RaskausAkne

Eizu

Oman äänensä löytänyt
Mulla räjähti naama kukkaloistoon heti e-pillereiden lopettamisen jälkeen, ja sitten kun raskaaksi tulin, vaiva paheni! :( Naama onkuin kirjava perunamaa!
Nyt olen puolivälissä raskautta ja edelleen sama ihoONGELMA vaivaa :(( 
Kärsin koko nuoruuteni iho-ongelmista ja tuntuu väärältä että sama toistuu uudelleen! :(
Sain lääkäriltä reseptin akne-ihoon, jota voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana.. mulla on toinen tuubi sitä menossa! ei siitä vissiin mitään höytyä ole ollut kun naama on edelleen yhtä kamalassa kunnossa, mutta käytän sitä varmuudenvuoksi kuitenkin!

Onneksi on KESÄ ja saa ottaa aurinkoa! Toivon että aurinko auttaa ihoani ja tekee siitä siedettävän!

Onko teillä muilla mammoilla ollut samaa ongelmaa? ja milloin iho on rauhoittunut?
 
Mulla on kans tullu naamaan, rintaan ja lapaluiden seudulle selkään näppylöitä.. niitä tulee kausittain.. välillä jo tuntuu et "jee nyt ne meni ohi" niin seuraavana päivänä on taas naamassa & muualla puolen kymmentä kipeää paukamaan.. Kasvot saa meikattua, mutta rintojen seudulla ne on inhottavia, kun näkyvät jos pitää isompi kaula-aukkoista paitaa (varsinkin nyt kesällä). En mä kotona välitä, mut töissä..
En ole valittanu lääkärille, koska ei niitä niin runsaasti (kai?) ole.. ne häiritsee vain itseäni. Onneksi en näe selkääni, koska siellä niitä on eniten. Pitänee ottaa aurinkoa vähän enemmän, että se kuivattais niitä vähän. Auringossa on vaan se huono puoli et mä en ikinä rusketu vaan palan = muutun punaiseksi.

Mut juhannus ja kesäloma lähestyy... jaksaa jaksaa vielä nämä reilut 2 viikkoa töitä.
 
Mulla oli teininä akne ja sen sai kuriin e-pillereillä. Kuten arvata saattaa, mulla on myös alkanut iho mennä taas huonoon kuntoon. Oon yrittänyt päästä mahdollisimman usein kosmetologille mutta ei se ole onnistunut kun sielä on ollut ruuhkaa ja rahat on ollu vähissä. Seuraava kosmetologi on kahden viikon  päästä. Yleensä se helpottaa vähän, mutta oikeastaan sielä pitäisi käydä kerran kuussa vähintään.
Pahin mulla on tuo otsa, joka on ihan täynnä nyppyä, mutta nyt on alkanut tulla ihan ympäri naamaa. Lisäksi rintaan on tullut näppyjä joita ei koskaan ennen ole tullut.

Varoituksen sanana jo etukäteen, ettei kannata synnytyksen jälkeen käyttää minipillereitä. Naama menee silloin todella huonoon kuntoon. Ne aiheuttaa nimittäin aknea, niillekkin joilla siihen ei ole taipumusta. Itse ainakin ajattelin käyttää kondomia siihen asti että voin ottaa e-pillerit takaisin. Yks kaveri käytti minipillereitä ja sen naama meni ihan perunapelloksi.. vaikka niiden lopettamisesta on aikaa jo pari kuukautta, ei iho ole palautunut ennalleen.. ja tuskin palautuukaan ihan ennalleen koska arpia jää varmasti. Varmasti ei aiheuta kaikille, mutta kyllä se haittavaikutuksena lukee jos noista tietoa etsii.
 
Täällä kärsitään ihan samasta ongelmasta. On toisaalta jotenkin lohdullista lukea täältä, ettei ole ainoa.
Oon moneen otteeseen itkenyt et oon taantunut takas 15-vuotiaaksi. emoticon Eli siis samalla kaavalla mennään täälläkin: teininä nassun kanssa ongelmia, sitten alotin ne maailman ihanimmat e-pillerit ja naama oli sileä ku vauvan peppu ja nyt taas näppyjä. Ei ole kovin kivaa, varsinki kun on asiakaspalvelu työssä. Mutta josko tämä tästä sitten helpottaisi.

Pidetään lippu korkealla, kukkivasta naamasta huolimatta! emoticon
 
kiva kuulla etten ole ainut tän vaivan kanssa... Oon ollut niin masennuksessa tän naaman kanssa.. :(( Nyt alan kyllä jo pikkuhiljaa tottua näihin näppyihin =D
Mulla sama, ettei ne kotona niin haittaa, mutta kun oon töissä asiakaspalvelussa, niin olen siinä kaikkien nähtävänä.. =//

Kävin kosmetologilla kolme viikkoa sitten ja sanoi ettei noille hormoninäpyille oikeen voi mitään.. Aion kuitenkin mennä loman aikana uudestaan.. Eise ihonpuhdistus pahaksikaan voi olla! emoticon

Kyllä on ihana miettiä sitä aikaa kun pillereitä käytin.. iho oli niiiiin kaunis ja pehmeä ja NÄPYTÖN! =) Mut kyllä tää raskaus tietty voittaa e-pillereiden syömisen! :) On vaan hassua ajatella, että niin ihana asia kun raskaus onkin, niin miten se voi saada aikaan niin kamalan asian ku aknen! ..

