Raskausoireet

Åke, tiedän että ei pidä stressata ja ajatella jne. Kaikki tämä olisi helpompaa jos asuisimme tällä hetkellä samassa osoitteessa. Nyt vielä kuitenkin välimatkaa 120 km ja nähdään vain vkloppuisin, muutto saman katon alle on koko ajan prosessissa mutta uuden työpaikan löytäminen näinä aikoina ei ole helppoa :/ Ja kuinkas ollakaan minun ovulaatio sattuu aina viikolle. Kiertoni on säännöllinen ja yleensä kuukautiset alkavat päivälleen silloin kuin pitäisikin. Eli käytännössä mahdotonta raskautua tällä välimatkalla ilman "tarkoituksellista yrittämistä". Tiedän että joulukuussa ovulaatio siirtyi stressin takia, työkiireistä johtuen. Huomaan oman ovulaatioajankohtani halujen lisääntymisestä, eikä niitä haluja kyllä puutu muutenkaan. Meidän suhteessa minä olen se seksuaalisesti aktiivisempi osapuoli :) Joten seksi on aina mieluista puuhaa ja sitä harrastetaan sen takia että tekee mieli eikä vain vauvantekoaikeissa.

Närästystä minulla ei ole nyt ollut vaan aiemmin syksyllä. Nyt lähinnä tuo vessahätä, vatsan tuntemukset, painetta ja nipistelyä jne. jotka voi laittaa myös tulevien menkkojen piikkiin. Se tuossa vuodossa seksin jälkeen on minulle poikkeavaa että ennen sellaista ei ole ollut ollenkaan, edes ennen menkkoja. Valkovuotokin yleensä lisääntyy kuukautisten lähestyessä mutta nyt aika kuivaa, välillä rusehtavaa pyyhkiessä, ei housuun asti. Huomenna käyn antamassa virtsanäytteen mahdollisen tulehduksen varalta. Tulen vainoharhaiseksi, tuntuu että tänne ei pitäisi kirjoittaa ennen kuin on plussannut, tulee sellainen tunne että kun täällä aina jotain höyryää niin ei varmasti tärppää :) Mutta jos ei nyt tärppää niin ei se auta kuin jatkaa toivomista että ehkä ens kierrossa sitten..
 
Etkä loukannutkaan :) Tottahan tuo on, että ei pidä stressata eikä suunnitella liikaa. Meillä vaan tosiaan vaan olosuhteet pakottaa hieman ajoittamaan tuota tämän välimatkan takia. Lähinnä sitä tarkoitin että kohta oikeesti iskee taikausko että kun tänne aina kuumeilee niin ei ikinä pääse odottajien puolelle kirjoittamaan :) Pitäisi malttaa mielensä plussaan asti. Onnea sinulle plussauksesta, toivottavasti itsekin pääsen pian kokemaan saman :)
 
Toivotaan, että pääset pian odottajien puolelle! :) Monesti kuulostaa olevan niin, että kun ei ole mitään oireita ja luulee että kierto on mennyt harakoille niin se plussa pärähtääkin. :grin Mutta niitä mahdollisia ja mahdottomia oireita on vaan niin ihana fiilistellä ja arpoa! Ja jos niitä ei pääse vatvomaan netin ulkopuolella omassa elämässä niin tämähän se on paras paikka sille :)
 
Ihan samahan se ois vaikka vähän stressatakin asiasta jos ei kuitenkaan ole edes mahdollista tulla raskaaksi :) Pitänee yrittää nyt unohtaa nuo vauvahaaveet, helppoahan se ei tule olemaan. Varsinkin kun tunnistaa ovislimat ja halut kasvaa, eli on aika tietoinen oviksen ajankohdasta.

