Raskausajan vaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hedi88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minun on varmaan pakko lähteä kaupoille etsimään jotakin rentoja mekkoja tms. mitä voisi juurikin toimistolla käyttää. Raskausfarkuissa on niin alhaalla se sepalus/nappiosa että ne juurikin paljastaa että on raskaushousut kyseessä jos ei sitten ole jotain super pitkää paitaa😁 Tuntuu etenkin iltapäivisin että on jo vähän hankala piilotella mahaa, joten ehkä joku löysä mekko voisi pelastaa vielä hetken😂

Tilasin juuri ICIW leveälahkeiset äitiysleggissit. Muuten kivat kyllä mutta lahkeet on vähän pitkät. Tämäpä juuri ongelma kun ei voi sovittaa niin sitten voi olla pituus ongelmaa
Saako kysyä että kuinka pitkä oot? Mulla usein sama ongelma, että jos vähänkään leveämmät lahkeet niin on liian pitkät, mutta tykkäisin hirveästi käyttää välillä leveempiäkin. Ja ICIWillä muuten tosi kivoja pöksyjä :Smiling Face With Smiling Eyes:

Lovall-nimiseltä firmalta saa muuten äitiyshousuja (esim. leggingsejä kapealla tai leveällä lahkeella) useilla eri lahkeenpituuksilla.

Tähän asti olen mennyt ihan "perinteisellä" kuminauha napinlävessä ja vetskari auki-systeemillä, kun paidat onneksi sen verran pitkiä että peittää tarpeeksi 😁

Ite käytän legginsejä kyllä kotona, mutta töissä ollut vuosikausia farkuilla ja leggarit tuntuu jotenki liian paljaalta. Yhet raskausfarkut jo tilasinkin, mutta niitä nyt ei vielä voi laittaa kun niin selkeästi kuitenkin raskaushousut. Kaupoista todella huonosti löytänyt mitään kunnollisia housuja.

Jos käytätte ns. perusfarkkuja, onko ne low rise vai mitä? Oon tykänny korkeasta vyötäröstä, mutta nyt ne lähinna ahdistaa!

Tähän asti olen mennyt ihan "perinteisellä" kuminauha napinlävessä ja vetskari auki-systeemillä, kun paidat onneksi sen verran pitkiä että peittää tarpeeksi 😁

Ite käytän legginsejä kyllä kotona, mutta töissä ollut vuosikausia farkuilla ja leggarit tuntuu jotenki liian paljaalta. Yhet raskausfarkut jo tilasinkin, mutta niitä nyt ei vielä voi laittaa kun niin selkeästi kuitenkin raskaushousut. Kaupoista todella huonosti löytänyt mitään kunnollisia housuja.

Jos käytätte ns. perusfarkkuja, onko ne low rise vai mitä? Oon tykänny korkeasta vyötäröstä, mutta nyt ne lähinna ahdistaa!
Mulla alkoi farkut ahistaa jo suunnilleen 8. viikolla niin, etten ole enää käyttänyt. 😆 Edellisessä raskaudessa menin kyllä pitkään matalavyötäröisillä farkuilla, ne oli mukavat melkein puoliväliin raskautta. Pidin kyllä alla korkeita pyöräilyshortseja tms, ettei vatsa vain vilku paidan alta.
Sittemmin en ole tainnut edes matalia käyttää, vaan korkeampia vyötäröltä, jotka tosiaan varmaan ahdistaa vatsasta aikaisemmin.

Mä vaihdoin farkut kans melko nopeasti joustaviin housuihin. Rv12 jälkeen luovuin jo niistäkin ja vaihdoin joustaviin raskaushousuihin.

Mä oon pystynyt toistaiseksi vielä käyttämään korkea vyötäröisiä farkkuja, mutta ne on kyllä alkanut täälläkin hieman ahdistamaan. Työpisteellä istuessa olen pitänyt nappia ja vetskaria auki 😅 pitänee alkaa miettiä toisia housuja toimistopäiviin

Mulle saapui viime viikolla raskaushousukokoelma ja aikalailla 90% ajasta kulkenu nyt niissä, vaikka maha ei ihan super iso ees oo :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Eilen treeneissä kans huomas ekaa kertaa, et paita ei tahdo pysyä housuissa kuten normisti (perushousut eikä raskaustrikoot), kun maha on sit kuitenki vähä jo edessä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Pitää joko pidentää paitaa tai vaihtaa jo raskaustrikoisiin

Mulla on useat parit Vilan rentoja leveälahkeisia housuja, joita käytin ennen raskauttakin. Mukavasti venyy ja vielä ainakin mahtuu hyvin, tulevat noin navan korkeudelle. Vaikka nyt tän viikon aikana maha on jotenkin tosi reilusti pompannu esille 🫣

Mistä te tilaatte vaatteita? Parit raskaushousut olenkin tilannut, mutta vielä ei maha kyllä täytä niitä vaikka kokoa sillä jo ihan luonnostaankin on tarpeeksi. Mielelläni jotain muuta kun legginsejä tilaisin, mutten oikein ole löytänyt mieluisia

Zalandolta oysho merkkiset. Menee pienemmänkin vatsan kanssa, mutta venyy ja paukkuu kyllä. Tämmöstä treenitrikoo kangasta, mutta sen verran siistit, että laittaisin juhliinkin päälleni. 👌

Liitteet

• 20260220_101029.jpg
    20260220_101029.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 20
H&M:ltä tilasin. Sekä perus legginssejä että treenitrikoita. Perus legginsit oli laadultaan pettymys. Treenitrikoot tosi jees ja ajaa perus legginsien asiaa. Ainoa vika, että mun kokoja oli tosi huonosti treenitrikoissa (ilmeisen suosittu tuote), mut niitä suosittelen!

Vinkiksi, että Lindexin verkkokaupan vajaamittaiset mustat äitiyshousut on ainakin mulla tosi mukavat päällä ja vaikuttavat laadukkailta. Ovat myös toimistokelpoiset ja sopisivat ehkä juhlavampaankin tilanteeseen. Vatsakiila tosin erottuu hieman (ellei ole tosi pitkä paita), joten pitänee ottaa töissä käyttöön vasta, kun on ns. tullut kaapista.
Kiitos vinkistä! Kävin katsomassa verkkokaupasta ja näyttävät tyylikkäiltä! Pitää käydä sovittamassa 🤩

Kokeilin ostaa ihan vain tavallista kokoa isompia paksuja sukkahousuja mekkojen kaveriksi, mutta ne olivatkin liian lyhyet 😵‍💫 Yleensä tykkään talvesta, mutta nyt kyllä odotan kevättä ja mekkokauden alkamista. Minulla on yhdet töihin sopivat housut, joita käytän @Raitapaitanen'kin mainitsemalla kuminauha napinlävessä -tyylillä. Housujen kanssa käytettäviä pitkiä paitoja ei ole kovin montaa, joten pakko pyykätä tämän tästä 😅

Takaisin