttu ja kun haistaa kaiken voimakkaana alkaa ne tuntua pahalta🙈 kahvin jouduin jo jättämään kokonaan pois, kun se haju ällöttää😅 Itselläni myös migreenitaustaa, joka aktivoituu voimakkaista hajusteista😵‍💫

Takaisin