Raskausajan vakuutus

M

Mama__

Vieras
Moikka, olisi mukava kuulla mielipiteitä liittyen raskausajan vakuutukseen. Oletteko ottaneet ja jos olette niin miksi?
Olisi mukava kuulla hyödyt vakuutuksen kannalta vai luotatteko ihan julkiseen terveydenhuoltoon?
 
Itse luotan kyllä julkiseen ihan täysin, mutta pitkien jonotusaikojen takia otetaan vakuutus, ainakin nyt alkuun. Ja korvaahan vakuutus toki myös lääkkeet jne. Me otetaan vakuutus jo nyt raskausaikana, niin ei sulje pois mitään sairauksia. :)
 
AnnMariii kiitos vastauksestasi. Joo itse vähän samoja asioita miettinyt, kun nuo terveyskeskus ajat voivat joskus venyä aika pitkiksi, niin vakuutuksen avulla pääsisi varmasti aika paljon nopeammin. Onko suosituksia hyvästä vakuutusyhtiöstä?
 
Ei olla vielä saatu päätöstä tehtyä itekään, parin viikon sisään pitäis saada päätettyä kun osassa vakuutusyhtiöistä on takarajana 3 kk ennen laskettua aikaa, jos haluaa ennen syntymää :) mutta tällä tietoa me kallistutaan Ifiin. Ärsyttävää tuossa vauvavakuutuksen hankkimisessa on se, että melkein kaikki vakuutusyhtiöt haluaa tehdä tarjouksen kasvotusten, ja mulla ainakaan ei ole aikaa mennä arkisin aamupäivällä mihinkään istumaan, kun olen töissä... :facepalm:
 
Ja kallishan se vakuutus on joka tapauksessa, hinnat pyörii siellä 400 ja 500 euron välillä. Mutta me otetaan silti, ainakin nyt alkuun. :)
 
Meijänkin pitäisi nyt tehdä piakoin se hakemus. Otetaan varmaankin op:sta. Tänään juuri selailin eri vakuutusyhtiöiden lapsi/vauvavakuutuksia, ja on se varsinainen viidakko. Tämä vertailu oli aika hyvä, pdf tiedosto löytyy linkin takaa:
https://www.fine.fi/ajankohtaista/u...luvakuutuksien-valintaan-ja-vertailuun-2.html

Tosta vertailussa hyvää oli noi varsinaiset case-esimerkit niin hyvin havainnollisti sen mitä rahalla saa ja mitä ei eri yhtiöiden välillä :)
 
Me otettiin If:ltä vauvavakuutus sisältäen myös mun raskausajan vakuutuksen. Kaikki muutkin vakuutukset on meillä siellä, niin siks valittiin if. Vakuutuksen sai ihan netissä haettua ja olisko menny pari viikkoo, kun tuli päätös. Vielä ei oo ollu kyllä mitään tarvetta vakuutukselle.
 
Me otettiin If:ltä vauvavakuutus sisältäen myös mun raskausajan vakuutuksen. Kaikki muutkin vakuutukset on meillä siellä, niin siks valittiin if. Vakuutuksen sai ihan netissä haettua ja olisko menny pari viikkoo, kun tuli päätös. Vielä ei oo ollu kyllä mitään tarvetta vakuutukselle.

Juuri tuon takia meillä on If ja OP kilpailutuksessa mukana, että molempia voi hakea netissä ilman mitään ärsyttävää tapaamissäätämistä. :hilarious:
 
Me otettiin lapselle vakuutus joka oli voimassa jo raskausaikana. Raskausaikana siitä ei kyllä ollut mitään iloa, mutta ilmeisesti niin otettuna vakuutusyhtiö ei voi sulkea vakuutuksen ulkopuolelle mitään. Siis jos vauvalla vaikka on jo ihan pienenä jotain vaivoja tai allergiaa tms. Meillä vakuutus on OP:lla, mutta lähinnä siksi kun muutkin vakuutukset on siellä. En siis tiedä onko sen parempi tai huonompi kuin vaikka If.
 
Kiitos teille kaikille kovasti vastauksista. Tuo vertailulinkki on varmasti hyvä, täytyy käydä katsomassa. Op:ssa taitanee olla kuitenkin niin, että vasta rakenneultran jälkeen mahdollista saada vakuutus voimaan. Kyllä mekin puolisoni kanssa päädyimme ottamaan vakuutuksen, vaikka voi olla turhakin. Se on vaan niin hyvä, koska voit sit marssii yksityiselle pienistäkin oloista mitkä mietityttää eikä tarvitse yksin miettiä mikä tässä on jne..
 
Tämä pohdinnassa nyt itselläkin niin keskustelua toivoisin. Omat vakuutukset aika pitkälti OPssa mutta puolisolla myös lähitapiola/if kokemuksia.
 
Meillä on kaikille lapsille otettu ennen syntymää vakuutukset ja taidamme kuulua niihin harvoihin, joilla vakuutuksen ottaminen on ollut edullisempaa kuin ottamatta jättäminen. Meillä yksi lapsista on pitkäaikaissairas ja vakuutus korvaa hänen menojaan vuodessa sen verran, että summa kattaa kaikkien lasten vakuutusmaksut. On käytetty välillä yksityistäkin, mutta perussairaus hoidetaan erikoissairaanhoidossa, joka ei ole ilmaista edes lapsille. Lisäksi päälle tulee lääkitystä, jonka vakuutus korvaa.
 
meillä on ennen syntymää otettu OP:n lapsivakuutus ja tähän mennessä on kahtena vuonna kolmesta maksanut itsensä takaisin. vauvana oli paljon tutkimuksia ja lääkehoitoa vaatinut hemangiooma ja tänä vuonna korvatulehduskierre. pitää sit isompana katsoa tilannetta uudestaan, mut toisaalta ne hinnatkin taitaa tippua iän myötä.
 
Takaisin
Top