Raskausdiabetes

mindiS

Kommentoinnin ninja
Joulukuunmammat 2015
Onko täällä muita odottajia, joilla edellisessä/edellisissä raskauksissa on todettu raskausdiabetes?

Itsellä se todettiin viime raskaudessa, ja nyt on varmaan suurempi riski että se uusiutuu myös tässä raskaudessa. Milläköhän viikoilla tulee sokerirasitus, koska eikös se nyt tule aiemmin kuin edellisessä raskaudessa?

Itsellä se sokerirasitus ei mennyt viimeksi hyvin koska olin niin pahoinvoiva, etten meinannut saada pysymään sokerilitkua sisällä.
 
Mulla oli radi viimeksi. Uskon että tässäkin tulee, heh. Taitaa rasitus olla rv12-16 nyt sitten, jos en väärin muista?
 
Mulla on ollut raid kahdessa edellisessä raskaudessa. Nyt en millään haluaisi mennä sokerirasitukseen, se sokerilitku on niin kamalaa, että sen juominen jopa vähän pelottaa. :sour:
Pystyyköhän sitä rasitusta välttämään millään keinolla? Aion ainakin kysyä terkalta, että voisiko vaan suoraan ottaa sen viikon sokereiden koti mittaus jakson ilman rasitusta. :sorry:
 
Mulla oli kans radi viime raskaudessa, katsotaan tuleeko nytkin. Viimeksi oli vaan paastoarvo rajalla rasituksessa mutta sehän riittää.
 
Radi ollut täälläkin edellisessä raskaudessa ja nyt rasitus edessä viikoilla 12-16 ja jos tulos on normaali se vielä uusitaan 24-28 viikoilla. Eli jos on tullakseen niin soisin näkyä jo ekalla kerralla kun sinne menee. Viimeksi näkyi selkeesti paastoarvossa, saa nähdä miten nyt. En oo ees muistanut käydä tässä välissä siinä vuosi raskauden jälkeen mitattavassa rasituksessa.

Mulla on ollut raid kahdessa edellisessä raskaudessa. Nyt en millään haluaisi mennä sokerirasitukseen, se sokerilitku on niin kamalaa, että sen juominen jopa vähän pelottaa. :sour:
Pystyyköhän sitä rasitusta välttämään millään keinolla? Aion ainakin kysyä terkalta, että voisiko vaan suoraan ottaa sen viikon sokereiden koti mittaus jakson ilman rasitusta. :sorry:

Toi olis kyllä hyvä vaihtoehto jos onnistuisi suoraan kotimittausjaksolla. Mutta jos niissä olis häikkää joutuis silti varmaan menemään, että nähtäis onko erikoissairaanhoitoa tai lääkitystä vaativaa. Harmi kun pelkkä verikoe ei riitä...
 
Ensi viikolla ois sokerirasitus tulossa. Ärsyttää herätä aikaisin ja se paasto, mutta menossa sillä asenteella että pakkohan se on tutkia niin toivottavasti menee kivuttomasti.
 
Täällä sitä silmät ristissä istutaan sokerirasituksessa. En ottanut huomioon, että iltavuoron jälkeen voi olla kurja tulla, huonoa tuuria. Ensi kerralla toivon kyllä aamuvuoron edelliselle päivälle, ellei nyt jo tule radidiagnoosi. Viikot on nyt 12+1.
 
Voi kun taas on huono tuuri. Tulin hyvissä ajoin labraan odottamaan että mut kutsutaan sisään, ei kutsuttu. Kävi ilmi, että kukaan ei ottanut vastaan ajan varanneita sokerirasituspotilaitao_O Kevyet 40 min myöhässä pääsin sitten ekaan verikokeeseen. No, olo on vielä ainakin hyvä ja glukoosijuoma maistui vadelmalta, hyvin meni alas!
 
Miten meni Bella Swan?

Mullekin tulossa taas rasitus, mutta vasta 16+ viikolla. On sukurasitetta, paljon ikää ja reilusti ylipainoa. Jotenkin ihmettelen jos siltä vältyn.:rolleyes:
Omasta mielestä kyllä tuo klexane-riesa tosin riittäisi yhteen raskauteen vastukseksi.:yuck:
 
Ekassa neuvolassa sijaistava täti sanoi piilottavansa verikoetulokset, kun laittoi lähetteitä. No ajattelin tietty että tarkoittaa seulaverikokeita, mutta myös sokerirasituksen tulokset on piilotettu. Rasituksesta on yli viikko ja seuraava neuvola on ensi viikolla. Olis ollut kiva tietää etukäteen napsahtiko radi vai ei:meh:
 
Noniin, päätin etten enää odota. Laitoin verkossa viestiä th:lle, tuli pian vastaus että paastoarvo 5,1, muutkin arvot hyviä eli ei radia! Viimeksi paasto oli 5,4, normaali on alle 5,3. Huh! Katse siirtyy seuraavaan rasitukseen, joskus marraskuussa se olisi.
 
Mä kävin viime viikolla sokeriraistuksessa ja paastoarvo oli pari kymmenystä yli, niin sieltähän se radi sitten napsahti. Nyt on sokerimittari jo kotona. Onneksi oli niin lievä ylitys ja vaan yhessä arvossa ettei mitään joka päivä monen mittauksen seurantaa tarvinnu alottaa :,)
 
Mulla olis kans sokerirasitus varattuna 19.9. Jokaisessa raskaudessa joutunu käymään koska niin paljon diabetestä suvussa. Joka kerta ne on tullu sieltä negana ja niin meinasin sen tälläkin kertaa läpästä :angelic:
 
Mä varasin rasituksen ensi tiistaille, toivotaan että flunssa ois siihen mennessä ohi ja pystyisin syömään kunnolla edeltävänä päivänä. Ja että saadaan näytteet otettua, kun mulla on suonet niin piilossa... Joku kerta jouduttiin vika näyte ottaan kämmenselästä kun ei kyynärtaipeista enää onnistunut. :sad001
 
Selvisin sokerirasituksesta, toiseen kyynärtaipeeseen tuli kyllä pahan näköinen mustelma, mutta saatiin kolmaskin näyte otettua. Nyt sitten saa jännätä, paukkuuko rajat vai saanko käydä tuon lystin vielä uudestaan myöhemmillä viikoilla...
 
Olen ihmetellyt teidän kirjoituksia, että joutuu toiseenkin sokerirasitukseen. Ei silloin kun minä olen lapseni saanut, niin käyty kuin kerran.
 
Mulla oli viime raskaudessa radi niin sen takia testataan ekan kerran jo näin aikaisilla viikoilla ja sitten toisen kerran varmaan 24 viikon paikkeilla jos ei nyt diagnoosia tule.
 
No niin, ei tarvi käydä uudestaan, paastoarvo 5,6 eli radi on taas. :wtf: Muut arvot oli reilusti alle rajojen. Pitänee kaivaa edellisestä raskaudesta jäänyt mittari kaapin perältä. Viimeksi mun piti mittailla 3 päivää viikossa joka aterian jälkeen ja aamupaasto, eikä yhtään ylitystä koskaan tullut. Vähän turhauttaa tää homma mut parempihan se on seurata kun kerran raja ylittyi.
 
Mun pitäis varaa valmiiks jo aika sinne seuraavaan, äh. Radilaisille toivotan tsemppiä ja hyviä arvoja :Heartred
 
Takaisin
Top