Tänään illasta juili vatsaa ja selkää vähän enemmän, menkkatyyliin ja pikkuisen tuli haaleaa vertakin :/ Outoa on se että vuoto haisee minun mielestä ihan kissan pissille eikä verelle niin kuin normaalisti. Oottelen huomista ja perjantaita vielä avautuuko padot toden teolla, limaklimppien kanssa. Huomenna varmaan saan myös tietää virtsanäytteen tuloksen..onkohan mahdollista että mahd. hedelmöittyminen olisi mennyt pipariksi esim. virtsatulehduksen takia? Olen varma että minulla oli noin vk ovulaatiosta kiinnittyminen, kipuineen ja vuotoineen. Ja sillä viikolla mielialat ailahteli laidasta laitaan, se loppui kuitenkin vkloppuna tyystin ja koko viikon kestänyt väsymyskin hävisi. Tuli sellainen olo että ois voinut olla kiinnittynyt mutta irtosi sitten parin päivän jälkeen. Mene ja tiedä, ei pitäis miettiä liikaa :)

Pistää kyllä aina miettimään että millä perusteella ylhäältä päin näitä elämän sattumuksia jaellaan kun toiset tahtoisi kovasti tulla vanhemmiksi ja yrittää tosissaan eikä mitään tapahdu. Ja sitten joku toinen pamahtaa yhden illan jutusta paksuksi eikä edes halua välttämättä pitää lasta. Tuntuu että ei ihan tasan mene onnen lahjat :/
 
Unicorn minulla tuollainen kissanpissan hajuinen vuoto oli alkuraskauteen liittyvää. En halua herättää turhia toiveita sen suhteen, voihan se olla jostain muustakin syystä bakteeriepätasapaino päällä. Mutta tee ihmeessä testi kun pystyt. Varsinkin, jos tulee verta pieniä määriä eikä vastaavaa vuotoa yleensä kierroissa ole, niin kannattaisi käydä tutkimassa ettei vaan ole esim. kohdunulkoinen kyseessä. Voi olla myös alkuraskauteen liittyvää normaalia vuotoa tai voi olla muu tilapäinen häiriö kierrossa. Toivotaan parasta :)
 
Moikka!

Kyllä siinä niin kävi että mielestäni tuli ihan normaalit kuukautiset, alkoivat 1-2 pv etuajassa. Ja se edeltävä vk oli tosiaan sitä ihmeellistä tuhruttelua. Ei ollut pissatulehdusta eikä bakteereja virtsassa. Luulen että jotain oli ehkä tapahtumassa mutta meni sitten kesken ennen kuin alkoikaan kunnolla :/ Se tietty olotilakin katosin silloin viikolla. Jos nyt olisin raskaana niin oireita ei olisi. Ja sehän on ihan toiveajattelua että olisi muka ollut valekuukautiset.

Ja jotta tämä ei tuntuisi tarpeeksi pahalle niin ystäväni ilmoitti että on raskaana :sad001 vasta viikolla 4-5 mutta kuitenkin. Ja he aloittivat vasta yrityksen ja heti alkuun tärppäsi. Nyt jo mielessä on kauhukuvat siitä että minä olen kaveriporukasta se joka ei niitä lapsia pysty saamaan. Minulla on kolme hyvää ystävää, yhdellä on 2,5 vuotias poika, yksi sai pojan viime su ja nyt kolmas odottaa. Olen kyllä onnellinen ystäväni puolesta mutta kyllähän se harmittaa kun itsellä ei homma etene yhtään.

Nyt ens viikolla olisi taas mahdollisuudet yrittää..mietinkin jo että kun nyt vkloppuna taas nähdään ja jos ovis sattuu ma-to, niin ajaisin esim. ti käymään. En tiedä..onko kellään viisasta neuvoa, jos plussaa oviksen esim. ma niin kannattaako harrastaa seksiä ke vai to? Kun niissähän lukee että ei ennen 24 h plussasta. Itsella sitten ti näytti jo viimeksi testi aavistuksen hailakampaa ja ke jo paljon haaleampaa. Koko viikko kyllä silloin harrasteltiin ja silti ei tärpännyt :/
 
Itselläni raskaus vasta todella alussa mutta on jo oireita alkanut ilmetä, mm. on virtsaamisen tarve lisääntynyt, hengästys ja huimaus, ajoittainen paha olo, väsymys ja ruumiinlämpötilojen vaihtelut sekä aivan hämmästyttävä mielialojen vaihtelu ja itkuherkkyys, ennen en ole kovin voimaakkaasti tunteitani muille näyttänyt, mut saan näitä itkukohtauksia ihan mitättömistäkin asioista harva se päivä. :p
 
Hei,
ekaakertaa kirjoitten ja en tiedä tuleeko oikeeseen kohteeseen mutta lueskelin innolla teidän oireitanne, minulla siis jo kolmas lapsi saisi olla tuloillansa mutta edellisestä jo niin kauan etten muista mitä oireita oli vai oliko mitään....

