Raskausarpivoiteet

Nennahh

Näppärä viestien naputtelija
Millä ootte rasvailleet itseänne? :D Mä oon käyttänyt ihan alusta asti Bio-oilia, ei oo ainakaan vielä tullut mitään raskausarpia. :)
 
Mulla on tosi kuiva ja suihkun jälkeen kiristelevä iho, joten rasvaa kuluu muutenkin. Raskauden alussa ostin kuitenkin vielä lisäksi Weledan raskausarpia ehkäisevää öljyä, jota olen sivellyt vatsan ja lanteiden alueelle, ja rinnoille tarkoitettua hoitovoidetta. Raskausarpia ei ole näkynyt, tosin mahakin on vielä niin pieni, että eipä tuo iho ole päässyt paljon venymäänkään.
 
Ihan perus ceridalia olen käyttänyt 1-2krt päivässä. Toin myös thaimaasta puhdasta kookosöljyä, jolla olen silloin tällöin rasvaillut. Se vaan haisee mun nenään niin voimakkaalle, ettei sitä ihan joka päivä laiteta  Mulla on isohko arpi (20 cm leveä) keskellä vatsaa jota pyrin öljyämään extrahyvin, kun voip olla että sen kanssa tulee ongelmia, jos maha kasvaa yht´äkkiä räjähdysmäisesti. Vielä ei kuitenkaan ole ollut ongelmia. Eikä niitä arpiakaan. Tota Bio-oilia mä oon kyllä kanssa miettinyt, sitä saisi ihan kylän kaupasta, sen kun kävis vaan ostamassa.
 
Mulla ilmeisesti iho kestää hyvin venymistä, sillä koskaan en ole raskausaikana mahaani rasvannut, kun iho ei ole ollut erityisen kuiva, ja yhtään raskausarpea en ole saanut. Sen sijaan vauvan syntymän jälkeen joku löysää vatsanahkaa kutistava ihmevoide olisi tarpeen...
 
mulla oli ekassa raskaudessa käytössä tuo ihan perus tummeli ;) ja koin sen kyllä tosi hyväksi <3 nyt se on vielä kaupan hyllyllä sekin...ei vaan ole ehtinyt orjentoitua rasvailuun......
 
Minä oon weleda-hoitoöljyn kanssa mahaani ja lanteita rasvaillut, vielä nyt mitään arpia ole näkynyt ainakaan mutta eihän tuo maha ole kasvanutkaan niin hirveästi.
 
Mä en jaksa uskoa että raskausarpia vois rasvalla ehkästä, lukenu liian monta artikkelia raskauden myyttien/uskomusten paikkansapitämättömyydestä ;) Toki kun mahan iho venyy niin sitä on joka tapauksessa hyvä rasvata. Itellä ainaki ihan kutisee massu. Oon käyttäny ihan perusvoiteita ja body shopin paksumpia voimaisia rasvoja. Ootteko muuten kokeillu Weledalta sitä öljyä millä pitäis saada alapäästä paikat jotenki "venyväisemmiks"? Käytin sitä esikoista oottaessa vaikka sekin perustuu varmaan vaan ihan toive-ajatteluun ;) Vaikea sanoa auttoko mihinkään kun poika piti ponnistaa niin vauhdilla että ois paikat revenny joka tapauksessa(voi tsiisus näitä juttuja :D )
 
Mä oon käyttänyt joulusta lähtien Body shopin kaakaovoi kosteuspuikkoa, joka on tarkoitettu juurikin raskausmasulle. Ihana ja ei tahmaa! Mulla on masu kasvanut jo kovasti ja ainakaan vielä ei raskausarpia näy. Linea negra on ilmestynyt haaleana :). Kai se raskausarpien tuleminen on jollain tapaa yksilöllistäkin ja ehkä "sattumaakin", mutta tutuillani kellä niitä on tullut on masun rasvaaminen ollut satunnaisempaa ja aloittivat vasta sitten kun masu alkoi kunnolla kasvaa. 
 
Kävin 4.n kuun lopussa hankkimassa Bottega Verdeltä sellaisen raskausarpi seerumin, joka on kyllä ihan taivaallinen! Mieto, hyvä tuoksu, Ei tarvi läästiä hirveitä määriä, vaan ihan pikkutippa riittää koko masualueelle ja sama sopii rinnoille, ja kuivuu ihan samantien. Yhtään arpia ei ole tullut, vaikka tosiaan tämä vatsa on ilmestynyt kuin tyhjästä ihan parissa viikossa ja todellista kiristyksen tunnetta on ollut. Kuitenkin mikä parasta, jo ennestään rinnoissa olleet raskausarvet ovat haalistuneet ihan huomattavasti :) Eli mä ainakin todella liputan tuon puolesta, ehkäisi tai ei :) Mulla on ylipäätään nyt raskausaikana ollut ihottumaa/kuivaa ihoa, joten muutenkin kun joutuu kroppaa tiuhaan rasvailemaan, niin samallahan se menee vatsakin siinä.
Liikkeessä myyjä vaan huomautti, että moni lopettaa käytön liian aikaisin (kun luulee masun olevan "tapissaan") mutta todellisuudessa hyvä olisi jatkaa rasvailua ihan vielä raskauden loppuun ja mielellään vaikka hiukan ylikin.
 
Mulla on aina ollut kuiva iho, ja nyt rasvailen Helosanilla. Käytetää yleisesti tatuoinnin rasvaamiseen, kun on oikeen rasvamaista :D Ja yksi ainot arpi on tullut, sekin on tullut rintaan. Tosin mulla on rinnat kasvanu iiiiiiihan järkyttävästi :D 
 
Mun ei oo tullu juurikaan rasvailtua, mutta käytän Bodyshopin kaakaovoita mahaan ja reisiin. Vielä ainakaan ei oo tullu arpia, reidessä on pari, mutta ne on jo vanhoja ja tullu muuten lihoamisesta :)
 
Mulla ei viime raskaudessa tullut yhtäkään raskausarpea ihme kyllä :) Rasvailin sillä mitä kaapista sattui löytymään Erisan, Nivea, Freeman.. Nyt on joku apteekin perusvoide käytössä. Mulla maha kutisee heti jos en rasvaa sitä suihkun jälkeen.
 
Bio-oil on käytössä eikä mitään pahaa sanottavaa tuotteesta. Imeytyy ihoonkin nopeasti.
 
Kirjoitanpas minäkin.. taustalla oon lueskellut plussasta lähtien. :) Täällä arpia jo kahdelta lapselta mutta bio-oilia oon testaillut. Vieläkun muistaisi säännöllisesti! :) Aika miellyttävän tuntuinen käyttää.. nytkin iho niin kuivunut että oikein imaisee öljyn. :)
 
Täällä toinen lapsi tulossa, viimeksi käytössä clarins öljy ja vichyn rasva, tuli vain pieni arpi toiselle puolelle masua, sekin tuli kun pienu meni yli 8 päivää... :) nyt käytössä decleor voide, vaikuttaa hyvälle ja on jopa hävittänyt tuota entistäkin.. :) Ahkerasti ja säännöllisesti rasvaan kahdesti päivässä :)
 
Takaisin
Top