Raskausmasuilua

Sunshine2

Jostain jotain jo tietävä
Mitä ajatuksia vatsan kasvaminen herättää? Vai huomaako sitä edes vielä? Onko masu samanlainen vai erilainen kuin aiemmissa raskauksissa? Höpistään täällä masuasioista.

Minulla nyt rv 14+4, ja masu tuntuu jopa kutistuneen, mikä ihmetyttää. Ajattelin verrata illalla kuvia esikoisraskauteeni, jolloin otin masukuvan joka viikko.
 
me on otettu kuva joka viikko. Nyt viimeisimpien viikkojen aikana huomaa ilman kuvaakin miten paljon se on muuttunut. Toisaalta pyöristynyt, mutta myös "levinnyt" kyljistä. "ylä" ja "ala"makkaran välissä on enää pieni "painauma", eli varmaan kohta masu on yhtä pötköä. Ensimmäinen raskaus, niin ei vertailukohtaa. Nyt 15+2
 
Mulla maha näkyvissä 15+0 selvähkösti paitsi jos vedän sitä sisään. Toki tän voisi hyvin tietämätön sekottaa muihin kesäkiloihin tai turvotukseen. Saa nähdä tuleeko töissä loman jälkeen asiakkailta uteluja vai onko ne ihan yllättyneitä sitten joskus kuukauden päästä, kun asiasta suunnittelin tiedottaa. Eka raskaus, eli ei vertailukohtaa. Reilussa kuukaudessa on kuitenkin tullut 10 cm vyötärölle.
 
Alusta asti ollut valtavaa turvotusta, mutta nyt maha muuttunut pinkeämmäksi. Kasvava kohtu tuntuu jännältä näin ensikertalaisesta. Sitä tekee mieli hiveltää :)
 
Mulla jo ihan selkeä pallo, ei voi erehtyä luulemaan kesäkiloiksi:wink Toivoisin, että masu ei kasvaisi niin paljon, mutta taitaa olla toiveajattelua. Edellisissä raskauksissa iso masu suoraan eteenpäin, ja molemmat vauvat lähes 5 kg. Varmaan tämä kolmas tulee myös olemaan.. Tänään 16+3.
 
Täällä kans maha selvästi näkyvillä. Siskonmiehen sisko tuumasi ku nähtiin pitkästä aikaa et nuo kilot ei kyllä ole pelkästään kesäkiloja :D On muuttunu selvästi pyöreämmäksi ja pinkeäksi.

Kiva kuulla että muillakin tekee mieli hivellä masua :D Huomaamatta tulee siliteltyä ja nyt on mieski aina ohi mennessä silittäny :)

Ensimmäinen raskaus täälläkin :)
 
Turvotus hellitti pari viikkoa sitten ja nyt maha on olematon. En näytä raskaanaolevalta, oikein yritän tunnustella missä kohtu on, mutta en tunnista vaikka on toinen raskaus. Kohtu on kuulemma taaksepäin kallellaan, ehkä se masu on siis piilossa. Viime raskaudessa mulla oli mielestäni ollut jo pitkään iso maha, mutta kukaan ei hoksannut. Naapureiden päät alkoi kääntyä perään vasta joskus 2kk ennen laskettua aikaa... :rolleyes:
 
mulla tapahtui perjantaina kunnon pullahtaminen, eli sillon oli 15+5. Tähän asti selällään maatessa on maha ollut aika normaali, pieni pömppö alavatsassa, mutta perjantai iltana oli todella suuri tämä pömpöö. Ensin toki laittoin iltaturvotuksen piikkiin, mutta se sama pömppö oli siinä vielä lauantaiaamunakin! :D Nyt enää kukaan ei voi erehtyä että mistä mahasta on kyse, alavatsa on pinkeä, mutta edelleen näkyy vyötärön "painauma", eli ei vielä tasainen pallo. Väljät paidat vielä vähän pehmittää näkymää, mutta vkl pidin kireämpää toppia niin kyllä sen raskausmasuksi tunnistaa jo
 
Musta tuntuu, että turvotus on muuten laskenut, mutta illalla se paukahtaa takaisin sitten korkojen kera. :p Enää on pieni ero huomattavissa juurikin tossa vyötärön "painauman" kohdalla, ihmettelin eilen illalla saunassa tätä nimittäin. Ensimmäinen raskaus, ei voi verrata.
 
Mulla masun tunnistaa jo kireiden paitojen kanssa raskausmasuksi, mutta löysien paitojen kanssa näyttää lähinnä kesäiseltä turvotukselta tai muutamalta ylimääräiseltä kilolta. Todellisuudessa kuitenkin paino on edelleen pudonneena kaksi kiloa ennen raskautta olevaan painoon, eikä ole merkkiäkään näyttänyt noususta nyt muutaman viikon aikana :oops: viikkoja nyt siis jo16+1.
 
