Raskausarvet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Seppo110
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Seppo110

Satasella mukana keskusteluissa
Viikonloppuna ilmesty ekat arvet jenkkakahvoihin. Symmetrisesti yksi punertava viiru kumpaanki. Viimeraskaudessa tuli samalla tavalla ja haalistu nopeesti synnytyksen jälkeen mahaan ei sillon tullu laisinkaan, mutta pitää ruveta nyt rasvaamaan ahkerammin varsinki näin pakkasella.

Viime raskaudessa tuli muutama haalea arpi, jotka ei häirinny yhtään. Nyt on tosi tosi monta keskellä vatsaa! Juuri esittelin niitä siellä kylpylälomalla bikineissä. Toivottavasti haalistuvat kesään mennessä. Koska nythän ne ei mua häiritse, kun vauva on mahassa ja maha pinkeänä. Mut sit kun tämä pinkeys muuttuu löllöksi on esteettisyys huipussaan arpien kera...

WP_20161205_14_26_58_Pro.jpg

Muokattu viimeksi:
Mulla myös ilmestyi ekat arvet symmetrisesti molempien tissien alaosaan, mut jo useampi viikko sitten.
Sen jälkeen oon läiskinyt iholle tuota vehnänalkioöljyä, ja toivon että just tää ohuempi iho rinnoissa säästyisi pahemmalta. On kait auttanut ku ei oo tullut enempiä ainakaan vielä.

Täällä on uudet raskausarvet etureisissä, sisäreisissä, sisäpohkeissa (melkii polvitaipeessa), pyllyn päällä, jenkkakahvoissa, tissien yläosissa, kainaloissa ja eilen saunan jälkeen huomasin navan alapuolella kaksi ohutta viirua. Äkillinen lihoaminen nuo on varmasti kaikki saanu aikaan, mut raskausoirehan se sekin! :confused:

Mulla on tullut vaan vatsaan nuita arpia. Pahimmat arvet on tuossa lähellä kylkiluita navan yläpuolella :meh: hassussa paikkaa mun mielestä ko odottelin niitä jenkkoihin ja alavatsaan :D

Mä oon vielä säästynyt raskausarvilta (kop, kop), oon yrittäny öljytä ihoa kyllä melko ahkerasti ja juoda paljon vettä.
Teininä vaihtarivuoden alussa lihoin nopeesti 10kg ja sillon tuli kyllä kunnon arvet sisäreisiin ja takamukseen, mut ne nyt on aikalailla vaalenneet ja ohentuneet melko olemattomiin.
Olin siks ihan varma, et olisin nytkin jo raidallinen..

Mulle on tässä viikon sisällä tullut muutama raskausarpi alavatsaan. Tosin en ole ihan varma, onko nää oikeastaan uusia, vai muuttuiko edelliset vaan uudestaan näkyviksi... Esikoista odottaessa siis tuli ihan loppuvaiheessa jonkin verran arpia alavatsalle, mutta haalistuivat jo tässä välissä käytännössä näkymättömiksi.

Ihanat mukavat raskausarvet :happy: Mun mummolla on sellainen mukava tapa, että asiat jotka hänelle on sattunut tulee sattumaan muillekin. Hänellä kuulemma on mahan seutu edelleen täynnä paksuja tumman punaisia arpia. Niin tulee hänen mielestään myös käymään minulle. Hän ei vaan voi ymmärtää, että jokaisen kroppa toimii eritavalla ja joillakin ne arvet haalistuu ajan kanssa.

