raskausoireet

Mua palelee... ja palelee. Ja huimaa. :) Eli samaa rataa kuin edelliskerrallakin. Kaikki maistuu, en ole voinut pahoin (kokop) eikä tee mitään kummallisia yhdistelmiä mieli. Ainakaan vielä. :)
 
Heippa kaikille, 
Mulla kans parin tunnin välein yököttävää oloa, jos ei saa syötyä ni pahenee, ruualla lähtee. Kaikki menee mitä ennenkin menny. Tomaattia nyt parina päivänä ruvennu tekee mieli, minkäköhän puutteesta se johtuu?? =)
Rinnat kans turvonneet jo ainakin koon verran, vielä uskaltanu ostaa uusia liivejä, käyttäny sit urheiluliivejä ku ne ei paina. Saa nähä miten isoks kasvaa. Tosin harmittaa kun ei miehen kanssa tuolla makkarinpuolella tee oikein mieli tehä mitään ku pissattaa koko ajan tai sit muuten on äklöolo. Ku kumminkin toista haluais, muilla tämmöstä ollu?

Mulla alamaha ollu menkkaturvotuksen näkönen alusta asti ja nyt sormissa huomaa aamusin turvotusta ku ei töihin mennessä meinaa sormuksia pois saada. Onnea vielä kaikkille odottajille!!
 
moikka kaikille :)

mä arvasin että oon raskaana, kun paleli hirveesti koko ajan, tuntui hassulta kohdussa ja ei enää tehny mitään ruokia mieli. palelee kyllä edelleen usein.

ja ihmettelen, kun ei edelleenkään oo juuri nälkä, ja vaikka oiskin niin ei tee mitään ruokaa mieli. mutta koko ajan sellanen pikkasen äklö olo. eikös nälän ja himojen pitäis olla tyypillisiä raskaudessa :D

väsymys on järkyttävä, luulin eka johtuvan kiireestä ja stressistä..joka ilta haluisin mennä kasilta nukkumaan.
 
Vihlooko teillä muilla alamahaa välillä? Mulla tuntuu "munasarjojen kohdassa?" välillä koviakin vihlaisuja ja sellasta jomotusta alamahalla. Normaalia?

Lisäksi IHAN järkyttävä himo suolaiseen ja rasvaiseen.. sipsejä.. :P Salmiakkia himoan.. just kaikkea, mitä suositellaan meille..  Ei maha minkään. Jos koettais pysyä kohtuudessa.

Välillä etoo jatkuvasti ja se väsy.. ei näy loppua..

 
mirde, mulla samaa vihlontaa munasarjojen kohdalla. en yhtään kyl muista esikoiselta et oliko sellasta.. mut ehkä se normia on :)
 
Mirde ei hätää, mulla koko ajan ollut samaisia kipuja ja jatkuu edelleenkin ja nt-ultrat ja muut takana ja pikkuinen täysin kunnossa :)
 
Oireista miulle on alkanut pahoinvointi voimistumaan. Juuri tänään aamupalan jälkeen tuli ihan järkky huono olo ja maha oli ihan turvoksissa. Eikä oikeestaan helpottanut kuin pikku päikkäreillä:) Vähäisillä oireilla olen selvinnyt, mitä nyt alavatsa on ajoittain kipeä (juilii). Vatsa on myös turvoksissa erityisesti aina ruokailujen jälkeen:) Ja tosiaan ihanat rintani kasvaneet ja kutisevat. Nännipihat tummemmat ja isommat. Kaikki me selviämme näistä oireista, syy niihin on kuitenkin mitä ihanin:) Millä te muut tytöt olette oloanne helpottaneet kun raskausoireet oikeen riivaavaat? Hyvää joulunalusaikaa!:)
 

Oi ja voi, oireita on ollut niin laidasta laitaan... Kaikkihan alkoi ällötyksestä ja muutaman päivän kuluttua oksentelinkin sitten 6-7 kertaa päivässä reilun kuukauden. ONNEKSI se kuitenkin on helpottunut. Välissähän oli niitäkin päiviä jolloin ei tarvinut oksentaa ja nautinkin niistä päivistä suuresti, mutta yleensä se alkoi iltapäivästä ja sitten se olikin menoa. Hajut kuten liha, kahvi, maustepippuri, rasva ja kaiken huippu PERUNAT saivat vatsan kääntymään nurin. Painokin putosi tänä aikana 3 kiloa.

Sen jälkeen tuli pizzanhimo :D Ja turvonnut olo. Närästys kuuluu aikalailla jokailtaisiin oireisiin.

Väsymys piina joka iltapäivä ja yleensä katsonkin viisaaksi nukahtaa esikoisen kanssa päikkäreille että jaksaa iltaan ilman suurempia päänsärkyjä.

Nyt olen huomannut muutaman päivän aikana että ihoni kutiaa normaalia enemmän, voi toki johtua talvesta mutta joskus olen jostain lukenut että joillain on ollut tämmöisiä oireita raskauden aikana, mene ja tiedä.

Huolimatta tästä valitusvirrestä toivotan jokaisella oikein mukavaa ja nautinnollista odotusaikaa! Jokainen hetki on kuitenkin sen arvoista ja mikä ihanuus sitten meitä odottaa sitten heinäkuussa  :) <3

 
Laitanpas minäkin oireeni tänne. Kovin vähäisiltä vaikuttavat äklöoloja lueskellessa..
Mun suurin oireeni on ollut kipeät, kosketusarat tissit. Turvonneetkin ovat.. Jotain hyvää näihin pieniin ketunneniin. :D
Väsyttänyt on myös melkoisesti ja silloin tällöin ollut vatsakipuja. Aamukahvia saan harvemmin juotua loppuun, aina jää sentti kupin pohjalle kun kahvit kiipeävät ylöspäin.
Vähällä on siis selvitty. Olin jo huolissanikin että oonkohan mä nyt raskaana ollenkaan, kun ei oloja ole.. Terkkari vakuutteli että kaikki on varmasti ok, mutta ennen ensi viikon ultraa en vielä kunnolla usko. Vaikka 2 testiäkin olen tehnyt.
 
Täällä nyt rv 19+0 ja suurin riesani on närästys josta ei pääse kirveelläkään eroon.
Pahoinvointi kesti alussa vain hetken, eikä koskaan tullut ulos asti. Muuten ei juurikaan mitään sietämätöntä, paitsi nyt tämä pirullinen närästäminen.
 
Takaisin
Top