Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tuohon rannekanavan oireyhtymään auttaa kylmägeeli, siis kipuun. Sormien turvotukseen ei, eikä puutumiseen, mutta särkyyn. Ja onhan sekin jo jotain. Kevyet otteet on melkein pahimpia, esim. hampaittten harjaaminen ei meinaa onnistua oikealla kädellä millään vaan vaihdetaan vasempaan kesken kaiken. Tänään neuvolasssa todettiin, että sekin vaiva jää synnytyspöydälle. Hyvä niin, koska ei tällä / näillä käsillä lasta nosteltais.

Ja kannattaa seurata, mulla on rannetuki joskus lisännyt turvotusta ja siten oireita, jolloin sen käyttöä on suositeltu lopetettavaksi tai on tehty oman käden mukainen tuki.

Mitähän lie vuotoa nyt tullu 2 päivän ajan. Aivan kuin vettä olis, mut ihan keltaista? Eihän lapsivesi oo keltaista? Vai liekö sit valkovuotoo..

Virtsankarkailua? Sehän on loppuviikoilla varsin yleistä.

Täytyy terkalta kysyy ens viikolla mitälie onkaan. Kylläpä tympii tää unettomuus! Ärsyttää tuo vessassa ramppaaminen ja nää kivut mitkä ei lähde edes särkylääkkeellä :(

Mulla kans semmosia kipuja mihin ei tosiaankaan särkylääkkeet auta. Äitiyspolilleki soitin niin sain ohjeeksi vetää paracetamolia, vaikka sanoin ettei auta.
Kävellessä tuntuu sukkapuikkokipuja ja tuntuu että häpyluu räjähtää. Lisäksi menkkamaista kipua enemmän ja vähemmän. Oisin toivonu, että oisin päässy ees tarkistukseen polille mutta ei :(

Juu ei tuo paracetamol kyllä oikeasti auta yhtään mitään. Vaikeinta tässä raskaudessa ainakin itelle on ollut hyväksyä se tosiasia ettei voi vetää nappia naamaan niinkuin ennen. Ja kyllähän mä sen ymmärrän miksei. Jatkuva kipu vain alkaa vaikuttaa jossain vaiheessa psyykkeeseen. Onneksi tätä ei kestä enää kauaa. Tsemppiä kaikille!

Mulla kans tuntuu että häpyluu räjähtää ja alamaha repeää, myös ihan paikoillaan ollessa. Yöllä kävin vissiin 8 kertaa vessassa, kun pienikin pissahätä sai mahan ihan älyttömän kippeeksi. Nyt on alamahan seutu kosketusarka ja tosiaan räjähtämisen tunne vaivaa. Makuultaan ylös nouseminen saa vedet kihahtamaan silmiin ja jos istuu kahvikupposen verran, niin jopas kävelemään lähteminen irvistyttää. Minä haluan synnyttämään jo! Ja eipä oo Panadolista apua. Eikä lämpötyynystä.

Kuullostaa sille että siellä venytellään paikkoja jo todenteolla!
Mulla ekassa raskaudessa loppuvaiheilla häpyluu kipua tais aiheuttaa eniten vauvan alas kiinnittyminen, ja kiinni oleminen. Sillon alko tuntuu esim. ylös nouseminen ja kyljen kääntö aika hankalille. Yks ku pitää itsepintaisesti pollaansa melkee jalkovälissä..
tää likkahan ei oo vieläkään kiinnittyny kunnolla vaikka on rv 37+3

neito, kuulostaa ihan mun ololtani :dead: Etenkin toi on ärsyttävää että pienikin määrä virtsaa rakossa niin alkaa supistaa ja sattuu häpyluun kohdalle ihan älyttömästi. Muutenkin joutuu juoksemaan ihan riittävästi vessassa, prkl.

Omppu, uudelleensynnyttäjällähän vauva ei välttis edes laskeudu ennen kuin synnytys alkaa, joten ei tarvi välittää vaikkei ole kiinnittynyt.