Mulla masun tunnistaa jo kireiden paitojen kanssa raskausmasuksi, mutta löysien paitojen kanssa näyttää lähinnä kesäiseltä turvotukselta tai muutamalta ylimääräiseltä kilolta. Todellisuudessa kuitenkin paino on edelleen pudonneena kaksi kiloa ennen raskautta olevaan painoon, eikä ole merkkiäkään näyttänyt noususta nyt muutaman viikon aikana :oops: viikkoja nyt siis 16+1
apua en tiedä mitä säädin enkä osaa poistaa tätä lainausta :grin
 
Mullakin alkaa jo maha näkyä, selvästi noussut pallo noitten läskien tilalle :joyful:

Turvotus ja ilmavaivat muuten katos samoihin aikoihin kun maha hyppäs esille!
 
Mul on ollut maha plussasta saakkaa. Alussa oli turvotuksesta johtuva. Nyt turvotus on hälvennyt ja tilalle on jäännyt kyllä pyöreä maha. Ollut kahessa edellisessä samalla tavalla. Alussa on kyl ärsyttänyt kun on ollut maha turvoksissa jo heti. Ei oo piilotteli en ollut kauhean helppoa.
 
Ihan alussa oli jäätävät iltaturvotukset, jo siis ennenkuin tiesin olevani raskaana, eikä syömisillä ollut mitään vaikutusta asiaan. Joka ilta ihan pallo. Torstaina neuvolassa näytti että paino olisi noussut jo 7,5kg, mutta nyt vklopun aikana lähti 2kg. Muistinkin sitten näin kesäloman jäljiltä kuinka aamuvuorojen unen puute on aina turvottanut muutenkin :)

Eli 5kg tullut painoa ja massu on pieni kiinteä möykky. Rintoihin tullut varmaan puolet tuosta painosta xD
Anywhoooo
Oon ihan rakastunut tähän pikkupalleroiseen:Heartred kokoajan vaan enemmän kun liikkeitä tuntunut pari viikkoa jo. Varsinkin ruokailujen jälkeen tuntuvat vaimeat *tumps tumps*:Heartred
Koska mua kiusattiin koko lapsuus siksi että olin pyöreämpi kuin kaikki muut lapset, oon ollut kova tarkkailemaan painoa ja jos paino on noussut tai vatsa vähänkin turvonnut, on ruvennut ahdistamaan. En kuitenkaan koskaan sairastunut syömishäiriöihin tai muuta sellaista.
Siksi aiemmin hieman jopa pelkäsin että miten sitä suhtautuu sitten raskausaikana muuttuvaan kehoon ja kasvavaan masukkaan ja että entä jos niitä kiloja vaan tulee ja tulee ja vielä muuallekkon kuin mahaan ja en saakkaan niitä pois, mutta...
Ai että mä vaan rakastan tätä masua ja ihan sama tuleeko kiloja vai ei, kunhan vauvalla on kaikki hyvin ^__^ :Heartred:Heartred:Heartred

Heh... tulipahan romaani taas kirjotettua xD
 
Sirpaleina, tiedän tunteen. itse kanssa miettinyt vähän kuinka mieli ottaa vastaan kasvavan vatsan. Itseäni myös kiusattiin nuorempana kun olin pyöreä. Välillä kun on oltu lähdössä jonnekin ärsyttää kattoo peiliin ku ei oo selvää mahaa vaan näyttää sille että turvottaa ja pahasti. Mut kyllä tämä tästä kun viikkoja tulee lisää.
 
En tiiä kuuluuko tämä tämän aiheen alle, mutta ensimmäiset tooodella selkeät potkut tunnettu mahasta. :Heartred :love017
 
Joo rottiem alkuun oli itsellä myös hieman ongelma kun näytti vaan lomakiloilta, mutta sitten kun tietää mikä se totuus on niin kyllä on löysät paidat jäänyt kaappiin :) :Heartred töissäkin aika moni tajusi heti kun lomalta tulin että vauva-maha taitaa olla kun tietäävät millanen painontarkkailija oon aina ollut :D

Elis3 eikö olekin ihana tunne? ^__^ :Heartred
 
Mun vatsa on kasvanut ihan _tajuttomasti_ jossain viikossa. :D tietääkö joku, että onko vatsan koolla mitään eroa siihen nähden onko istukka edessä vai takana?
 
Miäkin oon tuuminut tuota istukan paikan merkitystä. Ainakin ilmeisesti kohdun asento että onko eteen- vai taaksepäin kallellaan merkitsee.
Omasta suunnasta en osaa sanoa mutta istukka olis eessä ylhäällä ja tullut kommenttia tästä mahasta jo että mitenhän hitsin isoks tää oikeen kasvaa :grin napakin alkaa oleen niin pikkanen että ei varmaan pitkin mee kun pulpahtaa ulospäin :confused:
Täälläkin parissa viikossa ihan tolkuton kasvu, mutta jostain olin lukevinani että vkon 20 jälkeen tulis semmonen kasvupyrähdys mahan ja painon suhteen? Nyt olis 22+2 menossa nääs :woot:
 
Takaisin
Top