Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lilies

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Toukokuiset 2024
Toukokuiset 2026
Mitä oireita on ilmennyt?

Täällä on jo lievää pahoinvointia ja väsymystä. Alavatsalla on myös tuntunut menkkajomon tyyppistä kiinnittymisestä saakka. Lisäksi rinnat ovat turvoksissa, mutta eivät kyllä arista (vielä) yhtään.

Mulla on ollut menkkajomotusta jo oviksesta lähtien myös ollu pientä selkäjomotusta.
Hauska on kuinka erilaisilla oireilla omat raskaudet on ollut. Ensimmäisessä kaikki alkoi rintojen arkuudella ja selkeällä kiinnittymisvuodolla. Nyt kumpikin loistaa poissaolollaan 😅

Väsymys on iskenyt ihan karmeena! Tänään on väsyttänyt aivan aamusta iltaan, haaveilen jo yöunille menosta. Muuten toistaiseksi ei oireita. Pahoinvointi sais pysyäkin pois, ekassa raskaudessa sitä ei ollut ollenkaan. Toisessa etoi 24/7 melkein puoliväliin asti.

Nyt on ollut aika intensiiviisiä ns menkkakipuja 😅 en muista että edellisessä raskaudessa olisi ollut tälläsiä. Tässä on hetkiksi mieli mennyt ’apua meneekö tämäkin kesken’ ajatuksiin.
Mutta sitten yritän vaan itseäni tsemppaa että mun keskenmenonkin oli aivan täysin kivuton. ☺️🌈 myös selkäkipu on nostanut päätään hieman tässä 😅 mahtaa tulla mielenkiintoinen raskausaika!

Ihan sellainen olo, että tulisi kipeäksi. Saa nähdä tuleeko flunssa vai kuuluuko vain näihin oireisiin.

Mulla on tähän mennessä tissit turvonneet ja nännit on todella kipeät 😅 ja sit jatkuvasti pissahätä. Muita oireita ei vielä varsinaisesti, väsymystä nyt tietenkin on myös.

Mulla on yökkäysrefleksi herkistynyt. Samaa oli viime raskaudessa, mutta ei muistaakseni alkanut näin aikaisin. Vähänkin jos jää suuhun jotain pyörimään, niin tulee yökkäys. Esim. jos menee hius suuhun, ruuassa on joku sitkeä kohta. Purkkaakaan en pysty syömään kuin ihan hetken, ja hampaiden harjaus on vaikeaa. Viime raskaudessa ostin apteekista semmoista hammastahnaa, mikä ei vaahtoa, niin se vähän helpotti. Täytyy käydä sitä taas ostamassa.

Ummettus! Ei ole koskaan ollut tämmöstä riesaa, paremminki toisin päin. 😅 Rinnat on myös arat mutta ei muita oireita. Aiemmissa raskauksissa kärsiny pahoinvoinnista, olisin niin onnellinen jos välttyisin tällä kertaa!

Hajuherkkyys. Vaikka muuten ei ole kovin paha olo, niin kalan hajusteeton tiskikoneessa tekee todella tiukkaa.

Vatsantoiminta on heittäytynyt päälaelleen, aiemmin ennemminkin ummetusta ja nyt jotain päin vastaista😆
Rinnat arat ja haukotuttaa jatkuvasti.

Hajuherkkyys. Vaikka muuten ei ole kovin paha olo, niin kalan hajusteeton tiskikoneessa tekee todella tiukkaa.
Siis mulle on kehittynyt joku super hajuaisti 😅 pienetkin hajut käy tosi isosti nenään ja tulee etova olo. Olen tällä hetkellä parturina, niin lähes kaikki miehet haisee pahalle. Vaikka tiedän ettei ne oikeesti haise 😅 todella raivostuttavaa.

Mä oon myös huomannut, että hengästyn helpommin! Sykkeet nousee myös herkemmin ja leposykekin on tavallista korkeammalla.

Täällä kans leposyke tosi korkeella ja pienestäkin kävelystä nousee sykkeet. Treenaan ja kävelen tosi paljon mut nyt on jotenki tullu taukoa ku tuntuu et heti alkaa hapottaan 🫣 täytyy ehkä vaan madaltaa tehoa!

@Toukokuu 2026 🤰 täällä on oma keskustelu raskausoireille 😊 mulla alkoi molemmissa raskauksissa lievä pahoinvointi, kun kuukautiset jäi pois. Oireethan voi vaihdella hirmuisesti raskauksien välillä ja monilla taitaa selvät oireet alkaakin vasta 6-7 viikoilla.

Toistaiseksi oon huomannut lähinnä satunnaista iltapäiviin painottuvaa etomista, joka alkoi jo ennen plussaa sekä jo viime raskaudessa tutuksi tulleet leukaperien finnit… 🙄 Lisäksi jos puolisolta kysytään, niin sanoisi varmaan että mielialavaihteluita ja hermot normaalia kireämmällä. 🫣😅

Takaisin