Nyt siis menoillaan KP 24/29, ovulaatio oli tuossa 12 päivän tienoilla ja nyt viime perjantain 18pv alkoi menkkamaiset juilinnat niin selässä kuin vatsalla, vatsa todella turvoksissa ja täysinäinen olo kokoajan, mutta silti pitäisi syödäkin koko ajan... :O
La iltana vatsa yllättäen ihan sekaisin , ihan järjetön väsymys eilenkin nukuin 2h päiväunet ja yöunia riitti silti reiluksi 10h ajaksi....
Niin ja pissalla saa ravata vajaan 2h välein

Rinnat ajoittain arat ( mutta tiedä sitten onko vain salin aiheuttamaa lihaskipua...)

Katsotaan kuinka käy... :)
 
Täällä myös kuumotellaan. Edellinen raskaus keskeyty ennenkuin ehti alkaakkaan positiivisen testin tein mutta oireet katosivat yhtäkkiä ja kuukautiset tulivat :sad001 nyt uutta yritystä ollut ja oireita on jo vaikka ja mitä en nyt vain tiedä onko se tämä ihmisen mieli mikä tekee tepposet vai onko nämä todellisia. Olen palellut ihan hulluna,lisääntynyt virtsaamistarve,järkyttävä jano koko ajan ja nyt tullut aivan järkyttävää turvotusta,maha on kuin mikäkin jalkapallo. Tänään aamulla sitten heräsin ja todella kuvottava olo olisi voinut vaikka oksentaa mutta en ole kumminkaan oksentanut,hetkeksi tämä pahaolo katosi mutta nyt illalla tullut taas takaisin.Järkyttävä väsymyskin ollut töistä päästyä mennyt aina nukkumaan ja todella vetämätön olo. Kovasti myös röyhtäyttää. Huomenna menkkojen pitäis alkaa joten aion hakea nyt jo testin jos menkkoja ei kuulu.
 
Onpas naisena olo hassua, mutta onneksi olemme tätä sosiaalista sukupuolta, jotka myös useimmiten ymmärtävät toisiaan :) Tarkoitan tällä tätä ihanaa toiveikkuutta, mitä kaikilla on, ja sitä suloista tukea mitä täältä on kaikki saaneet, vaikka eivät sitä positiivisuutta raskaustesteistä olisikaan saaneet.

Meidän perheessä on menty jo kolmisen vuotta vailla ehkäisyä. Tänä vuonna sitten viimein mies kävi Väestöliitolla tutkimuksissa, ja siemennestenäytteestä ei valitettavasti löytynyt yhtään siittiötä... Voihan itku ja kyynelten parku!

Ja ajatella, silti minä hölmönä täällä nyt laskeskelen mahdollisuuksia olla raskaana, kun kuukautiset ovat viisi vuorokautta myöhässä. Edelleen pelkään, että ne pirun menkat vielä ilmaantuvat, sillä onhan se noin 90% varmaa huomioonottaen vuosien yrittäminen, miehen tutkimustulokset ja tähän kaikkeen liittyvä stressi, mutta jotenkin sitä vain toivoo ja haikailee...

Hassua tässä on vielä sekin, että en ole todellakaan odottanut raskaaksi tulemista, ja tänään yhtäkkiä huomasin kuukautisten olevan myöhässä, finnien ilmaantumiset, mahan turpoamisen, vilunväreet ja arvaamattomat aivastelut. Vasenta puolta kohdusta myös välillä vihloo/nykkii.

Minulla on takana jo yksi raskaus aikaisemmasta suhteesta, ja se tuli nuorella iällä pillereiden läpi, niin sanotusti. Tulihan niitä pillereitä napsittua joka päivä, mutta kellonaikoja ei todellakaan tullut seurattua. Enkä todellakaan tiennyt mistään alkuraskauden oireista, kun koko raskaudesta sain tietää vasta vkon 25 tienoilla. Toki jälkeenpäin huomasin nukkuneeni silloisen kesän, inhonneen tiettyjä ruokia jne. mutta mitään sen kummempia ei tullut.

