raskausoireet

helmihiutale

Oman äänensä löytänyt
Avasin uuden ikkunan tällekkin aiheelle. Ahhh, niin ihanat raskausoireet. Kun pahoinvointi helpottaa niin sitten kolottaa milloin mistäkin. Arvon leidit kuitenkin tiedossa on jotain todella ihanaa emoticon
joten tsemppiä kaikille emoticon
 
Ite olen ainaki tähän asti selvinnyt ilman mitään oireita :)
ainoastaan väsymys on mitä kamalin.ja jos ei syö niin sit mahaa pistää. mutta helpolla olen ainaki vielä päässyt. niin ja jos syö jotai oikein rasvasta (kebabia) niin maha menee iha sekasi. että rasvaset ruuat saapi vähäksi aikaa jäädä unholaan :D

esikoista odottaessa podin maailman pahinta pahoinvointia ja väsymystä ja päänsärkyä.
 
Mullakaan ei vielä ole ollut mitään oireita, mutta raskaus onkin vasta todella alussa. Viikkoja on 4+1 - 5. Tosin se tässä vähän huolettaakin. Yks raskaus päättynyt keskenmenoon just sillain, että ei ollut mitään oireita =(

Esikoista odottaessa, mulla oli ihan lievää pahoinvointia. Kun muisti vaan syödä kahden tunnnin välein =) niin pahoinvointi oli loitolla. Kun tein positiivisen testin niin olen taas syönyt kahden tunnin välein.
 
mistäs aloittaisin..Väsymys, etenkin aamuisin. Yöllä voisin kukkuakin..(taitaa tiitiäisestä tulla yövauva) Tänään alkanut etominen. Hajuista voimakkaat ja rasvaiset YÖK. Etomista oli aikaisemmissakin raskauksissa yllättäen ja pitkin päivää, kuitenkaan pytyn vankina en tarvinnut onneksi olla silloinkaan. Ruokahaluttomuus ennen myöhäistä iltaa. Päivällä maistuu juomat ja hedelmät sekä välipala rahkat yms..ja suklaa!! jostakin otan sitä energiaa. Turvotus vatsan alueella ja vähän joka puolella. Liikun päivittäin suht paljon työssäni, ts. olen jalkojen päällä ja liikkeellä suurimman osan vuorokautta. joten Iskias särky ja jalkojen väsyminen , selän väsyminen..rupeeko tämä ryhti nyt jo prakaamaan? Tissit on herkät ja elää ihan villiä omaa elämäänsä..josta päästään HIMOtukseen.Toisaalta mielialan vaihtelut on jotain aivan kauheeta suhteessa puolisooni. Kiihdyn 0-100%  2 sec. kamala on  UHO! Ehdin purkamaan avioliiton ihan yhtämonta kertaa kun keskustelu on mennyt "ei minun mieleen". ja tihjustanut pahaa oloa hetken kuluttua. Onneksi mieheni ymmärtää hyvin olla lähtemättä mukaan noihin ääliömäisiin kiukunpuuskiin. tässä joitakin mainitakseni ja huom viikkojahan on vasta 5+2. Great!
 
Ite olin esikoista oottaessa töissä ja koko ajan jalkojen päällä eikä sitten kerinnyt syödä niin usein niin aika varmasti siitä johtu pahaolo ja etominen. nyt ku poijjan kanssa oon päivät kotona niin sitä saa nukkua ja syödä :)
 
Mulla on myös oireet vähissä. Ainoastaan väsymystä ja valkovuotoa. Pahoinvoinnista en kärsinyt odottaessa esikoista, joten jospa välttyisin myös nyt siltä.
 
ite kehuskelin aamulla ettei ole oireita mutta eihä tosta etovasta olosta vältytty sitten tässäkään raskaudessa :/ meinas joutua iha halaamaan pönttöä. mutta onneksi uni vei voiton pahalta ololta. mutta nytte taas pahaolo alkaa nostamaan päätään, ei näkkyy kahen tunnin päikkärit vieny pahaa oloa pois. no toivotaan ettei tää muutu tästä pahemmaksi enää.
mutta toisaalta myös oon onnellinen että poden pahoinvointia.tietää ainaki että pienokaisella on kaikki hyvin.
erittäin ristiriitaista :D
 
Täällä ollu menkkamaisia kipuja. luultavasti kohdun kasvukipuja, mutta kummallista viikkoja vasta 5+1. Onkos muilal ollut tällästä?