Inhottavaa kuunnella kaikkea tuommosta kun tiedän itse, että jos lihon kilonkin niin tulee niitä arpia. Ne arvet kuitenki haalistuu nopsaa, ainakin vielä toistaseks. Piti vaan tässä vähän avautua asiasta johonkin :angelic:

Ja muutenkin hän kommentoi syömistäni, painoa, kotia, oikeastaan kaikkea. Syön aivan paskasti koska en karppaa kuten hän. Vähänki ko on tullut painoa niin pitäs kuule karpata, jotta paino pysyis kurissa ymymym. Kotona jos näkyy yks hiton paita tuolin nojalla, ''onpas täällä paskasta, pitäs varmaa vähä sunki siivoilla'. Vaikka siivoan joka päivä ja on ihan silmin nähtävissä, että meillä on siistimpää kuin hänen luonaan :D Sekä ollaan miehen kanssa oltu sossupummei, eletään vaan tuilla ymym. pitää hakea ja hakeutua kaikkii tuki juttuihin jotta pärjätään ja se perus 'menkää töihin'. Tai asiasta oltiin tuota mieltä siihen asti kun mies sai vakkari työn oltuaan ensin vuoden määräaikasena. Ja mäki tehny lähihoitajan töitä toistavuotta, mutta en vakkarina :D Ja tämä köyhänihmisen elämä -oletus juttu johtuu vain siitä kun vanhempani ei oo varmaa koskaan ollu töissä joten silloinhan se on automaattisesti perinnöllistä.

Enkä tarkoita pahalla ihmisille, jotka saavat tukirahoja (: Itellä vaa ärsyttää kun oletetaan minustakin heti niin. Ja nyt kyllä vähä aiheesta poikkesi tämä mun selitys :nailbiting: :hilarious:

Onpas sulla, Peetuhauva, mukava mummo!!! Ihan käsittämättömältä kuulostaa tuollainen! Mummon olisi varmaan hyvä päivittää itsensä nykyaikaan: tänä päivänä vakkarityön saaminen ei ole enää itsestäänselvyys, kuten ennen. On hienoa, mikäli tekee määräaikaisia, sijaisuuksia ym. väliaikaisia hommia silloin, jos ei vakkariduunia ole tarjolla. Eri asia ovat sitten kaikki sellaiset, jotka eivät ota mitään työtä vastaan, kun töissä ei ole kiva käydä, tai liksa on liian pieni tai jotain....
Eikös tuollaiselle mummolle voisi suoraan sanoa, ettei tarvi tulla käymään ollenkaaan, jollei osaa käyttäytyä. Valitettavasti nykyään lapset ja nuoret eivät ole ainoita huonokäytöksisiä, vaan yhä enenevässä määrin vanhukset sekä muutkin aikuiset kuuluvat samaaan kastiin...

Ihanat mukavat raskausarvet :happy: Mun mummolla on sellainen mukava tapa, että asiat jotka hänelle on sattunut tulee sattumaan muillekin. Hänellä kuulemma on mahan seutu edelleen täynnä paksuja tumman punaisia arpia. Niin tulee hänen mielestään myös käymään minulle. Hän ei vaan voi ymmärtää, että jokaisen kroppa toimii eritavalla ja joillakin ne arvet haalistuu ajan kanssa.

Inhottavaa kuunnella kaikkea tuommosta kun tiedän itse, että jos lihon kilonkin niin tulee niitä arpia. Ne arvet kuitenki haalistuu nopsaa, ainakin vielä toistaseks. Piti vaan tässä vähän avautua asiasta johonkin :angelic:

Ja muutenkin hän kommentoi syömistäni, painoa, kotia, oikeastaan kaikkea. Syön aivan paskasti koska en karppaa kuten hän. Vähänki ko on tullut painoa niin pitäs kuule karpata, jotta paino pysyis kurissa ymymym. Kotona jos näkyy yks hiton paita tuolin nojalla, ''onpas täällä paskasta, pitäs varmaa vähä sunki siivoilla'. Vaikka siivoan joka päivä ja on ihan silmin nähtävissä, että meillä on siistimpää kuin hänen luonaan :D Sekä ollaan miehen kanssa oltu sossupummei, eletään vaan tuilla ymym. pitää hakea ja hakeutua kaikkii tuki juttuihin jotta pärjätään ja se perus 'menkää töihin'. Tai asiasta oltiin tuota mieltä siihen asti kun mies sai vakkari työn oltuaan ensin vuoden määräaikasena. Ja mäki tehny lähihoitajan töitä toistavuotta, mutta en vakkarina :D Ja tämä köyhänihmisen elämä -oletus juttu johtuu vain siitä kun vanhempani ei oo varmaa koskaan ollu töissä joten silloinhan se on automaattisesti perinnöllistä.