Kaiken näiden ihanien kipujen lisäksi olo on kuin kuume nousis.. Ei oikeesti jaksais tähän päälle vielä kuumetta! Vastahan mä olin 3 viikkoo flunssassa

On muuten ihan jäätävä turvotus jaloissa. Vaikee kävellä. Kylmäpussi helpottaa mut tekis mieli pistää koko jalat viileeseen veteen. Huomenna laitan kyllä heti aamusta tukisukat jalkaan jos tää meni nyt yhtäkkiä tämmöseks... lisäks sääriä juilii vimmatusti jos jalat ei oo koholla. Kipu tuntuu täysin samalta kun pari vuotta sitten kyhmyruusua sairastaessani. Kyhmyjä ei vaan näy eikä tunnu, mut ihan samanlainen kipu tuntuu säärissä, ei pohkeissa. Varmaan liittyy kuitenkin turvotukseen kun kyhmyjä en löydä. Lievää turvotusta on myös käsissä ja kasvoissa mut tänään viimeks todettu pissa puhtaaks ja verenpaine normaaliks (tosin oli kohonnu viime kerrasta huimasti, tähän asti ollut niin alhainen).

Muuten viimeaikojen pahimmat oireet on helpottunu ja oon ollu pari päivää virkeempi. Jaksan jopa puuhastella! Jess. Nyt sitä tarvitaanki, pesänrakennusvaihde täysille vaan! :)

Tää tuli just puolen tunnin kuumasta suihkusta! Illan supistellut siihen malliin, että tuli myös sappikohtaus :( parit Litalginit naamaan ja kuumaan suihkuun. Litalgin auttoi, mutta supistelut jatkuu edelleen, nyt vaan astetta voimakkaimpina. Saas nähä, että hellittääkö nämä tästä yön aikana. Olisin vaan halunnut nukkua, van mitästä turhaa.

Minivöö, mulla myös jalkojen turvotus oireilee säärissä, ihan luun vieressä, tuntuvana pakotuksena/kipuiluna. Toisinaan myös pohjelihasten alaosassa, kiinnityskohdassa.

Mä mietin kans tota verenpaineen nousua.. Yleensä 97/78 luokkaa ja tänään mittaillut niin yläpaine huitelee 130.. Myös päätäsärkee ja on heikko olo, voiko olla rmyrkytys? Tnä onneksi poliaika niin pääsen heti hoitoon jos jotain on..

Mun lääkäri tosiaan sanoi ettei ne rupea edes mihinkään toimenpiteisiin ennen kun alapaine lähentelee 100.. Mutta mulla ei tietysti ollut muita oireita kun ne protskut 1+ ja paineet vähän koholla. Hyvä kun oot Lisamarie menossa polille, siellä ne osaa varmasti kyllä arvioida :)

Mulla oli todella mielenkiintoinen odotusaika, sillä ulkoapäin kukaan ei ikimaailmassa olisi arvannut minun olevan raskaana. Niin pieni maha minulla oli vielä viimeisellä kolmanneksellakin ja kaikki vitsailivat ´et taida edes oikeasti olla raskaana,heh´ Raskausoireita minulla ei koskaan ollut, ei pahoinvointia, ei palelua, ei mitään. Jälkeenpäin kun mietin niin ainut raskausoire joka minulle ikinä tuli oli synnytyksen jälkeinen jalkojen turpoaminen...ne todellakin kasvoivat varmaan neljä kokoa ja pohkeet olivat reisien paksuiset,huh! Mutta odotusajalla ei ollut turvotuksiakaan. Neuvolassa ihmeteltiin minun raskauden olevan todella erikoinen ja terkkari oikein vitsillä etsimällä etsi edes yhtä oiretta joka todistaisi raskaustestin lisäksi minun olevan raskaana...:joyful:

Kerrankin nukuin hyvin koko yön, vaikka on flunssainen olo! En muistakaan millon oisin näin sikeesti nukkunu. Eilen kyllä supisteli kovasti sen lääkärikäynnin jälkeen, mut nyt muuten tosi hyvä olo. Mahtavaa, kun ei tarvi valittaa

Mä näin koko viime yön unta et lapsivedet meni sänkyyn ja osittain varmaan senkin tautta heräilin n. Tunnin välein vaihtamaan kylkeä.. sekään kun ei ihan hetkessä tapahdu nykyään :joyful:
pitänee harkita sitä vuoteen vuoraamista..

No jo on kummaa. En muutenkaan erota yhäkään ihan vakuuttavasti että mikä on supistus ja mikä vauvan pönkeämistä...nyt tuntuu että on sellainen supistus yhdistettynä venyttelevään vauvaan...siis sellanen jäätävä supistuksen tunne mutta ylävatsassa ja samalla peppu työntyy ihan täpöillä tuosta oikeasta kylkikaaresta ulos...auuuu...ja ihan mielipuoli en närästys. Argh

Agape, kuulostaa samalta mitä mieki välillä mietin. Hankala tosiaan erottaa vauvan venyttelyt supistuksista.

Takaisin