Raskausdiabetes

Tääl kans turhautumissa noihin aamupalan jälkeisiin arvoihin. Söi niin tai näin tai aina saman niin arvot kaikkea sallitun ja ei sallitun välillä. Millään en saa kiiinni mikä siin on, kaikki muut arvot ok, söi mitä vaan. Tablettilääke käytössä. Poliltakaan eivät osanneet tuohon sania mitään ohjetta kui et tarkkailla ruokavalio.oon todennu et ainu varma keino saada sallittu lukema ois varmaa jättää se aamupala syömättä, prkl.
 
atsiuh: Mulla oli kans aina ongelmia noiden aamupalan jälkeisten arvojen kanssa. ..Syötkö aamulla mitä, tuleeko liikaa hiilareita? mä sain äippäpolilta vinkin pienentää aamupalaa.. Söin ennen 2xruisleipä juustolla ja kasviksilla, kroppa ei tätä kestänyt ja verensokerit huiteli tunnin päästä yli rajojen. Nykyisin syön sit vaan esim. 1x ruisleipä täytteillä ja keitetty kananmuna, niin arvot pysyneet kohdallaan..
 
Mä olen kuullut, että olisi tärkeä syödä proteiinia joka ruoalla, jotta radi arvot pysyy kurissa. Eli juurikin kananmunan lisääminen leivälle, raejuustoa puuroon tai jogurttiin tai humusta voileivälle.
 
Mulla ainakin alkuun ei kestänyt syödä aamuisin MITÄÄN maitotuotteita. Nostivat ihan älyttömästi aamupalan jälkeisiä arvoja. Vaikka olisi ollut kuinka paljon proteiinia lisänä. Puuro oli kanssa ihan älytön alkuun ja ei mitään toivoa että olisi voinut syödä. Nyt kun noi arvot on lähtenyt laskuun, niin oon voinut ottaa aamupalaan mukaan taas maitotuotteitakin.
 
Mulle muuten polin diabeteshoitaja sanoi ettei puuroa saisi syödä aamuisin! Jos puuroa haluaa syödä niin iltapalaksi... En tiedä miksi...
 
Sama täällä, ei pysty aamulla syömään puuroa, koska heti paukkuu raja-arvot. Jostain syystä oma kroppa ei siedä niin paljoa hiilareita heti aamusta..
 
Jeijj, sain luvan vähentää metformiini annosta, kun arvot olleet niin alhaisia. Varsinkin paastoarvot tippuneet ja aiheuttaneet heikkoa oloa. Tänään ultrassa vaavin koko normaali, huh :) nyt vaan sit ootellaan h-hetkeä :) mites muilla radilaisilla sujuu?
 
Meillä oli synnytystapa-arvio viime viikolla kun oli 37+0. Arvioivat vauvan painavan nyt 3100g ja kun on la niin 3800g. Että ihan normaalikokoinen. Huh! Vähän kyllä vielä pelottaa kun noi arviot aina heittelee. Onko muilla ollut synnytystapa-arvioo?
 
Ei oo ollut vielä, miulle laitettiin kätevästi synnytystapa-arvio rv 39+4, kun vaadin sitä erikseen...ehtii kyllä tällä menolla vauva syntyäkin ennen tuota.
 
Täällä mun radi vauva kasvaa alakäyrällä. Tänään taas kasvukontrolliin jossa päätetään käynnistetäänkö synnytys vai ei.
 
Takaisin
Top