Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tän raskauden eka flunssa menossa. 🙄 Esikoisesta muistan, että silloin tuli normaalia herkemmin sairastuttua just flunssiin ym, niin kai tänkin voi melkein raskausoireeksi laskea. 😂

Pikaista paranemista @iorym! Meille varmaan myös flunssa tulossa 😣

Mulla vaikuttaa tämä raskaus samalta kuin ekakin, jolloin pääsin aika helpolla vaivojen suhteen 🙏 isoimpana hajuherkkyys, muutama finni ja hiukset rasvoittuu tosi nopeasti. Turvotusta kans kiitettävästi (kaivoin jo raskaushousut käyttöön 🤣).

Saako täälä myös avautua siitä kun ei ole oireita ja kovasti haluaisi niitä josko ne antaisi mielelle varmistusta että raskaana tässä ollaan eikä kuvitella vaa raskautta
Minullakaan ei ole oireita! Välillä tuntuu onnekkaalta, välillä ahdistaa. Neuvolan terkkarikin kysyi heti että onko oireita, niin tuli sellainen olo että on jotain vikana. Vaikka tiedänkin, että aiemminkaan ei juurikaan ole ollut, ja on mennyt hyvin…

Täällä sama, ei juuri oireita kuin huono iho ja turvotusta. Mutta ei mitenkään hirveästi edes. Mutta ei ollut aiemmassakaan tässäkohtaa muuta.

Onko täällä muita yökramppaajia? Löysin yhden keskustelun redditistä mikä osui ja upposi. Kolmas yö nyt putkeen kun aikalailla yhdeltä yöllä herään tähän alavatsan kramppailuun. Päivällä ei mitään. 🫢
Itellä toki onneksi noin tunnissa helpottaa ja pääsee unia jatkamaan.
IMG_0480.jpeg

Hyppään mukaan tännekin 👋 tänään pitäisi olla 4+2 mutta ei mitään oireita vielä, paitsi flussna joka on ollut jo kaks viikkoa. Mutta kaikissa niissä raskaudessa joka on päättynyt hyvin, niin olen ollut tosi flunssanen alkuraskaudessa, niin minäkin lasken tämä varhaiseen oireeksi. 😅 Toivon että niinkin käy tällä kertaa ❤️ tämä on yhdeksäs raskaus mutta meillä "vain" 3 lasta ❤️

Täällä ollut oireita jo yli reilun viikon vaikkei niitä pitäisi edes silloin vielä tulla. Esikoisesta minulla ei ollut mitään muita oireita kuin vähän tukkoinen nenä ja närästys.
Nyt minulla on iskenyt jo puolitoista viikkoa sitten kauhea akne, tämän viikon aikana ollut etovaa oloa, hattarapäisyyttä, rintojen kiristystä ja vatsan jomotukset. Tänään siis mennään vasta kp 27/28 joten on ollut epäileväinen olo että voisko nää jo olla raskausoireita :tears:

Täällä on myös kohta viikon ollut flunssaa. En tosin tiedä onko itselläni raskausoire kun esikoinen kyseessä :) Ja rinnat on olleet kosketusarat suurinpiirtein viikon ajan😅

Mulla alkoi viikko sitten myös flunssainen olo ja pari päivää on närästänyt. Viimeksi närästys alkoi vasta ihan lopussa. Muuten mua ei ole ikinä närästänyt.

Rv 4+5 nyt ja eipä juurikaan selkeitä oireita. Ehkä väsyttää vähän normaalia enemmän ja rinnat hieman arat. Pientä jomotusta välillä alavatsalla ja nälkä usein.
Ei kyllä ollut ensimmäisen kohdallakaan näin alussa kummempia oireita, eikä pahoinvointiakaan juuri ollut. Muistaakseni. Siitä tosin on jo 7 vuotta 😁

Täällä ei oikein muuta tällä hetkellä kuin kohtutuntuma on sellainen, että jotain siellä tapahtuu ja rintojen arkuus alkoi vasta ihan näinä päivinä.

Mulla on näiden suhteellisten isojen oireiden takia alkanut hiipiä ajatus monikkoraskaudesta 🫣 Selkäkivut on ihan älyttömät, ummetus, vihikoiran hajuaisti ja sen takia joiden ruoka-aineiden kuvotus pyörrytys, älytön turvotus ja pienet krampit/nippailut kohdussa. Ja viikkoja vasta 5 😅
Mulla on kohtu voimakkaasti eteenpäin kallellaan niin mä pystyn nyt jo suurentuneen kohdun tuntemaan näppituntumalla. Hurjaa!

Mulla on näiden suhteellisten isojen oireiden takia alkanut hiipiä ajatus monikkoraskaudesta 🫣 Selkäkivut on ihan älyttömät, ummetus, vihikoiran hajuaisti ja sen takia joiden ruoka-aineiden kuvotus pyörrytys, älytön turvotus ja pienet krampit/nippailut kohdussa. Ja viikkoja vasta 5 😅
Mulla on kohtu voimakkaasti eteenpäin kallellaan niin mä pystyn nyt jo suurentuneen kohdun tuntemaan näppituntumalla. Hurjaa!
Jännää seurata osuuko arvaus oikeaan!

@Kevät2025 todennäköisyydet ei ole mun puolella tässä ollenkaan. 😂 voihan se olla että olen vaan tosi herkästi reagoiva kaikkiin näihin hormonimuutoksiin. Who knows. 😅 no varhaisultrassa tän voi jo tietää.

Mun riesana on ollut koko tämän kierron ajan asentohuimaus, joka peittää alleen mahdolliset alkavat raskausoireet. On huimausta, pahoinvointia, pahimmassa vaiheessa oksentelua... esikoisen raskaus oli oireetonta melkein viimeiselle kolmannekselle saakka ja jos suljen pois asentohuimauksesta mahdollisesti johtuvat oireet, ei jäljelle jää muuta kuin pienet kohtutuntemukset. Jos tää raskaus lähtee kehittymään, niin aikaahan tässä on vielä kehitellä vaikka ja mitä.

Mulla on ollut aivan lievää pahoinvointia ihan silloin tällöin, mutta nyt näyttää vähän voimistuvan. Edelliset raskaudet oon säästynyt tältä enimmäkseen, mutta katsotaan kuin käy tällä kertaa.

Täällä on nippaillut alavatsaa kevyesti koko päivän. Toivotaan, että siellä kohtu kasvaa ja tekee tilaa pikkuiselle. 🙈

Nyt alkoi ällötys 😩 jos vanhat merkit paikkansa pitää niin tätä jatkuu sinne rv20+ asti. Siis sellainen kestokrapula joka ei hellitä hetkeksikään 🤮

Täällä alkoi tänään rv7 ja tuntuu oudolta että ei ole oikein mitään oireita, nännit hieman arat thats it. Aiemmissa raskauksissa aloin voimaan niin huonosti heti plussan jälkeen, nyt hieman ristiriitaiset fiilikset tästä olottomuudesta….

Takaisin