Raskausajan vaivoista

Närästys.... Täälläkin vaivaa. Oon ruvennu juomaan piimää vähän auttaa ja syömään jugurtteja ( maitohappo bakteereja ) [:)] Auttavat edes vähän. Viime yönäkin alko närästää ja pyörin jonkun aikaa ennen kuin älysin ottaa rennien.
Paljonkohan rennietä saa käyttää ja miten pitkään?

Itse olen kärsinyt pahoista närästyskohtauksista jo teinistä asti.
Nyt onneksi kohtauksia on ollut todella vähän. Mutta kun se tulee niin siihen ei auta piimä, maito, vichy, samarin eikä rennie. Perjantaina oli 2 noin 1,5h:n kohtausta ja vedin noita kaikkia putkeen, ei mitään vaikutusta. Mulle määrättyjä reseptilääkkeitä en saa käyttää.

Näissä kohtauksissa tulee kuristava/puristava/kouristava tunne rinnan alle joka vetää kropan kaksinkerroin.

Rennietä saa ottaa 12kpl/päivä, tämä siis lyhytaikaiseen käyttöön. Mikä sitten on lyhytaikainen käyttö???

minä oon ainakin käyttänyt rennietä ja balancid novumia (joka on samaa kuin rennie,mutta sokerotonta) ihan lääkärin luvalla tuolta 15viikolta lähtien päivittäin, n. 10-15 kappaletta. että mikä tosiaan on lyhytaikanen käyttö:)?!!!

no jos lääkäri on antanut luvan noita tuotteita noinkin paljon (?) käyttää, niin kaipa se tietää mitä tekee. Ja uskoisin kaikkien lääkäreiden tietävän, että toi närästys pahenee vaan viimeisinä kuukausina.
Yks syy (ja varmaankin se suurin) miks noissa käsikaupan lääkkeissä sanotaan, että pitäs käyttää vaan lyhytaikaisesti jonka jälkeen pitäs lekurin puoleen kääntyä, on se, että ihmiset voi käyttää esim. närästyslääkkeitä, vaikka oikeasti ongelma voi olla esim. sydämessä. Eli halutaan varmistaa, että niitä käytetään oikeeseen vaivaan. Meillä apteekissa tarkoitetaan parilla viikolla tuota lyhytaikaista käyttöä.
Tai näin ainakin mä oon käsittänyt.

Mulla on närästänyt nyt viimeisellä kolmanneksella ihan muutaman kerran, ja tunnen kyl itseni tosi onnekkaaks kun se loppuu lasillisella maitoa! [8|]

Saako mobilatia laittaa raskaana olevat? Tietääkseni siinä lukee että käyttö raskauden aikana lääkärin ohjeiden mukaan. Itse oon ainakin ollut tosi varovainen noiden lääkkeiden kanssa,koska kaikki imeytyy verenkiertoon tavallansa. Eikö noista mobilateista usein oo mitään apua,oli raskaana tai ei..

Mulla on alkanu vaivaan häpyluun vihlominen, kurjan tuntunen ja olo on kuin puukolla viillettäis tuolla alhaalla :/ Lisäksi nivusia särkee ja olo on tosiaan painava. Ei oikein uskalla tehdä pitkiä kävelylenkkejä enään kun pelottaa jos meneekin jalattomaksi.

mulle sanoi lääkäri ainaskii tuosta mobilaatista että saa laittaa jos särkee ja siitä jotakin apua on..niissä täytyy kuulema vain lukea se että jos olet raskaana,käänny lääkärin puoleen..syytä en nyt ihan tarkkaan muista,minkä takia se lukee siinä..vaan ei nyt kannata varmaan hirveitä määriä joka päivä laitella...
Mulle määräs myös jotain kipulääkepohjaista voidetta 20 viikolla,hain sen apteekista mutten oo sitä kertaakaan käyttäny,kun yritän kanssa viimoseen mennä ilman lääkkeitä raskaana ollessa, ja tuo kipulääkepohjainen on kuitenkin sen verran vahvaa..

Heiduli Täälä ihan samanlaisia tutnemuksia. Ei mukavia ollenkaan. Täälä vihloo aamusta iltaan ja illasta aamuun :< No ei olis enää montaa viikkoa jäljellä

Mua on alkanu oksettaa lähes joka yö! [:'(] Herää siihen sitte kun tuntuu että nyt tulee... En kuitenkaa oo vielä kertaakaa oikeesti oksentanu, se helpottaa kun pääsee ylös, yskii paljon ja juo ja yskii.

Näyttää nämä yöt olemaan vaikeita vähän itse sun kullakin! [:D] Mulla aika hyvin närästykset ja oksetukset loppunu kun vauva on jo päässyt lääkärin ja neuvolan th:n mukaan laskeutumaan ns. lähtökuoppiinsa.. Sen sijaan viime yönä heräsin ensimmäistä kertaa tosi kovaan supistukseen! [&:] Oli ihan hirveä, mut jäi onneksi siihen yhteen ja sain sen jälkeen vielä unen päästä kiinni vaikka hetken mietinkin et mikähän se oli... Noita supistukia kun tuntuu tulevan lähes koko ajan oli sitten levossa tai ei.. Välillä on kivuttomampia ja välillä taas kivuliaampia.. Toivottavasti ei oo kuitenkaan vaavi tekemässä tuloaan ulos! Sais pysyä matkassa vielä useemman viikon!

Tosi montaa miestä on ruvennut supistelemaan ihan kipujenkin kanssa jo; saas nähdä koska se ensimmäinen "kesäkuinen" oikeasti päättää maailmaan tulla[:)]

Päätinpä tänne tulla valittamaan (ja pahoittelen jo alkuun purkausta, jota joudutte lukemaan), kun noita vaivoja on alkanut ihan urakalla tulla meikäläiselle.

Ensinnäkin mulla on pahaolo ihan koko ajan, ihan sama mitä syö, paljonko syö ja milloin syö. Pahaolo ei ota laantuakseen. Oksettaa lähes koko ajan, mutta sitä yritän välttää. En oo kotoota uskaltanu liikkua minnekkään pitkään aikaan ja alkaa melkolailla jo seinät kaatua päälle.

Sitten vielä kamala alaselkäkipu ja liitoskivut lähes päivittäin, liikkuminen toosi vaikeeta. Noi liitoskivut vielä kestää mutta tuo selkäkipu on niin kovaa että jalat meinaa mennä alta. Argh!

Kaiken kruunaa vielä se, että yksinäni odotan lasta, eikä ole ketään auttamassa. Voitte vaan kuvitella kun yritän siivota ja hoitaa kotia :/ Miks näiden kaikkien vaivojen pitää yhtäaikaa tulla?!!? Alku- ja keskiraskaus suju ongelmitta, ei pahoinvointeja ym. vaivoja koskaan, mutta nyt sitten loppuajasta kaikki kerralla ja mahan kanssa pitäis vielä porskuttaa ainakin 8viikkoo, huoh!

Takaisin