Raskaushimot

Suolainenkinuski

Oman äänensä löytänyt
Moikka!
Onko teillä tullut raskauden aikana juttuja, jotka erityisesti himottaa tai ällöttää?
Itse olen huomannut, että on alkanut ällöttämään kurkkusushit, kahvi ja oikeastaan kaikki makea. Ennen olin todellinen sokerihiiri.

Toisaalta on alkanut himottaa jauheliha, erityisesti tacomausteessa. Tää on itelle jännä, kun en yleensä syö punaista lihaa. Onko muilla jotain tälläsiä?

Oon syönyt esim klementiinejä, joita en yleensä ikinä syö😅 ja on haluttanut muutenkin vähän kevyempää ruokaa, esim kanaa, kesäkurpitsaa, ananasta.
Vastenmielisyyttä oon tuntenut rasvaisempia ruokia kohtaan, esim ranskikset, jauhelihakastike, sipsit, suklaa ym ei oikein uppoa.

Siis just siskon puoliso grillaa jotain isoa lihakönttiä ja mietin että hmmm pitäiskö maistaa, vois olla hyvää. Oon siis kasvissyöjä 😅 Ei myöskään tee karkkia niin paljo mieli ku yleensä!

Mä en ehkä selkeitä himoja oo huomannut, tai tavallaan ehkä lihaa kohtaan. Tai siis yleensä yritetään syödä kotona kasvispainotteisesti mut nyt vaan tuntuu et kasvisproteiinit ei uppoo niin sitä kautta tuntuu et liharuoka ois enempi ok. Tänään soijasuikalequesadillaa sain vain puolikkaan (ja oli viel sellaset minitacoletut) alas ja nyt illalla pakotin puolison hakee kalkkunasubia (en tiedä oliko riskitön kun leikkeleet ja salaatit siel päivän olleet ja otin vielä majoneesillakin mut pakko oli saada😅). Samaten kokojyvätuotteet huonosti uppoaa, esim pasta. Harmi kun tollaset ns terveellisemmät vaihtoehdot jotenkin vastenmielisiä ja taas pullamössöleivät ym maistuu😅 mut ehkä se menis ohi ja ei siis noistakaan pahoinvointia tule, ei vaan tee mieli.
Ainiin pyttipannua ja nachopaistosta on tehnyt himona mieli mut sit kun on saanut eteen niin vähän vaan mennyt alas. Paljaaltaan tortillasipsit kyl maistui.

Ja siis alusta asti makea on maistunut vähemmän ja etenkin jotkin makeat hedelmähillot saa nenän nyrpistymään. Sellanen raikas ja makea on ok.

Ei mitään erityisiä vielä, mutta mua kans kaikki rasvainen ällöttää ja tekee mieli tuoreempia juttuja, hedelmiä, smoothieta jne. Varmaan kyllä pahoinvointi osaltaan vaikuttaa näihin, kun tolleset raikkaat vaan menee helpommin alas 😅

Aargh iski just ihan karsea avokado-kanapastahimo 😱😅 kaupat sopivasti menee just kiinni niin pitää oottaa huomiseen että pääsee toteuttaa 😅😅

Ei oo vielä tullut erityisempiä himotuksia tai ällötyksiä, mut keitetty kananmuna suolan kanssa eilen töissä ei maistunu kovin hyvälle 😅

kylmä menee paremmin alas ja MAITO. Siis ainut juoma mistä ei tule pahaolo sekä pehmis. Kivennäisvedet menee mut tulee hirvee olo heti kun on juonut samoin kun syön. Napostellen siis raikasta kun ei tule oahaaoloa ainakaan vahvasti. Kaikki ruoka ällöttää en halua edes miettiä niin ei oo oikeen tullut mitään pakko saada tota oloa.

Huomaan, että vähän samaan suuntaan menossa kuin esikoista odottaessa, eli täälläkin hedelmät, marjat ja kasvikset on pop eikä namia oikeastaan tee yhtään mieli.
Hirveästi tekisi mieli ns retinoli porkkana- salaattia ja teinkin siitä version. Ei vaan yhtään niin hyvää ilman paahdettua seesamiöljyä. 🙈

Takaisin