Mä oon stressannut tota listeria-asiaa jotenkin aivan liikaa....

Onko täällä kohtalotovereita? Ajattelin et otan tän toisen raskauden tosi rennosti, mut oon ihan pakko-oireinen näiden ruokien kanssa
Äsken söin lounasravintolassa jälkkäriksi mangomoussea. Luulin eka et se on vaan rahkaa, mut siinä olikin selkeesti jotain tuorejuustoa mukana.

Mietin et onko mascarponeissa esim.olemassa pastöroimattomia versioita? Lähes kaikki tuorejuustothan kyllä on pastöroitu mitä Suomessa myydään... En sitä sitten kuitenkaan kehdannut kysyä ja halusin syödä sen rahkan tai moussen loppuun kerta sen olin jo ottanut ja nyt kadun asiaa ..

Kauheaa ajatella et menettäis tän lapsen yhen mangorahkan takia ja sitten vielä et se listeria iskee yhtäkkiä muka joskus kahen kuukauden päästä eli ei sitäkään voi edes arvata, mistä se tarttuu ja tarttuuko.

Varmaan vasta sitten synnytyksen jälkeen uskallan luottaa, etten tappanut tätä vauvaa listeriaan

Samoin salaattipöydät aina ahdistaa, kun mietin valmiiksi pilkottuina myytävien salaattien sisältämää riskiä, joka on vissiin vähän suurempi aina mitä enemmän niitä kasviksia on käsitelty ja säilytetty käsiteltyinä ..??

Oon silti syönyt niitä ravintoloissa, mut en oo uskaltanut koskea töissä Ärrän salaattibaariin ja se houkuttelee niin paljon.... ja sitten vielä töissä on usein tullut syötyä valmisruokia ja sitäkin sitten aina stressaan, että saanko niitä kuumennettua tarpeeks mikrossa...
Ahdistaa aivan liikaa nämä syömisjutut, vaikka periaatteessa ei noi suosituslistat niin monimutkaisia oo... Mutta silti musta tuntuu, että mitään ei saa syödä! Tekis hirveesti mieli sitä lakritsiakin ja ostin niitä glykyrrytsiinivapaita salmiakkeja, mut ei ne ollu mun mielestä kauheen hyviä.

Ja savustettu lohi ja sushi on joka päivä mielessä.