raskaushaaveita 40+-

ImageUploadedByVau Foorumi1501007097.203888.jpg
 
Mustakin tuntuu että tungen tännekin. Ikää 40v ja syksyllä ykkönen siihen päälle. Ja mulla 4 lasta, nuorin syntyi viime lokakuussa eli 9kk nyt. Ja kuume päällä taas. Toiveena olisi jos yhden vielä saisi. Että olis leikkikaverin nuoremmalle kun toiseksi nuorin 7v.
 
Jaa et sen vois niinkin saada paksummaks? En muista mikä se viimeks oli (alkuvuonna otettu). Viitearvojen aika keskitasolla mutta ei kyllä noin korkea kuin sulla. Mutta aina se on hyvä ollu. :)

Millä ruoalla sitä sais nostettua? En syö punasta lihaa joten turha edes ehdottaa maksaa tmv. :p

Pomppaan varmaan sinne sun ryhmään jos ei tänne muut kirjoittele. Katsoin kyllä yks päivä että ketjun aloittaja olis ainakin käyny foorumin puolella. Eikö sitten vain halua kirjoitella.

Pisama :) Mun käsittääkseni rauta-arvoa nostamalla limis paksuuntuu, eli myös sillä tavalla :) Ei siitä ainakaan haittaa ole. ..

Käyn mä täällä välillä kurkkimassa, en ainakaan kilpaketjua aloittajan kanssa ajatellut. Hän vaan ei ole vastannut mitään...
 
Hei kaikki! Mulla <10 ollut ferritiiniarvo oli syynä sekundääriseen lapsettomuuteeni, jota kesti 1,5v. Kun se saatiin kuntoon tiukalla rautakuurilla, niin tulin luonnollisesti raskaaksi ja tässä nyt mennään jo pitkällä. Ikääkin on jo 41v. Kannattaa siis tutkituttaa asia. Tsemppiä kaikille :Heartred
 
Hei kaikki! Mulla <10 ollut ferritiiniarvo oli syynä sekundääriseen lapsettomuuteeni, jota kesti 1,5v. Kun se saatiin kuntoon tiukalla rautakuurilla, niin tulin luonnollisesti raskaaksi ja tässä nyt mennään jo pitkällä. Ikääkin on jo 41v. Kannattaa siis tutkituttaa asia. Tsemppiä kaikille :Heartred

Edith40 :) Onnea raskaudesta ja hyvää odotusta!!!:cheers:cheers:cheers

Ja kiitos vinkistä palstalle!!! :)
Mikä on tuo arvo? Ja miten se todettiin? Onko siis ihan rauta-arvo ja verikoe?

Mulla rauta-arvo ollut yleensä 140, siis ihan hemoglobiini....
 
Jos ferritiinin vaikutus hedelmällisyyteen kiinnostaa, niin kannattaa katsoa Youtubesta lpasettomuuslääkäri Annika Tulenheimo-Silvfastin luento mm. ferritiinin vaikutuksesta raskauden onnistumiseen. Mulla lapsettomuudelle ja toistuville kemiallisille ei löytynyt muuta syytä kuin tuo ferritiini. Olisinpa aiemmin tiennyt, niin ei olisi tarvinnut toista vuotta tarvinnut pettyä joka kuukausi. Ehkä tän tiedon jakaminen nyt auttaa jotain toista samassa tilanteessa olevaa ja säästää suurilta suruilta :Heartred
 
Tähti: mulla myös hemoglobiini on ollut aina ok, 125 hujakoilla. Ferritiini on eri arvo, se kertoo rautavaraston tilanteesta ja sitä ei rutiinisti testata lainkaan. Ferritiinin viitearvot ovat 10-100, mutta mulle lapsettomuuslääkäri sanoi, ettei esim IVF-hoitoja aleta edes tekemään alle 40 arvoilla. Eli ensin ferritiiniarvot kuntoon ja sitten mietitään hoitoja. Mulla kävi niin onnellisesti, että pitkän taistelun ja kemiallisten raskauksien jälkeen tulin heti (pysyvästi) raskaaksi kun ferritiini saatiin 40 tasolle. Voi tietysti olla sattumaakin, mutta epäilen että ei. Lääkärin mukaan osalla lapsettomuudesta kärsivistä naisista rauta-arvot vaikuttavat selkeästi onnistumismahiksiin. Mulla siis oli näin. Voit pyytää ferritiinin mittauksen vaikka yksityiseltä puolelta, jos ei muuten onnistu. Se maksoi 25 euroa eli ei paha :wink
 
Onnea Edith!
Joo, se on näin, että minultakin tänä vuonna ferritiini tarkistettiin, oli 56, ja aloitettiin rautakuuri kuitenkin, jotta alkionsiirrot onnistuisivat paremmin. Eli koettiin, että tällä on väliä.
Mulla on hemoglobiini 128-132, mutta sepä onkin eri asia.
 
Saakohan tähän ketjuun lisää pontta ja 40-kymppisiä yrittäjiä :)

Olen 42-vee ja yritystä takana n. 3 vuotta ennenkuin aloitimme hoidot tämän vuoden Maaliskuussa suoraan IVF hoidoilla.
Takana tuoresiirto, 1.PAS nega ja nyt piinailen 2.PAS:in tulosta.
Pakkasessa 5kpl 3D alkiota vielä.
 
Saakohan tähän ketjuun lisää pontta ja 40-kymppisiä yrittäjiä :)

Olen 42-vee ja yritystä takana n. 3 vuotta ennenkuin aloitimme hoidot tämän vuoden Maaliskuussa suoraan IVF hoidoilla.
Takana tuoresiirto, 1.PAS nega ja nyt piinailen 2.PAS:in tulosta.
Pakkasessa 5kpl 3D alkiota vielä.
Hei! Foorumin noin nelikymppiset pulisevat yleensä täällä, siellä on aktiivista keskustelua maan ja taivaan väliltä. :)

Terveisin Bella Swan, moderaattori
 
Takaisin
Top