Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään ei ole kummemmin ollut oireita. Jonkin verran "menkkajomottelua", joka tuttua edellisestäkin raskaudesta 😁

Plussapäivänä mua huimasi ja jalkatreenissä oli hetken oksettava olo, keskenmenneessä oli sama , aina jalkapäivänä oksettava olo vaikka yritin kevyesti tehdä.
Kahvit jäi kesken myös plussauspäivönö ja nyt ei muita oireita pieniä vaimeita menkkakipuja lukuunottamatta.

täällä yövuorot menossa töissä, lääkityksestä apua pahoinvointiin mutta väsymys raskaudesta ja lääkkeestä johtuen ihan mahdoton😂

Tää on jotenkin ihan outoa kun esikoisesta alkoi pahoinvointi jo tosi varhain ja kesti pitkällekkin aika voimakkaana. Nyt on parina päivänä ollut hiukan etova olo ja siinäpä se 🤔😄 tänään taas tuntuu ihan normaalilta ololta. Toivottavasti kaikki silti hyvin🙏

Ei oireita, joten vähän jännittää ettei oireettomus olisi merkki siitä että jotain olisi pielessä. Toisaalta ei varmaan esikoisenkaan kanssa ollut vielä tässä vaiheessa (4+5), isommat oireet taisi alkaa siellä 6+0 paikkeilla.

Mulla on jollain lailla nyt alkanut kohtu tuntua sellaiselta pallomaiselta häpyluun tuntumassa, että varmaan jotain kasvua siellä tapahtunut.

@Kevät2025 mä oon huomannut kans, että kumartuessa tuntuu ylimääräistä alavatsalla, että kai se kohtu siellä on jo ruvennut kasvamaan.

Mulla on kans semmonen hassu olo, kun tuntuu, että on koko ajan nälkä, mutta sitten toisaalta ei tee mieli syödä mitään 😅

Täällä kauhea nälkä ja suolaisen himo, nyt kaks tuntia edellisestä ruuasta ja vatsa murisee…

Mulla on ollut aikamoista 😅
Nyt olen noita mun verenpaineita seuraamaan mittaamalla ja tänään on mittaustulokseksi tullut 87/66 ja korkeimmillaan 97/70 ei kai nyt ole ihme että on huono olo 🫠

Mulla on ollut aikamoista 😅
Nyt olen noita mun verenpaineita seuraamaan mittaamalla ja tänään on mittaustulokseksi tullut 87/66 ja korkeimmillaan 97/70 ei kai nyt ole ihme että on huono olo 🫠
Toi on kyllä matala sullakin! Itelläkin 97/65 paikkeilla pyörinyt. Siksi salmiakkipastilleja nyt aina laukussa mukana. 🫣

Tänään 5+2 on huono olo ja närästää. Jännä miten päivät ei oo veljiä keskenään ollenkaan 😅 joka toinen päivä ajattelen et nonii se oli siinä

Mulla on pari päivää ollut jomottelua vatsalla, joka selkeästi oireilee enemmän toisella puolella. Täytyy seurailla tilannetta, mihin suuntaan kehittyy. 🤔 Muuta oireilua ei näin 4+0 viikoilla edelleenkään ole.

Ite oli pakko ottaa tänään yhteyttä terveydenhuoltoon.
Yölliset kramppailut jatkuvat nyt yhdeksättä yötä putkeen ja nukun ehkä tunnin pätkissä. Pisin kramppijakso aina yö yhden aikoihin joka kestää noin tunnin. Toki suolen toimittua helpottaa jonkin verran. Käskivät käydä näytillä mutta kiva kun vasta nyt tulevana yönä palaan Suomeen. Onneksi ei ole pienintäkään vuotoa ja päivisin ei juurikaan mitään kipuja.

Toivotaan että olisi vaan ummetus/sekainen vatsa/ hidas suoli oireilusta johtuvaa tuo yöllinen kramppailu.

Nyt tosiaan 5+2 menossa.

