Raskausajan vuodot

Lemmy

Näppärä viestien naputtelija
Kyselen, että onko kellään muulla tullut esim. ruskeaa vuotoa nyt alkuraskaudessa? Mulla ei esikoisesta ollu mitään, mutta eilen (rv.9+2) tuli vähäsen pyyhkiessä...Toivottavasti ei tuu enää lisää, ahdistaa...
 
Mulla tullut nyt kans vajaan vuorokauden veristä vuotoa. Ei onneks kovin runsasta, mutta hiukan nyt huolestuttaa kun yhtaikaa on noi menkkamaiset kivut.. Neuvolan tädille jätetty soittopyyntö, sitä odotellessa.. Ja tsemppiä Lemmy, toivottavasti kaikki on hyvin. :)
 
Mää luin jostain, että istukka "porautuu" näillä viikoilla kohdun seinämään ja voi aiheuttaa vuotelua. Samoin, jos verisuoni rikkoutuu tai on hematooma. Eipä auta kuin odotella ja toivoa parasta!
 
Mulla on tullut 7+1 aamulla sellaista hennon kellertävän rusehtavaa vuotoa ihan minimaalisesti (ehkä 1ml) yhden pyyhkimisen yhteydessä. Samana iltana tuli sellaista vaaleanpunaista pyyhkiessä, jota tulee yleensä hiukan ennen menkkojen alkua. Sitä tuli kahdesti pyyhkiessä. Samanlainen vaaleanpunainen sävy oli paperissa 8+2 yhden pyyhkimisen yhteydessä.

En oo ollut huolissani, kun noi on ollut niin lyhytkestoisia ja lähes värittömiä kuitenkin. Tosin koko alkuraskaus on mulla ollut lähes oireeton, että tiedä sitten. Tosin ehkä hieman odotinkin sellaista hirveää hormonimyrskyä! :laughing002 Lievää pahoinvointia on liki joka päivä, samoin rintojen arkuutta ja menkkajuilejakin muutaman kerran viikossa. Myös itku on herkässä. Nyt mennään viikoilla 9+4 ja ultra on 11+3. Tuntuu, että menkkajuilit on tällä viikolla lisääntyneet, toivottavasti liittyisi kohdun kasvuun? :)

Meidän keissi on riskiraskaus mun painon takia, joten kieltämättä keskenmenopelko on ollut jonkin verran ajatuksissa.
 
Mua kans ahdistaa just se, että nuo vuodot voi olla ihan normaaleja tai sitten merkki keskenmenosta...Mutta niinhän kaikki voi olla, en tiedä miks pitääkin heti ajatella niin pessimistisesti :sad001 Pitäs vaan ottaa rauhassa ja eikä analysoida liikaa! Tänään ei oo tullu enää ruskeeta vuotoa, huh. Mutta nyt joka vessakäynnillä oon ihan paniikissa, että milloin taas tulee...
 
Mä kävin tänään neuvolan tädin kehotuksesta päivystyksessä, lääkärin mukaan kaikki on ok vaikka vuotoa oli hetkittäin paljonkin. Nyt vuoto onneks lähes kokonaan loppunut. Hermoja tässä kiristää silti, enkä hurraata huutele ennen ekaa ultraa, joka onneks on jo 22.12. Ja kun mullakin tapana on panikoida vähän liiankin herkästi, niin on tässä nessupakettia kulutettu. Onneks tuo esikoinen pitää äidin mielen virkeänä ja ajatukset jossain muuallakin välillä.. :)
 
Huh, hieno juttu Mimaki! Helpottaa varmasti vähän hetkeksi :) Mutta ymmärrän, ettei poista huolta mielestä, samanlainen stressaaja oon minäkin...
 
Mullakin tuli ekassa raskaudessa veristä vuotoo useampaan otteeseen, lähinnä pyyhkiessä..sitä tuli niihin aikoihin kuin olis normaalisti ollu menkat, ainakin viikolla 8 ja 12. Mun äitilläkin aikoinaan tuli ihan samoihin aikoihin vuotoo..jännä kyl..Mutta kyllähän sitä joka kerta pelästy et tähänkö tää nyt loppuu. Ei oo helppoo olla stressaamatta vaikka kuinka järkeilis että tää on ihan normaalia..
 
ystävälläni oli menkat koko raskauden ! pienemmät kun yleensä mutta menkat silti ja terve lapsi syntyi
 
Tiistaina tuli aamupöhnässä säikähdettyä ku jäi ruskeaa vuotoa paperiin, oli muute silloin kans menossa 9+2..
Mutta onneks se jäi siihen, eikä sen aamun jälkeen oo tullu mitää :)
 
Takaisin
Top