Hiukan pahoinvointi nostaa päätään. Tänään ollu pikkusia hetkiä, että on ollu pahaolo. Mennyt kuitenkin nopeasti ohi. Nyt olo on todella hyvä. Välillä miettii onko sitä ollenkaan raskaana. Oli pakko tehdä vielä toinen testi, viikkonäytöllä.
 
helmihiutale täälläki menkkamaisia kipuja ollunna jo monta viikkoa.ja ne kuuluu iha asiaan näin alussa. ainaki mulla on ollu niitä molemmissa raskauksissa.


Tämä aamu aloitettiinki sitte halaamalla vessanpönttöä.aamukahvit ei pysynytkään sisällä.nyt pitää miettiä että mitähä tuota uskaltaisi syödä.jogurtti maistuis iha hyvältä vaikka toiseen kertaan tulisi suuhun :D jos menee kovin kamalaksi tää pahoinvointi pittää soittaa äiteelle että tuo mulle mustikkasoppaa :D

toivottavasti kaikilla muilla on torstai aamu lähtenyt paremmin liikkeelle :)
 
Tänään aamupäivällä oltiin pojan kanssa ulkoilemassa, niin mulle tuli kyllä todella heikko ja huono-olo! Hui! Onneks ei kauaa kestänyt. Nyt uutena vaivana on ilmennyt päänsärky. Onko muiten päänsärystä kärsiviä? Tai sit tää päänsärky johtuu tästä yli viikon kestäneestä flunssasta....
 
Mulla särki päätä iha ensimmäisillä viikoilla, ennen ku edes tiesin olevani raskaana. mutta nyt ei oo hirveenä särkenyt. joo jos ei muista juoda ja tulee kuuma niin pahaolo on varmasti taattu :D
 
Monet hajut yököttää, ruokahalu on aika huono ja maku todella valikoiva. En oikeastaan saa syötyä kunnon lämpimiä aterioita, jotain pientä kylmää tai keittoa. Tarpeeksi kuitenkin olen saanut syötyä ja saanut pahimman yökötyksen alkuviikon jälkeen pysymään poissa, huh! Mutta väsyttää kyllä ihan älyttömästi, ja itku on aika herkässä (Tänään esitelmöin pienelle yleisölle, pelkäsin että laatta lentää tai että itku tulee, tai molemmat.. kaikki meni kuitenkin hyvin, heh!).
 
huomenta. Mie olen niin laiskotellut 2 pedellispäivän aamut-alkuillan. Tänä aamuna oli kangettava pentujen ja yhden aikuisen koiran kanssa el. lääk. rokotuksiin. mutta olin varmaan niin sängystä revästy että en edes huomannu voida huonosti. Söin ihan hullun lailla kun tulin kotiin. Tämä päivä ollut muutenkin lupaava, edellisiin verrattuna. olen saanu syötyä hedelmiä, leipää ja suklaata ja paljon juonut. ja sitten mennyt takaisin nukkumaan.onneksi kotihommat nyt ei ihan kauheasti paina, koiran pennut jo pärjää mainiosti ja ovat isompien kans tarhassa pahimman väsyämyksen.
 