Minkälaisia ihonpuhdistus- ja täsmätuotteita ootte käyttäny?
 
Ihonhoitotuotteena mulla on helpottanut neutrogenan spots stress control. (Se mitä ne mainostaa telkkarissakin :D). Kannattaa ehdottomasti kokeilla.
 
Mulla on nyt raskausaikana iho yllättävän hyvänä, mulla kans akne vaivasi kun lopetin pillerit (ja ennen niiden aloitusta).
Mutta voin suositella ainaki seuraavia:
- ihon "höyrytys" eli kattilaan vettä kiehumaan ja sit kattila pöydälle, pää kattilan päälle ja pyyhe vielä siihen päälle ettei "höyryt karkaa". Avaa ihohuokosia. Sen jälkeen puhdistus (tai mieluusti vaikka tehokas kuorinta!) syväpuhdistavalla. Kannattaa tehä pari kolme kertaa viikossa (kuorinta ihon mukaan 1-2 kertaa/vk). Auttaa ihoa voimaan ees vähän paremmin. (=Ajaa saman asian kuin kunnon löylyt.)
- Neutrogenan kasvovoide (saa nykyään tavarataloistaki). Pitää ainaki mulla ihon rasvaisuuden kurissa!! Ja pintakuiviin kohtiin apteekin Humektania.
- Kotitekoiset kasvonaamiot. Esim hunajaa, kananmunankeltuaista ja kaurahiutaleita/ruisjauhoa. Tulee aika paksua ja ei välttis pysy naamalla kovin hyvin, mutta puhdistaa tehokkaasti eikä tartte miettiä kemikaalin haittoja vauvalle. :) Tai ihan vaan pelkkää hunajaa vaikka ton höyryhomman jälkeen hetkeksi.

En tiedä saako raskauden aikana käyttää Basibact-voidetta...?? Jos saa niin kannattaa käyttää, siittä voi olla hyötyä akneiholle! Mutta tuo kannattee tosissaan tarkistaa ettei saa elimistöönsä ei toivottuja mömmöjä jotka ei oo hyväksi vauvalle..

Yhteenvetona: mulla ainaki pysy iho suht ok sillä että puhdisti sen 2kertaa/päivä, eikä liian kovilla pesuaineilla (ettei iho kuivu), esim. Dermosilin kasvosaippua on hyvä, kosteuttaa vähintään kerran päivässä ja viikon mittaan kuorii ja käyttää kasvonaamioita säännöllisesti. Eli koittaa pitää ihosta oikein hyvää huolta. :) Ja nimenomaan se KOSTEUTUS on tärkiä muistaa koska jos ei käytä mitään rasvaa nassuun niin varmasti tulee lisää finnejä, se on fakta.
 
Täällä myös yksi joka kärsii aknesta, tosin mulla ei koskaan ole vielä ohi mennytkään.
Viime joulukuussa hommasin ihotautilääkäriltä lääkkeet akneen, kun mitkään itsehoito tuotteet ei auttaneet yhtään mitän, mutta olen sen verta huono syömään noita pillereitä, että tammikuun alussa ne jäi sitten jo kokonaan pois ja hyvä niin, koska plussasinkin helmikuussa.
Näistä näpyisytä nyt joutuu kärsimään, mutta minkäs voi kun peritty on ni sitten on.

Alku raskaudesta naama kukki kyllä ihan älyttömästi, mutta nyt on jo rauhoittunut ja on oikeastaan parempi kuin ennen raskautta.
Kaippa nuo tuosta joskus häipyy :)

 
No, on se hyvä, että muitakin vaivaa näppylät. Mulla kanssa tullu enemmän näppylöitä kun viime raskaudessa naamaan ja rintakehään, tosin onneksi sellasia melko pieniä, mutta raivostuttaa kun koko ajan jossain punottaa joku näppylä, mitäs sille sitten pitäs tehä?  Ei ainakaan ihan normaalit puhdistukset ja rasvat auta...vähän ehkä, mutta jos ei tää tästä helpota, niin pitää vissiin mennä kysymään kaverin 15v teinitytöltä näppylänhoito vinkkejä
 
Kiitos hyvistä vinkeistä!

Itse käytin aivan liian voimakkaita tuotteita, mutta sain kosmetologilta hyvät neuvot ihon puhdistukseen. Nyt käytän Acon kosteuttavaa ja mattapinnan jättävää kasvovettä sekä päivävoidetta. meikin otan pois Aqualan perusrasvalla. Teen kerran viikossa syväpuhdistavan mutanaamion jonka kanssa menen saunaan, siellä se imeytyy kunnolla!

 Aurinko on auttanut ihoani! Pari kertaa on naama jo kunnolla palanut ja se on tuntunut tepsivän!
 
Minulla oli hirvee akne nuorena, mutta pillereiden avulla kaik lähti. Sitten kun pillerit lopetin, akne palasi takaisin. Raskaus pahensi asiaa, naama alko todenteolla kukkimaan oikeen kunnolla!! Alan tosiaankin pikkuhiljaa oleen sinut naamani kanssa.. Eiköhän ne tosiaan vielä joskus lähde kokonaan poijes!
 
Takaisin
Top