Raskausarvet !

elliroosa

Vasta-alkaja
:winkElikkäs.. vielä kun mahassa oli asukas niin arpia ei näkynyt tai tullut huomattua . . Nyt 3kk synnytyksestä ,mahaa ei jäänyt mutta reidet leventyivät ja en saanut arpia mahaan vaan pyllyyn ja sisäreisiin.. Mihin te muut olette saaneet seepraraitoja ? Ja kuinka kauan kestää että ne edes vähän vaalenee?
 
Mäkin säästyin raskausaikana arvilta. Rintoihin tullut muutama nyt synnytyksen jälkeen varmaankin maidonnousun vuoksi. Tätä ei etukäteen osannut arvata että näinkin voisi käydä :) mutta en murehdi asiaa.
 
Mulla ei raskausaikana tullut yhen ainoaa arpea, sektion jälkeen sitten vatsa vissiin väsähti ja arpia tuli paljonkin, tosin hyvin ne on alkanu vaalenee muuten, mutta viikonloppuna paidan läpi reagoi aurinkoon ja helotti punaisina päivän verran. Ehkä ne siitä taas pikkuhiljaa asettuu :)
 
Kaippa ne siitä asettuu :).. mietin sitäkin ku oon aika ruskea iholtani niin ne näkyy varmaan viellä paremmin ku ne vaalenee :D..Varsinkin kesäisin.
 
Mä säästyin ilman arpia ja tänään "säikähdin" suihkuun mennessä että onko toiseen rintaan ihan nännin viereen tullut arpi kun siihen oli ilmestynyt punainen lyhyt viiva. Sitten muistin että yöllä unisena poika oli imaissut hiukan nännin vierestä ja oli nipistänyt, se on siis fritsu. :p
 
Tästä raskaudesta tuli kauheet arvet. No se on vaan elämää.
 
Mulla on toiminut raskausaikojen ahkera ihon rasvaaminen ja öljyyminen. Eipä ole tullut ikinä jälkiä!
 
Mulla ei myöskään tullu arpia mihinkään. Rasvasin tosin massua, reisiä ja rintoja päivittäin kaakaovoilla :) painoa ei myöskään tullut, joten luulen, että se vaikutti enemmän, kuin rasvaaminen. Ja alapään öljyilystä huolimatta repesin 6 tikin verran, joten vaikea uskoa sen rasvailun oikeaan tehoon :D

Ton kaakaovoin pitäisi olla hyvä kanssa raskausarpien hoitamiseen, mulla ainakin teini-iän haaleat arvet rinnoissa katosi lähes kokonaan :)
 
Joo, en usko minäkään rasvailuihin, mutta jos siihen liittyy kevyt hierominen, saattaa se vaikuttaa vähän. Siitähän ne syntyvät, ettei iho ehdi venyä tarpeeksi nopeasti. Toisen kohdalla säästyin arvilta valtavasta mahasta ja + 20 lisäkilosta huolimatta, toisessa en enää
 
Niin nehän lupailee nio rasvat vaikka mitä. Ei oo vielä oikein pystyneet saamaan uskottavia tuloksia eli odistamaan tehoaan
 
Te joilla on useampia lapsia, onko käynyt niin että ekasta ei tullut arpia mutta toisesta tuli? Luulisi että iho on jo kerran venynyt niin ei tulisi enää muissa raskauksissa, mutta ei ilmeisesti pidä paikkaansa?
 
Mulla mahaan tuli pari pv ennen synnytysyä arpia ja synnytyksen jälkeen ihan jäätävät arvet. Itsetunto lähti käveleen vähän sen takia, mutta pikkuhiljaa se tulee takasin. Tosin inhoan nykyään kattoa itteäni peilistä keskikropan kohalta.
 
Mulla on ollu 1kk asti hurja leikkuasarpi vatsassa eli ei ois raskausarvet haitannu. Vähän kyllä jännitin paljon niitä tilee, arpikudoksen muodostus on mulla aika reilua.
Ei tullu kuitenkaa, ku muutama pieni pippurin kokonen jälki navan ympärille ja 10v vanha napakorun arpi vähän veny.
Arvet kertoo vaan elämästä. :)
 
Kyllä ne raskausarvet tosiaan aika pientä. Ei mua kovin haittaa ees iso hätäsektioarpi. Siitä tuli siistimpi, kun toinen leikattiin suunnitellusti samasta haavasta. Oon ihan tyytyväinen, ettei tullu alas samanlaista vaakatasoon, vaikka toipuminen kuulemma hitaampaa, jos haava tehdään pystypäin. Tosi nopeesti oon toipunu silti molemmilla kerroilla. Joku mainitsi toisessa ketjussa (?) pelon leikkauksesta seuraavan lapsen kohdalla niin voin kyllä rohkaista ja ainaki ite olin tosi tyytyväinen suunniteltuun sektioon, vaikka "oikea" synnytys jäi kokematta tai no se viimeinen vaihe siitä, kun lapsi tulee ulos. Asennoituu vaan niin, että parempi niin ku toinen hätäsektio.
 
Mulle ei tullut arpia mutta iho on vieläkin veltto ja ryppyisen oloinen kun ihoa vähän venyttää. Toivottavasti palaa jotenkuten kasaan, mieluiten ennen kesää.!
 
Mulla ei tullut mahaan viiruakaan vaikka oli pinkeä pallo, mutta takapuoleen ja vähän matkaa reisiin tuli raskausaikana. En muista oliko tisseissä jo ennen synnytystä mutta maidon nousun jälkeen tuli tisseihin kunnon viirut.
 
Mä oon ollu onnekas eikä kummassakaan raskaudessa ole tullu mitään arpia. Ekassa rasvaisin mahaa jonkin verran, tokassa en juuri ollenkaan. Sillon kun kutitti mahaa niin muistin rasvata :rolleyes:
 
Sain muutamia arpia reisiin ja alaselkään, niistä ei niin väliä. Mutta maidon noustua rinnat olivat entiset; molemmin puolin syvät, pitkät arvet kauttaaltaan.. Menee hetki, että peilikuvaan tottuu, muuten niitä ei muistakaan.
 
Takaisin
Top