Raskaushieronta

Hilpi

Satasella mukana keskusteluissa
Mä varasin nyt ajan 1.5h raskaushierontaan kahden viikon päähän :-) oli siis pakko kramppaavan pakaran/takareiden takia.
Onko jollain kokemusta ja onko ollut apua?
 
Oi, mitä raskaushieronta pitää sisällään ja miten se eroaa tavallisesta? Näinköhän moista on tarjolla monessakin kaupungissa?

En siis ole käynyt, mutta kuullut moisesta olen. Mä varailin aikaa hemmotteluhalkahoitoon ja intialaiseen päähierontaan, mutta joku raskaana olevalle sopiva koko kropan hierontakin olis ihana. Mulla myös erinäisiä kolotuksia alaselässä ja pohkeet kramppailee vähän väliä, joten tekis kyllä hyvää. Muutenkin tuntuu, että nyt loppuraskautta kohden kaikki kosketus ja rentoutus tekevät tosi hyvää! :)

Nessu 31+4
 
Kannattaa googlettaa löytyykö kotikaupungista :-)
Itse löysin Turusta yhden varteenotettavan ja sieltä varasin. Raskaushieronnassa ei voi mahallaan olla niin pitää löytyä tukityynyjä tms. Varmaan hellävaraisempi ja keskitytään niihin raskausaikana kovilla oleviin kehon osiin.
 
Mä kävin esikoista odottaessa joskus rv28 paikkeilla. Sain lahjaksi eikä varsinaisesti ollut mitään "vaivaa". Mutta teki hyvää ja rentoutti!
 
Oi, mitä raskaushieronta pitää sisällään ja miten se eroaa tavallisesta? Näinköhän moista on tarjolla monessakin kaupungissa?

En siis ole käynyt, mutta kuullut moisesta olen. Mä varailin aikaa hemmotteluhalkahoitoon ja intialaiseen päähierontaan, mutta joku raskaana olevalle sopiva koko kropan hierontakin olis ihana. Mulla myös erinäisiä kolotuksia alaselässä ja pohkeet kramppailee vähän väliä, joten tekis kyllä hyvää. Muutenkin tuntuu, että nyt loppuraskautta kohden kaikki kosketus ja rentoutus tekevät tosi hyvää! :)

Nessu 31+4


Hei sori että huutelen täältä elokuisista, mutta kannattaa olla varovainen sen intialaisen päähieronnan kanssa. Mä kävin joskus viikolla 30 muistaakseni, ja oli pakko keskeyttää kun melkein pyörryin, silmissä musteni. Ja koko loppupäivän oli huono ja heikottava olo. Hieroja sanoikin, että sitä ei saa tehdä enää parina viimeisenä kuukautena mutta kuviteltiin että silloin olisi ollut vielä ok.

Jos meet niin juo tosi paljon ennen sitä ja ota vesipullo mukaan. Luulen että mulla se laittoi aineenvaihdunnan ihan ylikierroksille enkä ollut juonut tarpeeksi ja paha olo johtui siitä. Mua janotti älyttömästi koko loppupäivän myös.
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin kävin intialaisessä päähieronnassa pari viikkoa sitten ja juu kyllä sumeni silmissä ja tuli tosi heikko olo ja jouduttiin keskeyttämään. Hieroja ei kyllä sanonut mitään ettei saisi tehdä enää.
 
Jo jopas! Ei ole tullut mieleenkään, että pään ja niskan hieronta olis jollain tavalla huono juttu loppuraskaudessa. Eikä kyllä tuossakaan paikassa, johon oon itse menossa, ole mainittu sanallakaan asiasta. Hmm. No, mulle on oma mies tarjoillut päähierontaa läpi raskauden, eikä siitä ole tullut muuta kuin euforinen olo. Samoin kampaajakäynteihin kuuluu aina about vartin päähieronta, josta on tullut pelkästään tosi rentoutunut olo.

Ja ainahan sen päähieronnan kosmetologilla/hierojalla voi pyytää kevyempänä versiona, jos tulee oloja. Mutta hyvä, kun varoititte! Meinaan käydä kyllä testaamassa tuon, kun mulla on siihen vanheneva lahjakortti, mutta pitää pyytää hierojaa olemaan tosi helläkätinen! Ja vaikka sitten jättää homma kesken, jos tuntuu epämukavalta.
 
mä kävin just kaks kertaa perus niska-hartia hieronnassa 45min kerta, olihan se epämiellyttävämpää istualleen kun että ois maannu pöydällä.. mutt ei mulla ainakaan tullu normaalista poiketen mitään yyber huimausta tms.
rv 31+5
 
Juu ei mullakaan normaalista päähieronnasta kampaajalla tullut mitään ees nyt loppumetreillä. Mutta tankkaa sitä vettä :)
 
Kävin eilen jalkahoidossa, joka sisälsi jalkojen hierontaa loppuun. Ja ette usko, kosmetologi sanoi, että periaatteessa raskaana olevien jalkojakaan ei suositella hierottavan, koska se voi kuulemma käynnistää synnytyksen!

No, siinä yhdessä todettiin, että jos hän ihan hellästi vain hivelee hoidon lopuksi, ei siitä varmaan ole haittaa. Mun mieskin on hieronut mun jalkoja läpi raskauden, ja se on ollut pelkästään ihanaa ja rentouttavaa.

Nooh, kosmetologin tuoli oli jotenkin epämukava, päätä ei saanut siinä hyvin ja asento oli muutenkin hankala. Ja kun homma oli hoidettu, mua sekä huimas että heikotti ja oli hirveä hiki. Vesipullo oli onneks mukana, ja sen ryystinkin heti. Mutta mikä yllätti, se huimaus. Ei ole ikinä tullut mistään hieronnasta tai jalkahoidosta moista! Voi olla, että skippaan suosiolla sen päähieronnan ja annan lahjakortin vaikka miehelle.

Nessu 32+1
 
Nessu siin on se et voi vahingossa painella niitä akupunktio ym pisteitä, minkä pitäisi olla yhteydessä synnytyksen käynnistymiseen. Tosin ne pisteet sijaitsee nilkoissa.
 
Mä kävin vyöhyketerapiassa, jonka tosin teki kätilö. Eikä se kyllä sanonut mitään synnytyksen käynnistymisestä, mutta varmaan osas sitten niitä akupisteitä varoa. Hänellä ainakin on hinnastossa erikseen joku hoito synnytyksen käynnistämiseen.
 
Muokattu viimeksi:
Joo, mulla ei myöskään raskaana ollessani jalkahoidossa ole tehty hierontaa, just niiden akupunktiopisteiden takia. Ja sitten kun olen joskus käynyt sellaisessa foamroller -tunnilla, niin pohkeiden kohdalla opettaja on painottanut, että jos on raskaana , niin nilkan aluetta ei saisi hieroa sillä rullalla.
 
Mulla on viime viikon aikana lyönyt ihan lukkoon niska-hartiaseudun ja selän. Inhottavia lihasjumeja monessa paikassa. Ajattelin varata sellaisen raskaushieronnan. Samalla jos saisi vyöhyketerapiasta apua aivan kamaliin turvotuksiin.

Mun äiti, joka on jalkojenhoitaja, varoitteli myös tuosta jalkojen hieromisesta. Pitää tietää mitä tekee, ettei vahingossa vaikuta synnytyksen käynnistymiseen.
 
Takaisin
Top