Raskausmyrkytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MaiKhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tasaisesti :) Paineet ja pissan valkuaismäärät kurissa, vointi olosuhteisiin nähden hyvä. Lepäilen enimmäkseen ja jotain pientä puuhaan vauvanhuoneessa. Nyt alkaa jo mieli vähän tasottua kun viikko on tästä pommista... Toivotaan, ettei oireet pahene.

Labroissa taas... :( rasittavaa, kun jo toinen paastolabra tälle viikolle. Viikkoja kuiten 29+5, niin heikottaa helposti.

Neuvolaan meen klo 11 tänää. Katotaa perus neuvola, ja otetaan toksemia koneet labrassa. Tulokset saan sit vastaan huomenna, kun labrat lähtee toiselle paikkakunnalle. Mitä kokeita susta maikhi otetaan, et joudut paastona käymää?

Neuvolaan meen klo 11 tänää. Katotaa perus neuvola, ja otetaan toksemia koneet labrassa. Tulokset saan sit vastaan huomenna, kun labrat lähtee toiselle paikkakunnalle. Mitä kokeita susta maikhi otetaan, et joudut paastona käymää?

Sappinäyte otetaan toista kertaa jo tälle viikolle, niin se on paastona. Seuraavat sitä noiden kohonneiden maksojen takia.

Olikohan täällä siitä millaista se rm:n liittyvä päänsärky on? Mulla ollu muutaman päivän tosi inhottavia huimauskohtauksia ja vaikea ollu saada tasoittuu, sormet ja varpaat tosi häiritsevästi turvonneet lisää ja ehkä jopa naamalle tullu turvotusta. Lisäksi jumalaton päänsärky tänään päällä. Maanantaina meen käymään tk ssa ja voin samalla mittailla verenpainetta. Viiko sitten oli pissa ainakin puhdas. Ei jaksais taas lähtee heittää turhaa käyntiä leluista, viikko sitten kävin synnytyspäivystyksessä lapsivesi epäilyn vuoksi. Onneks ei ollu sitä kuitenkaan.

Mulla ainakin kipu tuntuu otsassa ja silmien takana. Vaikee selittää, mutta tekee mieli olla pimeässä ja puristaa päätä kasaan. Olo on samalla huimaava ja oksettava.

Juu just otsalla mulla tuntuu kans, ei muuten vain ole yhtään migreenimäinen olo. Jos ei muutaman päivän sisällä vähän hellitä niin täytyy neuvolaan soitella.nyt ainakin grammasella panadolilla tuntuu hellittävän, mulla esim kofeiinin puutteesta johtuva migreeni ei enää iltapäivästä katoa särkulääkkeellä jos liika kauan sinnitellä. .

Mulla oli eka raskaudessa raskausmyrkytys. Pissatulehuksia oli varmaan 30 viikolta eteenpäin melkeen kokoajan, turvotus, ja verenpaineen koholla. Tiukkaa seurantaa ja labroja vaan aina välillä. Sit 39 viikolla tuli näköhäiriöt ja pääkipu. Sit vasta neuvolasta soitti sairaalaan et pitäskö mennä osastolle. Sinne sit käynnistykseen ja seuraavana päivänä syntyi ☺

Valkuaiset pissassa nousseet, joten osastolla ollaan taas... :( Lääkärikin onneksi tajusi mun turhautumisen ja sanoi, että tietää täällä olevan "hiton tylsää", kun ei itsellä ole oireita.

Maikhi: mitä ne nyt meinaa? Oot sielä ja möllötät? Mullaki otettii toksemia kokeet taas tänää. Niiden tuloksia odottelen.

Maikhi: mitä ne nyt meinaa? Oot sielä ja möllötät? Mullaki otettii toksemia kokeet taas tänää. Niiden tuloksia odottelen.

Juurikin sitä... :( kun on kaksi raskauskomplikaatiota päällekkäin (toksemia ja hepatoosi) ja viikkoja niin vähän niin seuraavat nyt sitten. Ei nyt suoraan tullut tuomiota loppuraskausajalle täällä, mutta pari päivää ainakin. Nyt on menossa virtsankeruu, että selvitellään tuon valkuaisen todellista määrää. Samalla seurataan maksaa ja sappea.

Onhan se hyvä, et seurataan tarkkaan mut tylsä olla sairaalassa. Me sain puhtaan paperit onneks taas kokeista. Fidd on ainut, mikä on aivan aavistukse viiterajan ulkopuolella, kaikki muut ok. Paitsi leukosyytit, jotka on kohonnut kokoaja, mut niiden kohoaminen veressä ei liityin toksemiaan, vaan voi kuulua raskauteen.

Niinpä... Tympeetä kun meni iltakäyrä uusiksi. Ois uni jo maistunu.

Kortisonipiikit alotettiin, sen verran paljon oli valkuaista kerätyssä pissassa. Aika pelokas ja säikähtänyt olo. Se on ihan liian pieni!!!

Paljos sulla on viikkoja? Onhan Se pieni, mut kuitenkin jo suuri, ja viikot hyvät loppujenlopuksi, kun kuitenkin +30 viikolla varmasti oot,vaikka toki masussa sais vielä kasvaa toki

31+4 on tänään, viimesin painoarvio maanantailta 1700 grammaa.

Lohdutuksen sanoja että kaksi tuttua lasta syntyneet nuilla viikoilla ja paino 1500g ja hyvinvoivia terveitä ja reippaita lapsia syntymästään saakka! Hyvät saumat kuitenki että kaikki sujuu hyvin vaikka alku tietenkin erilainen pitkän sairaalajakson vuoksi oliskin..

Juu onhan tässä ihan hyvät "faktat", kun kortisonitkin menee vauvan keuhkoja kypsyttämään. Lauantaina täyttyy 32 viikkoa. Kunpa siitä vielä pari viikkoa päästäis eteenpäin.

Takaisin