Mulla on pari päivää ollut jomottelua vatsalla, joka selkeästi oireilee enemmän toisella puolella. Täytyy seurailla tilannetta, mihin suuntaan kehittyy. 🤔 Muuta oireilua ei näin 4+0 viikoilla edelleenkään ole.
Mulla oli kanssa tuollaista tuossa vaiheessa ja satunnaisesti vieläkin polttelee

Yölliset kramppailut jatkuvat nyt yhdeksättä yötä putkeen ja nukun ehkä tunnin pätkissä. Pisin kramppijakso aina yö yhden aikoihin joka kestää noin tunnin. Toki suolen toimittua helpottaa jonkin verran. Käskivät käydä näytillä mutta kiva kun vasta nyt tulevana yönä palaan Suomeen. Onneksi ei ole pienintäkään vuotoa ja päivisin ei juurikaan mitään kipuja.

Toivotaan että olisi vaan ummetus/sekainen vatsa/ hidas suoli oireilusta johtuvaa tuo yöllinen kramppailu.

Nyt tosiaan 5+2 menossa.
Mulla oli yks vastaavanlainen kipuyö, jonka kivut oli täysin verrattavissa sappikohtaukseen. Mä kävin lääkärissä jossa sitten todettiin vain ja ainoastaan ummetus. Karu kipu sellasesta!

Toivottavasti sulla helpottaa yöt pian! ❤️

Mulla oli yks vastaavanlainen kipuyö, jonka kivut oli täysin verrattavissa sappikohtaukseen. Mä kävin lääkärissä jossa sitten todettiin vain ja ainoastaan ummetus. Karu kipu sellasesta!

Toivottavasti sulla helpottaa yöt pian! ❤️
Toivottavasti. Ja ”kiva” kuulla että on samanlaista ollut ja todettu suolisto/ummetus peräiseksi.
Huomen aamulle onneksi sain ajan. 🙏🏻

Nyt tosiaan 5+2 menossa.
Mulla oli kanssa joskus 5+ viikolla tosi pahoja vatsakramppeja muutama päivä. Osasin arvellakin et on suolistoperäistä, ja niinhän se oli. En tiedä oliko sattumaa että alkoi helpottaa muutaman päivän jälkeen vai auttoiko lääkärin määräämä kuitulisä niin paljon. Voimia!

Täällä eilen pahoinvointi yltyi ja alkoi muistuttaa aiempia raskauksia joissa hyperemesis gravidarum.
Aloitin lääkärin kirjoittaman xonvea-lääkkeen pahoinvointiin ja närästyslääkkeen. Otin illalla aloitusohjeen mukaan 2 tbl. Nukuin kuin tukki. Aamulla herätessä olin melko tokkurainen 🤣mutta pahoinvointi tiessään. Ja pysynyt käytännössä poissa koko päivän! (Kun on muistanut ajoissa syödä jotain)Töissäkään en voinut huonosti vaikkakin oli haavanhoitoja yms. Jospa ei tarvisi lääkitystä enempää nostaa, mahdollisuus olisi kostaa iltaisin 2tbl, aamulla 1tbl ja päivällä 1tbl jos pahoinvointi alkaa jälleen nostaa päätään. Tällä hetkellä oon hyvin toiveikas tän lääkkeen suhteen. Ois mahtavaa olla työkuntoinen tässä raskausaikanakin😂
Onko sulle vielä riittänyt kaks tablettia illassa? Mä sain kanssa xonveaa, ja 2tbl vei oksentelun pois, mikä oli ihanaa, mutta niin huono olo silti että nostan vielä. Nyt 6+5 ja toivon niin että kuukauden sisään loppuisi pahimmat olot 🙏

Ilmeisesti rv. 4+6. Lievät oireet olleet täällä. Väsymystä (mikä ei eroa luonnollisesta tilastani :D ), virtsaamisen lisääntyminen ja menkkamaiset jomotukset. Tänään ollut tavallista aremmat rinnat. Noita jomotuksia olen jännittänyt, kun taustalla kaksi varhaista keskenmenoa.

Täällä nyt 6+3 ja oireet olleet tähänasti tosi lieviä, ihan alussa oli jotain jomotuksia/kipuja. Nyt lähinnä turvotusta. Herään myös normaalia aiemmin. Ei kuuloakaan väsymyksestä ja herkkuhimoista mitä oli talvella ennen km. Ehkä pieniä heikotuksen/huonon olon hetkiä, mutta voi myös olla että ylitulkitsen. Nyt sitä oikein toivoo että oireet pärähtäisivät päälle!

Takaisin