Enkä tarkoita pahalla ihmisille, jotka saavat tukirahoja :) Itellä vaa ärsyttää kun oletetaan minustakin heti niin. Ja nyt kyllä vähä aiheesta poikkesi tämä mun selitys :nailbiting: :hilarious:

Kuulostaapa hyvin tutulta! Mun mummolla myös vastaavia kivoja mielipiteitä, ja on aiheuttanut mulle monet ongelmat oman ulkonäön suhteen lapsuudenaikaisten kommenttiensa avulla. Esimerkiksi pidin mun jalkoja jotenkin tosi vinoina/huonoina ihan aikuisiälle saakka, kun se aina sanoi miten vinot ja "painuneet" polvet mulla on.
Ja nykyään ovat kyllä ihan normaalit jalat... Ties onko ollu muksuna sit jotku pattipolvet.

Samoin outo epäluulo ja törkeet kommentit kuuluu mun mummon repertuaariin. Oon soittanut viulua viisivuotiaasta, mistä jää usein semmonen pysyvä jälki tohon ihoon leuan alle. No olin 9 vee ku mummo alkoi aggressiivisesti tiukkaa et "kenen pojan oot antanut purra kaulaas"? Eli kuvitteli sitä fritsuksi...

Samoin nyt tää raskaus on ollut asia mitä se ei voi käsittää, koska ei olla naimisissa. Siis en oo "voinu" harrastaa seksiä... Ja et syntyy avioliiton ulkopuolinen lapsi on sille jotenkin tosi iso ongelma. Mut onneks ei tarvii nähä häntä, soitetaan just niin usein ettei mulle tuu huono omatunto. Vaan saa kyllä pinnan kireelle hetkessä, joten ymmärrän peetuhauva miltä se tuntuu.. suku on joskus ihan pahin!

Muoks! Sanotaan miehen kaa häntä hullumummoksi, erotuksena normimummosta. Vähä lievittää vitutusta...:grin

Onpa ikävän kuulosia mummoja. Musta on aina ikävää kun joku lähisukulainen aiheuttaa käytöksellään pahaa mieltä. Kun ei ole niin helppoa katkaista välejä kuin johonkin muuhun ihmiseen.

Kyllähän hänelle on tultu sanottua suoraan asioita, mutta kuitenkin mahdollisimman asiallisesti ja niin ettei loukkaantuis. Mutta hällä sattuu olla tapana se, että kun asiasta sanotaan niin vihotellaan asiasta tosi kauan aikaa. Tai sitten myöntäilee asiaa ja vaikuttaa siltä, että hän ymmärtäis, mutttaa hetken päästä sama paasaus koska minähän se väärässä olen :D tottakai :D

Muttajoo, äidilleni sanoin asiasta että menee yksinkertasesti hermot ja tällä hetkellä tulee pahotettua mielikin vähän kaikesta kun on tässä sattunut ja tapahtunut. Niiin äiti vaan niin vastas että siihen aikoihin kun mummo on niitä raskausarpiakin saanut niin on ollut niin syvässä humalassa ettei ihmekkään jos kroppa ei oo palautunut, entinen alkoholisti siis.

