Raskausajan ruokavalio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Monesti noissa lounaspaikkojen jälkkäreissä käytetään maustamatonta tai makeita tuorejuustoja jotka on pastöroitua 😊 ja usein nykyään kakkujen leivonnassakin, kun on erilaisia maustettuja tuorejuustoja jotka pastöroitu.

Ite mennyt ruokavalion kanssa rennosti kuten @Dalmation. Pyrin välttelemään kiellettyjä ruoka-aineita, mutta esimerkiksi olen pari kertaa syönyt vähän metvurstia kun se on ollut täysin kotimaista, ja päiväystä hyvin jäljellä 😅 sama vakuumipakatun lämminsavulohen kanssa ettei heti ole päiväykset paukkumassa.

Kohtuus kaikessa ja jos jokin epäilyttää niin jättää syömättä 😊

Mulla on ensimmäinen raskaus ja alkuun olin enemmän varuillani ruokien suhteen, mutta nyt oon jo löysyttänyt otetta. 😅 Saatan syödä jonkun salmiakin jos siltä tuntuu tai jokusen sushin merilevästä huolimatta (en ota niitä, joissa kalaa). Noin niinkuin esimerkiksi. Oon pitänyt huolen, että en syö esim. raakaa kalaa (ei kyllä muutenkaan oo lempparia, edes sushissa 😄) ja kahvia en käytä ollenkaan, teetä todella harvoin. Juteltiin just tänään tästä neuvolassa ja ei sieltä tullut vastaväitteitä.
Tärkeetä on, että kunhan ruokavalio on monipuolinen ja saa riittävästi kaikkea tarvittavaa. Kyllä mun ruokavalioon on herkkujakin mahtunut, että on sitä roskaakin suuhun tullut laitettua. Mutta balanssi on ihan hyvä! Painoa on tullut kilo lisää (nyt 17+0) eli oikein maltillinen nousu, mutta vointi on ollut nyt tosi hyvä ja harrastankin liikuntaa päivittäin ainakin pari tuntia niin energiaa myös kuluu.

Takaisin