Raskausarvet

Miten suhtaudut raskausarpiin?

• Kaikki äänestäjät
    16

Jonnukka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kellä on tullut, milloin ja mihin? Oletteko yrittäneet rasvoin, öljyin ja poppakonstein ehkäistä? Itsellä on ollut alusta asti Ceridal-öljy aseena ja nyt olen siirtynyt "kovempiin kamoihin" eli Bio Oilia on tullut lätkittyä päivittäin. Toistaiseksi arpisaldo on pysynyt kolmena, ja nämäkin tuli alaselkään (jota en siis ollut muistanut rasvailla). Viikkoja oli tuolloin n. 21. Ovat jo haalistuneet lähes näkymättömiin. Oma kudos-/ihotyyppi on helposti arpeutuva ja kuiva joten saapi nähdä millainen tiikerieläin sitä on loppukesästä :)

Mulla tosin se mitä raskausarpia on tullut on tullut joskus silloin muinoin teinivuosina kun tissit ponkas kyljistä ulos jne. Raskausaikana ei ole arpia tullut, joten noiden olemassaolevien tarkoitus on kai ollut tehdä työ valmiiksi... Omalla kohdalla arvet on kaikki vaaleita eikä niitä niin näy. Ostin esikoista odottaessa oikein jotain hienoa rasvaakin estämään arpia ja onhan se estänyt, vaikken käyttänyt olekaan ;)

Mulle ei oo tullut vatsan seudulle yhtäkään arpea, mutta rinnat on kyllä revennyt paisumisesta ihan täysin. Rasvaan ainoastaan saunan jälkeen joka toinen päivä ihon kauttaaltaan. Mutta eiköhän noista rinnoistakin ne joskus vaalene...

Ei oo tullu yhtää arpea *koputtaa puuta* ja tpiv ei tuliskaa :o.. mul on apteekin sebamed voidetta joka ehkäsee arpia.

Täällä masu on pysyny arvettomana täysin, tisseihin on tullu muutama arpijuova. Vauvaöljyllä oon öljynny masua.

Mulle ei uusia ole tullut. Mutta esikosta tuli jostai 30 viikoilta alkaen ja niitä tuli mahaan, tisseihin, reisiin ja lantiolle. Olin tosi raidallinen, vaalenivat kyllä, mutta silti näkyvät hyvin. Rasvaa en käyttäny silloin enkä kyllä nytkään. Lisää saa tulla jos on tullakseen :)

Nii, ja joillekin ne arvet tulee vasta synnytyksen jälkeen, et ei vielä synnärilläkää kannata hihkua, jos ei raitoja näy :happy093

Itse en ole nyt taas juuri ajatellut koko arpiasiaa. Olen kyllä rasvaillut mahaa, mutta olen yrittänyt muutenkin pitää tapana rasvata vartaloakin, kun tuppaa iho kuivumaan varsinkin talviaikaan pinnalta. Raskausarpia ei esikoista odottaessa tullut ollenkaan, ei ole tullut nytkään, ainakaan vielä. Jos niitä tulee, niin sitten tulee. Kyllä ne siitä ajan kanssa vaalenevat. Teininä tuli minullekin noita arpia lantion seudulle ja rintoihin, kun kasvoi ne naisen muodot niin kohisten. ;) Mutta eipä ne ole häirinneet, hyvin vaaleat ovat ja toki erottuvat, jos oikein rupeaa niitä tarkastelemaan. Ihan hyvin olen kuitenkin näissä mitoissa viihtynyt arpineni. ;)

Minäkin olen tähän asti selvinnyt arvettomana, sekä esikoisen odotuksesta että tästä raskaudesta. Tosin, maha on nyt samaa kokoluokkaa kuin esikoisesta ihan loppumetreillä, eli suattaapi olla että jokunen rips raps repeämä vielä tähänkin varteen ilmestyy... Toisessa rinnassa on pieniä arpia nuoruusvuosilta, mutta raskauksista ja imetyksestä ovat nekin selvinneet ilman. Rasvailen koko vartaloa aina suihkun jälkeen, ja mahaa vähän useamminkin kun on niin kovin pinkeä. Mahaan käytän myös jotain öljyä jonka nimeä en nyt muista. Tokihan sitä mieluummin arvettomana selviäisi tästäkin raskaudesta, vaan eipä se ajatus raskausarvistakaan katastrofilta tunnu. Tunnen paljon miehiäkin joilla on esim selässä hyvät poikkiraidat nuoruuden kasvuspurtin jäljiltä, eli samaan syssyyn vaan :dance008

