Raskausajan ruokasuositukset

Sushista luopuminen on toisinaan ollut vaikeinta.
Kahvista en muutenkaan kauheasti huoli.
 
Kypsentämätön kala ja liha sekä varpaanvälijuustot ei kuulu ruokavalioon muutenkaan ja loppuihin rajoituksiin suhtaudun lunkisti. Meillä ostetaan laputettuja tuotteita aina, kun mahdollista ja käytetään niitä pakkasesta. Niiden kanssa ollaan järkeviä muutenkin, ettei pääse pilaantumaan.
 
Lopetin kahvinjuomisen jo hoitojen aikana kun tiesin että kahvi ja kofeiini tulee olemaan heikkous :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Muuten ei kyllä tee tiukkaa nuo rajoitukset, ostin juuri raskaussalmiakkia salmiakkihimoon.
 
Mitä on raskaussalmiakki? Miten multa on menny tuollainen ohi? 😱
 
Nyt on ollu yllättävän helppoa ollu nämä ruokasuositukset. Esikoisesta oli paljon vaikeampaa olla ilman.
Juustoja rakastan mutta en onneksi tykkää homejuustoista niin se ei niin radikaalisti vaikuta. Ja parmesaania saa käyttää normaalisti niin sekin on hyvä 😅
 
Esikoisen aikaan verrattuna tuntuu olevan paljon tuotteita, joita nykyään voi käyttää. Osallistuin viimeksi odotusaikana lakritsi-tutkimukseen, jossa koko raskausaika luetteloitiin syötyjä salmiakki- ja lakritsituotteita ja kortisolitasoja mitattiin ahkerasti. Lapsen kognitiivisia taitoja testattiin vuoden ja kolmen iässä, ja nyt olisi mielenkiintoista lukea tutkimustulokset tästä oletettavasti jo päättyneestä tutkimuksesta.
 
Muutaman kerran tullut sorruttua lakritsiin ja salmiakkiin.

Kahvia olen vähentänyt, lopetinkin hetkeksi. Päänsärky tosin vaivaa sen takia sitten useamman päivän jos ei juo.

Sushia kaipaan...

Mulla ollut radi kahdessa edellisessä raskaudessa ja todennäköisesti tulee nytkin... Mutta en ole vielä jaksanut stressata sitä ja tulee syötyä miten sattuu. Pahoinvoinnin helpottamiseksi. Edellisessä raskaudessa laihduin kun oli niin stressaavan tarkkaa syöminen. Nyt painan saman verran kuin edellisen raskauden lopussa. Muutama ylimääräinen kilo löytyy.
 
Alkuraskaudessa pari kertaa ravintolassa ja brunssilla meinasin mokailla rajoitusten suhteen. Nyt rajoitukset jo aika hyvin sisäistetty eikä tarvii niin paljoa tarkistella. Kofeiinittomaan kahviin vaihdoin melko pian plussaamisen jälkeen.
 
Eilen hautajaisissa savulohi-voileipäkakkua ja mietin siinä syödessä että olikohan se nyt kielletyllä listalla vai ei 😅
 
Mä oon nyt himoinnu sushia niin paljon et oon välillä syönyt tonnikala ja avokadosusheja mut tänään tajusin et tonnikalasushin pääl on aina vähän seesaminsiemeniä et niitä on pieni määrä tullut syötyä, mutta vissiin sellane pieni määrä ei ole vaaraksi🤔
 
Mulla kans pahat sushivierotukset ja oon väkillä vetäny tonnikalasusheja, jos on tiskill ollu just valmistettuja..
 
Mä oon nyt himoinnu sushia niin paljon et oon välillä syönyt tonnikala ja avokadosusheja mut tänään tajusin et tonnikalasushin pääl on aina vähän seesaminsiemeniä et niitä on pieni määrä tullut syötyä, mutta vissiin sellane pieni määrä ei ole vaaraksi🤔
Siemenissä rajana on käsittääkseni ruokalusikallinen per päivä
 
Takaisin
Top