Kiitos teille illan "kevennyksestä"! Vaikka menikin pitkästi ohi raskausarpien. Suku voi tosiaan olla pahin.. mut mua lohduttaa suuresti, et mulla just mummu on ainoa joka tuntuu ymmärtävän ja kannustavan. Uskaltaa puhua asioista asioina <3 Muu suku on oikein hyvä, kun harvoin näkee ;-)

Mulla on nyt ihan viime päivinä (viikon 38-39 välillä) ilmestyny yksi pienen pieni arpi, entisen napakorureijän kohdille. Toivottavasti jäis ainoaksi :)

Mulla on nyt ihan viime päivinä (viikon 38-39 välillä) ilmestyny yksi pienen pieni arpi, entisen napakorureijän kohdille. Toivottavasti jäis ainoaksi :)

Ootpas selvinnyt vähällä!!:) kelpais... Mulla ei muita vielä ku muutama arpi kummankin tissin alaosassa ja ne harmittaa kyllä kovaa! Tulivat jo varmaan joskus 25+ tms:bored:
Ei oo ees mitään suoria arpia, vaan semmosia tummia viivanpätkiä ja täpliä! Ainii ja vasemmassa tississä yks y:n muotoinen:hilarious:
Aloin kyl rasvaa ittee samantien kun ne huomasin vauvaöljyllä ja sit parin viikon kuluttua hain vehnänalkioöljyn. En tiedä oisko se estänyt lisäarpien synnyn vai eikö vaan ois muutenkaan tullut enempää. Jännää nähä vieläkö meinaa nahka repeillä loppumetreillä, kun kerran hannaka sullakin tullut vasta nyt. Viikot 37+2 täällä nyt. Onneksi ei oo turvotusta.

Muoks mut turha kait mun on liikaa parkua tissieni perään, eipä ne tästä muutoksesta tuu muutenkaan samannäköisinä selviämään:rolleyes:

Ootpas selvinnyt vähällä!!:) kelpais... Mulla ei muita vielä ku muutama arpi kummankin tissin alaosassa ja ne harmittaa kyllä kovaa! Tulivat jo varmaan joskus 25+ tms:bored:
Ei oo ees mitään suoria arpia, vaan semmosia tummia viivanpätkiä ja täpliä! Ainii ja vasemmassa tississä yks y:n muotoinen:hilarious:
Aloin kyl rasvaa ittee samantien kun ne huomasin vauvaöljyllä ja sit parin viikon kuluttua hain vehnänalkioöljyn. En tiedä oisko se estänyt lisäarpien synnyn vai eikö vaan ois muutenkaan tullut enempää. Jännää nähä vieläkö meinaa nahka repeillä loppumetreillä, kun kerran hannaka sullakin tullut vasta nyt. Viikot 37+2 täällä nyt. Onneksi ei oo turvotusta.

Muoks mut turha kait mun on liikaa parkua tissieni perään, eipä ne tästä muutoksesta tuu muutenkaan samannäköisinä selviämään:rolleyes:

Itekki olin vähän varautunut siihen et tulis enemmän, mut oon kyllä yllättyny. Oon kyl myös alusta asti koittanut muistaa rasvata usein mahaa, et jos siitä sit on ollu jtn hyötyä :)

Mulla ei toistaiseksi ainakaan ole tullut yhtään raskausarpea. Vielä toki ehtii...mut toivottavasti ei tuu. En ole minkäänlaista rasvaa ihooni laittanut koko raskausaikana, että se ei ole ainakaan vaikuttanut asiaan...

Mäkään en ole pahemmin rasvaillut. Näillä pakkaskeleillä oon ku muutenki joutuu läträämään rasvaa nipistelevälle iholle. Ei oo vielä näkyny arpia. Toivon kovasti että tämänkin raskauden pääsis loppuun asti ilman :rolleyes:

Minäkin selvinnyt vielä ilman. Toivon ettei tulisi mut sisko kertoi hälle tulleen vielä viimeisillä viikoilla. Kun oli yli lasketun mennyt. Eli saa nähä kuin käy. On kyllä tosi kireä maha jo!!

Takaisin