Mulla näkyy kanssa valopisteitä nopeasti noustessa tai jos kumarrun nostamaan jotain ja pää nousee takasin liian nopeasti. Nuorempana valopisteet enteili mulla aina pyörtymistä, niitä tuli yks kaks lisääntyvästi ja sit pimeni kokonaan. Jostain syystä pyörtyilin sillon usein, etenkin jos piti seistä paikallaan pidempään.
Nää yöt on kyllä tyhmiä. Mä nukahdan nopeasti, mutta se on se 4-5h ja herään ekan kerran, jonka jälkeen menee ainakin se 2h pyöriessä. Jos onnistun sit vielä nukahtamaan, niin nukun taas sen 4-5h, eli sinänsä ok. Mutta vielä kun töissä käy, niin ei riitä tunnit yössä nukahtaa uudelleen. Peitto on viritelty tukimytyille ja sijauspatja on aivan liian pehmeä, joten selkä kipeytyy ja asennon vaihto on liian työlästä. Oikealla kyljellä ollessa tulee rytmihäiriöitä, joten vasen kylki on kovalla kulutuksella.
Rytmihäiriöillekkin sain vihdoin selityksen sydänvikaiselta ystävältä, kun hänelle sitä ihmettelen, että miks ne tulee vaan siinä asennossa; selinmakuulla ja oikealla kyljellä maatessa vauva pääsee painamaan selkävaltimoa(vai mikä olikaan) siinä määrin, että kierto häiriintyy ja se voi aiheuttaa lyöntihäiriöitä ja hengenahdistusta. Ihmettelen, etteivät neuvolassa osanneet sanoa, ystävälle oli jo alkuraskaudesta lääkäri tämän maininnut.
Muina valituksen aiheina mainittakoon jalkojen kipeytyminen ja turvotus töistä johtuen, selän jumiutuminen ja siitä aiheutuvat päänsäryt, harjotussupparit ja uutuutena satunnaiset kipeämmät supparit, virtsarakon pieni tilavuus ja kehno tyhjennettävyys, rintojen herkkyys, vaatteet ahdistaa ja mitä näitä nyt oli... Vali vali. :D