Toivotaan ja unelmoidaan!
 
no nyt sitä ihmeissään vasta ollaankin.... nyt meneillää kp 31/29 kaksi negatiivistä raskaustesitä olen tehnyt (eka kp 27/29 ja toka 29/29) nuo selänjuilimiset ja turvottelut jatkuvat edelleen ja nyt viimepäivinä arat rinnat ja nännit...... ehkä sitä vaan menkat sit jostain muusta syystä myöhässä?? vaik yleensä alkavat viimeistään sen negan tesin jälkeen ....
 
hejdå. Mäkin jo vähän elättelin toiveita, että josko olis ihan ekasta kierrosta tärpännyt kun oli mahan juilintaa, vihlasuja, paha olo, heikotus, väsymys, mielialojen heittelyt, tissit ja etenkin nännit aivan jumalattoman kipeet, semmosta närästyksen tunnetta (mut ei kuitenkaan närästystä koska sitä on ollut ennen yrityksiäkin ja tunnistan kyllä..), itkuisuus, ihmeellisiä vuotoja, turvotusta.. Kaikkien näiden lisäksi kaksi kaveria näki unta, että plussattiin ja itse nään joka yö unta meijän vauvasta/vauvoista.. Ei oo helppoo mun elämä. :) Sitten se punanen riivaaja asteli kylään. Vielä niin että ensin tuli aamulla vähän jtn rusehavaa, sit ei koko loppupäivänä mitään. Ajattelin jo että kiinnittymisvuotoa?! Sitten seuraavana aamuna taas sama homma, ja taas loppupäivänä ei mitään. Kolmantena aamuna ne sitten alko, ja oli kyllä päivän kaks sellasta vulvatulvaa että huh.

Eli kyse tais mullakin olla oviksesta. Saas nähä mitä oireita tää pääkoppa keksii tän kierron kans. :sad001

Sorry, ei tainnu ihan suorilta liittyä aiheeseen, mut komppasin nyt lähinnä näitä raskaustunne onkin ovistunne -juttuja.

Kaikille silti tsemppiä, enkä halunnu ny lannistaa ketään. :) Lähinnä vaan haen vertaistukea kans. :oops:
 
Heippa! Mulla kerkesi menkat olla myöhässä viikon ja tein testiä testin perään ja negaa näytti. Oltiin lähdössä Thaimaahan viikoksi ja potutti kun ei tiennyt milloin ne menkat alkaa. (aina ennen ollut säännöllinen kierto) Soitin neuvolaankin ja sieltä vain sanottiin että "kyllä ne menkat sieltä tulee kun vain odottelet, apteekin testit on luotettavia". No eihän ne alkanut, jotenkin vaan laitoin koko asian pois mielestäni ja tein seuraavan testin vasta viikon reissun jälkeen, ja pum. Plussaahan sieltä tuli :) Olinkin sitten jo n. 7 viikolla raskaana, aluksi luultiin viime menkkojen perusteella että olisin pidemmällä mutta ultrassa sit selvisi tarkka aika.

Ja tosiaan, MITÄÄN oireita ei ollut. Tai no ennen ulkokomaanreissua oli tositosi vahva tunne että nyt olen raskaana, mutta se sitten katosi kun negaa vain näytti ja minulle kovasti toitotettiin etten voi olla raskaana :D
SItten kun plussasin alkoi oireita tulla,rinnat kipeyty, tuli huimausta jne.

Että tämmönen .. ennen raskautta sitä kuvitteli kaikenmaailman oireet. Mutta heti kun lopetettiin ns. yrittäminen nii tärppäsi.. suosittelen muillekki,vaikka hankalaa se onkin olla stressaamatta asiasta.
 
Tärppi kierrossa en jaksanut kovinkaan tarkkaan oireita "kuvitella" niinkuin aikasemmissa kierroissa. Yleensä oviksen jälkeen oli menkkamaisia kipuja, pms oireita, finniä yms yms ja aina olin olevinaan raskaana.

Tärpissä taas viikko tikutetun oviksen jälkeen satunnaisesti alko iltasin etomaan ailahtelevasti ja välillä nippas tisseissä :D
Testit näytti negaa joten kävin ulkonakin rilluttelemassa. (testiholisti). Yhtenä aamuna vain satuin tekemään kaappiin jääneen r-testin johon pärähtikin kaksi viivaa. Sen päivän jälkeen alkoi pikku hiljaa ympärivuorokautinen merisairas fiilis ja NÄLKÄ!
 
