Raskausappeja, infosivustoja, jne.

Motto78

Sukkela juttelija
Tammiäidit 2020
Tähän voisi koota suosituksia teeman ympäriltä, mikäli keskustelu myös Vau:n ulkopuolisista sovelluksista on ok...? :bookworm:

Mitä teillä on käytössä? Tällä kertaa mä en ole *vielä* ladannut mitään seurantasovellusta, mutta törmäsin eilen ihan loistavaan juttuun: raskauskiekko löytyy myös digitaalisena! Kun siihen syöttää viimeisten kuukautisten alkamispäivän ja kierron pituuden, se listaa viikkojen ja LA:n lisäksi muut tärkeät ajankohdat, mm. nt-ultran ja seulontojen aikahaarukat, ja antaa (hyvin lääketieteellistä) infoa kuluvan viikon merkkipaaluista. Tällaiselle faktatyypille ihan loistava juttu!

m.raskauskiekko.fi

(Toi on siis sen lääkärien käyttämän raskauskiekon kehittäjän, Hgin Dextrassa vastaanottoa pitävän Aydin Tekayn omille sivuilleen laittama mobiilisovellus. Saman kaverin pääsivun valikon kautta sivuilta löytyi näköjään muutenkin paljon infoa esim pää-perä -mitoista, painoarvioista ym. https://www.raskauskiekko.fi/)
 
Mulla on Raskaus+ -sovellus. Oon tykänny! Siellä on päivittäin jotain uutta tekstiä, sieltä näkee kuvina, miltä vauva milloinkin näyttää ja koko on hauskasti näytetty ruoka-aineina. Esim. nyt viikolla 6 alkio on riisinjyvän kokoinen :)
Sinne voi myös laittaa kalenteriin tapaamisia ja tehdä omaa painoseurantaa ja paljon muuta.
 
Saa keskustella ulkopuolisista sovelluksista. :) Ainakin minusta olisi jo liikaa kieltää muista sovelluksista puhuminen. Vaikka tuo Vau:n raskausapp onkin mielestäni kiva.
 
Mulla Preglife ja Vau :) Ehkä lataan vielä jonkun :grin
 
Mulla on ollut jo vuosikausia käytössä WomanLog Pro (kuukautisten seurantaan yms.) ja otin jo edellisessä raskaudessa käyttöön saman tekijän Pregnancy Pro -sovelluksen, mihin voi kirjata oireita, mielialaa, omaa painoa, vatsanympärystä, lääkärikäyntejä jne. Löytyy myös tietoa mitä milläkin viikolla tapahtuu, mutta valitettavasti tää raskaus-sovellus ei ole suomenkielinen, niin kuin tuo toinen.

Latasin myös pari päivää sitten PregLifen ja lisäksi on käytössä Vau:n sovellus. Tykkään sovelluksista :wink
 
Hirveesti ei oo tullu käytettyä mitään appeja:)
 
Mä en oo mikään tekniikan ihmelapsi joku supistusten kellottaminen mulla oli vaun sovelluksessa mut muuhun en oo käyttäny sitä...
 
Mulla löytyy monta appia täällä kaikki lueteltu katson mikä tuntuu parhaimmalta ja poistan muut.
 
Preglife myöskin käytössä täällä. En ole parempaan kyllä törmännyt.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla käytössä Preglife ja just näin uutisissa juttua Layette-appista, jonka latasin myös testiin!
 
Minäkin latasin Preglifen, hyvältä vaikuttaa :)
 
Minulla on käytössä sekä Preglife että Pregnancy+. Ensimmäisessä on hyvää infoa ja toisessa on enemmän kivoja kuvia :)
 
Takaisin
Top