Voisin kirjotella nyt sitten tännekkin! Ihanaa, kun täällä on niin paljon samassa vaiheessa olevia kanssaodottajia, kiva lukea kokemuksia ja tuntemuksia :) Mullla siis rv 5 vasta aluillaan, ja eilen plussasin!
Ensimmäinen raskaus siis ja tuntuu ihan uskomattomalta! Voiko tämä olla totta ? Toivottavasti kaikki menisi vaan hyvin.. :) Yritän elää vain tässä hetkessä, mutta kaikkeen on silti varauduttava..

Raskausoireista osasin salaa arvata olevani raskaana jo ennen kuin tein testin. Ensimmäisenä kipeytyivät rinnat. Sitten tuli palelu ja väsymys. Tukkaa olen saanut myös pestä päivittäin, tuntuu niin oudolta jos ei pese. Alavatsassa ja selässä menkkamaisia tuntemuksia välillä ja nyt on alkanut tulemaan pientä nippailua ja välillä vihlaisuja, vissiin kasvukipuja ? Aika aikaisessa vaiheessa.. vai kuuluuko niitä jo olla ? Huonovointisuudelta olen toistaiseksi välttynyt.. saa nähä, missä vaiheessa se tulee vai tuleeko ollenkaan :) Onnea kaikille <3
 
Itekki saa pestä hiuksia vähän väliä ku rasvottuvat niin nopeaa. ennen raskautta ei ollu mitään ongelmia hiusten rasvottumisen kanssa. mutta on hiukset taas kivasti vahvistuneet ja tulleet paksummaksi. mitä sit ens syksyllä taas tiputetaan monta kk pois että joka paikka on täynnä hiussia :D

itelläki ollunna jo monta viikkoa vihlaisuja alavatsassa ja nippailua ja maha kippee. että kai ne kuuluu asiaan :D ainaki esikoista oottaessa myös oli.paitti ei tuota vatsakipua mut se kuulemma johtuu siitä ettei kohtu ole iha kokonaan palautunut edellisestä raskaudesta :)

tänä aamuna syötiin yhtä sämpylää sitte yli puol tuntia. ei meinannu alas mennä. muuten ei podeta ku väsymystä :)
 
Ihan sellaistakin vielä tuli mieleen, keillä jo kokemusta (synyttäneet?), että koska olette huomanneet raskausmahan tulevan esiin ? Varmaan aika yksilöllistä.. mutta mielenkiinnolla vaan olis kiva lukee kokemuksia :
 
Isabell: Mulla tuli ensimmäisessä raskaudessa masu esiin todella myöhään, vasta oikeestaan rv20 jälkeen näkyi selvästi, vaikka olen normaalipainoinen ja vauvakin oli normaalikokoinen.. Toisaalta hyvällä ystävällä näkyi selkeä raskausmaha ja rv10. Kai se on aika yksilöllistä. Mulle ultraaja sanoi, että mulla on syvän mallinen lantio, että siitä johtuisi mahan pienuus.
 
Isabel, täällä esikoiselta massu tuli näkyviin joskus rv12 tienoilla. oikein parissa päivässä "plopsahti ulospäin", että piti ihan isompia housuja alkaa katteleen. Ystävällä, jolla silloin ola sama LA ku mulla massu tuli esille vasta rv25 tienoilla. Nyt samaisella ystävällä on menossa rv11 ja sen massu on jo ihan raskausmassun näkönen.
 
Heippa, meillä kohta 7kk ikäinen poika ja tyttö 2v. Muistaakseni viimeksi maha alkoi näkymään joskus 20rv tienoilla.. Nyt olen viikolla 8 ja tuntuu, että vatsa on jo todella turvonnut.
 
Esikoista oottaessa oli turvotusta sinne rv12 asti.ja turvotus kun lähti niin pieni pömppis oli koko raskauden ajan. kunnolla alkoi näkymään vasta joskus rv 20 eteenpäin.
Isäni kyllä sano että vasta rv 37-38 tuli iha kunnolla iso maha :D
muuten koko raskauden ajan oli vaan semmonen pömppis :D
 
Takaisin
Top