Heippa! Täällä kans kuumeillaan toista vauvaa, esikoinen reilu 1v. Muutama kuukaus ollaan menty tulee jos on tullakseen -meiningillä, mutta nyt oon vähän tarkemmin alkanut kattomaan kalenterista tärppi päiviä. Meillä kans hieman vaikeuttaa tilannetta, kun mies on toisella paikkakunnalla töissä.

Nyt siis meneillään kp 26/30. Menkat alkoi n.5kk synnytyksen jälkeen ja ensimmäine kierto oli vajaa 50pv ja siitä lyhentyny joka kierrolla. Nyt viimeset pari kiertoa ollut tuon 30pv. Ennen ensimmäistä raskautta kierto oli 28-29pv. Sunnuntaina odotellaan siis menkkoja, toivottavasti ei tule... :D Oireita ei oo näkyny eikä kuulunu, mutta ei niitä ollut ensimmäisessäkään ihan alussa :)
 
Muokattu viimeksi:
Tiistaina kirjottelin ton yllä olevan kommentin. Keskiviikko yönä huomasin ensimmäisen kerran kun ripeemmin nousin ylös kun esikoinen heräili, niin alamahassa alkoi heti nipistely joka kesti muutaman sekunnin. Perjantaista eteenpäin aamuisin ollu heti herätessä sellanen vähän huono olo, ihan ku ei olis illalla syönyt mitään, vaikka olin syönyt. Ensimmäisen kerran mua on närästäny ku odotin esikoista, viimeisellä kolmanneksella. Nyt vklpna on närästänyt monta kertaa, eikä rennie oo auttanu..

Tänään on se päivä, kun menkkojen pitäisi alkaa. Eipä oo näkynyt.. Äsken sitten päätin tehdä sen testin, ihan vaan saadakseni mielenrauhan, etten stressaisi ja menkat siirtyis sen takia. Ja haamuplussahan siellä! Ihan täysin samanlainen kun esikoisesta sain plussan! Olo on tosi epätodellinen, et miten nyt ensimmäisestä kunnon yrityskierrosta voi tärpätä!? Mies tulee vasta tiistaina kotiin ja siihen asti meinasin nyt pitää suuni kiinni ja kertoa vasta kasvotusten..

Viikkoja nyt siis Vau:n laskurin mukaan 4+1 ja laskettuaika olisi 24. tammikuuta. Toivottavasti pikkuinen pysyisi matkassa sinne asti :Heartred
 
Mä sain haamuplussan eilen lauantaina. Se kuitenkin kävi niin, et aamulla ku mies lähti niin nousin tekemään testin, että voin sit rauhassa illalla naukkailla, ja aika varma olin negasta joten ihan varoiks tein. Odotin sen aikaa kun muutenkin meni vessassa käyntiin ja laitoin tikun purkkiin ( en voinut laittaa roskiin kun olin paikassa mis en halunnut sitä huomattavan ) eikä siihen mitään tullut. Takas unille ja parin tunnin päästä ylös. Katoin tikkua uudestaan (miten niin epätoivoinen) ja siinä oli haamu! Tänään aamulla, siis sunnuntaina, tein uuden testin ja odotin 5-10 min ja samanlainen haamis tuli!!
Nyt jos sillä selittyis tää kummallinen viikon ajan ollut mahakipu. Ei voi siis sanoa että menkkamainen. Särkee välillä oikein kunnolla, mutta laantuu hetken päästä. Sitten taas kohta särkee ja taas se helpottaa. Särky voi kestää puolituntiakin taikka sitten puoliminuuttia. Välillä se on vaan sellasta polttoa ja kouristelua.
Alaselkä on aivan jumissa ja kipeä. Närästystä ( vaikkei kai kuulu oireena alkuraskauteen? ) oli viikko sitten, eli ehkä kiinnittymisen aikoihin.
Reisiä/lonkkia särkee ja vihloo.
Aamusin maha on ihan tyhjän tuntunen vaikka illalla olis ihan kunnolla syönyt.
ja turvotuksesta en halua edea puhua. Hyvä kun saan normifarkkuja pidettyä. Tuntuu et pahentaa kipua.
Tissit on niin kipeet et ku illalla ottaa liivit pois niin tuntuu että ne tippuu irti. :D

Pelkään vaan kovasti et nyt käy jotain ku maha on näin kipeä. :sad001 eikä mulla oikeesti käy tämmönen tuuri asioissa..
 
Takaisin
Top