Mahaan ei ole tullut ollenkaan arpia, vaikka kerran on käynytkin niin, että päivän ajan oli iho ollut tosi kireänä ja illallla huomasin, että iho oli revennyt ihan pinnasta vatsan sivulta. Se oli ihan vereslihalla ja siihen tuli arpi, mut ei siitä raskausarpea tullut. Se oli musta vähän outoa :D Rintoihin on tullut yksi raskausarpi. Käytän välillä bio-oilin öljyä, mutta mua epäilyttää hieman se, että siihen on lisätty a-vitamiinia, jota ei suositella. Siks en ole uskaltanut käyttää sitä ihan joka päivä.

Ei tuo rasvoihin lisätty A-vitamiini mitään haittaa ainakaan. Muutenkin koko kohu on aika ylimitoitettua, kuka nyt söisi rasiallisen maksalaatikkoa päivässä, siis ja joka päivä? Eikä se saantiraja taitaisi silläkään ylittyä. Paikallisesti iholla käytettynä A-vitamiinivoide ei varmasti aiheuta mitään raskaudelle.

Esikoisen odotuksesta arpia tuli oikeen rytinällä. Eniten juuri mahaan, mutta myös rintoihin ja lantiolle. Eihän ne mitään kauniita oo, mutta kyllä ne kuitenkin vaalenee ajallaan.. Uusia arpia ei oo ainakaan vielä tullut, mutta jos tulee, niin tulkoon.

Mä laitoin, et mitäs se kolo komiassa. Vaikka toisaalta toivon, ettei niitä tulis. Perimä ei kai kovasti siihen suuntaan vie, mutta toisaalta teiniajoista on tainnu sellasia haaleita jäädä tohon lonkalle. Ikinä en oo ylipainonen ollu, joten kasvamisesta kai ne on tulleet.
Nyt 27+1 rupeaa masusta loppumaan jousto. Saas nähä, kui käy. Systeri tosin sai rintoihin, joten ne on kai enempi vaaravyöhykkeellä. Toisaalta oon kyllä niin vaalee, et jos jälet vaalenee, ei ne kovasti näy. Let's hope. Tavallisella ihorasvalla oon rasvaillu, ja vauvaöljyä löytyy viimevuotisen suopotkupalloturnauksen takia jo kaapista valmiina ;)

Mulla ei esikoisen raskausajasta tullut yhtään arpea, toivon ettei nytkään tule vaikka eihän se mikään maailmanloppu olisi :) Aika pienenä on vatsa säilynyt, eikä ainakaan vielä ole mitään vatsan kiristystä/pingotusta havaittavissa. Esikoinen leikattiin muutamia päiviä ennen laskettua aikaa ja monet ovat sanoneet että arpia on ruvennut tulemaan vasta loppumetreillä tai yliajalla. No mutta aika hyvän asian puolesta me kroppamme "uhrataan", vai mitä!? :)

Totta, eipä siinä pari arpea taida paljon kiinnostaa kun on nyytti kainalossa. En nyt silti hinkumalla niitä arpia tahdokkaan. Omalla äidilläni menee koko vatsan ympäri melkoiset arvet edelleen, aivan kuin nahka ei olisi joustanut ollenkaan vaan kasvanut repeämällä. Ehkä sieltä juurtaa juurensa oma pieni pelkoni arpiin :)

Weledaa olen käyttänyt epäsäännöllisen säännöllisesti. Kerran, max kaksi kertaa per päivä. Ihan ok, mut eipä mulla arpiakaan ole tullut (vielä ainakaan, rv26).

rv 30 eikä vielä arpia, bio oilia oon käyttäny aamuin illoin, ja kiva kun Ihanainen lopetti epäilyt a-vitamiinin liikasaannista samantien, vältyin taas yhdeltä huolelta.

En ole kertaakaan rasvannut millään, eikä arpia ole tullut, viikkoja kasassa 28+1 :D No joo vielä tuossa tuota vararengasta on ei niin tiukalla, joten saas katsoa miten käy...

Takaisin