Raskausajan pukeutuminen

Sama ongelma täällä. Jo ennen raskautta kuppikoko oli 70H, alkuraskaudessa kasvoi 75J. Nyt toi 75J menee jatkopalan kanssa,kun tuntuu että sen lisäksi että ympärys on kasvanut,ei jotenkin yhtään kestä pienintäkään puristavaa tunnetta. En oo jaksanut vielä edes ajatella mistä löytäisi sopivia imetysrintsikoita, rahaa saa kyllä kivasti palamaan kun normirintsikatkin on edullisimmillaan sen 50-60e. :eek:

Sama homma, itselläkin G-H mallista riippuen. Kuppi jäänyt monissa jo naftiksi, vyötärönympärys kiristää onneks vasta yksissä liiveissä. Vanhoilla mennään edelleen kuitenkin, vaan urheiluliivit oon uusinut. Jos et oo kokeillut, niin bravissimo.com tai suomalainen lumingerie.fi kannattaa katsoa. Jälkimmäisessä saa palauttaa ilmaiseksi, ekasta pitää maksaa n. 4€ kun britteihin lähetetään. Hyviä liivejä saanut molemmista, välillä ihan hyviäkin tarjouksia..
 
Muutkin ovat noita bravadoja kehuneet. Mistä hankit omasi?

Mulla alkaa olla kanssa rintsikoiden uusiminen edessä, kun eivät nuo vanhat oikein enää aja asiaansa. Äitiyshousut hain jo tammikuun alussa joululomien jälkeen töitä ajatellen. Toistaiseksi vain yhdet, kun en tiedä kuinka kauan mahdun niihin ja pitääkö päivittää vielä suurempaan kokoon. Ja muutenkin olen ajatellut, että jos sitten lähempänä kesää pärjäisi hameilla ja sukkiksilla raskaiden housujen sijaan.

Paidat alkavat olla mulle akuutein ongelma. Selkää pitää olla tosi paljon, tai ne rullautuvat kurjasti tonne vyötärölle.

Taisin tilata nettiemo.fi ja toiset ihan bravadon omilta sivuilta :)
 
Nyt on luvattu tänne eteläänkin taas lunta ja kovia pakkasia, pläääh! Työvaatetus vielä järjestyy kun tunkee leggarit housujen alle, mutta kun pitäisi ulkoillakin esikoisen kanssa ja ulkohousut ei kyllä mene enää jalkaan. En viitsisi enää uusiakaan ostaa tässä vaiheessa, pitää kai käydä miehen kaapilla...
 
Nyt on luvattu tänne eteläänkin taas lunta ja kovia pakkasia, pläääh! Työvaatetus vielä järjestyy kun tunkee leggarit housujen alle, mutta kun pitäisi ulkoillakin esikoisen kanssa ja ulkohousut ei kyllä mene enää jalkaan. En viitsisi enää uusiakaan ostaa tässä vaiheessa, pitää kai käydä miehen kaapilla...

Tää tuottaa mulle paljon hankaluuksia kun töissä on ulkoilupakko enkä kyllä enää aio ostaa talvivaatteita äitiysmallia. Ulkoiluhousuihin oon tehny ponnarilla viritelmän napin ja napinläven väliin millä varmaan pärjää sen ajan kun tarvii ja käytän miehen talvitakkia. Sais kyllä kevät jo tulla!
 
Ostin kirpparilta parit äitiysfarkut heti ekan ultran jälkeen ku omat housut ei hetkeen ollu menny kiinni. Nyt neki on nii ahdistavat että käytän sukkahousuja ja mekkoja. Ulos mennessä mulla on sit tokmannilta halvalla ostetut toppahousut pari kokoo isompana ku mitä oikeesti oon.

Yläosat ja mekot on samoja mitä käytän muutenki, ehtään en oo ostanut raskauden takia. Tykkään A-linjaisista mekoista nii ne mahtuu isommanki mahan kanssa.

Vitsi toivon että ilmat alkais vähitellen lämmetä, meinaa alkaa olee ongelmia saada toppatakki kiinni :D
 
Mulla on housuja viidet, kaikki tällä hetkellä mallia h&m, koska niiden masutuubi ja mallit muutenkin sopivat mulle jotenkin superhyvin. Lisäksi leggareita, sekä äitiys- että tavallista (joustavaa) mallia. Oon löytänyt noita housuja parilta lastenvaatekirppikseltä tosi edullisesti ja samalla mukaan tarttui muutama paitakin. Viimeksi olin isosti raskaana lähinnä kesän, niin oli kyllä helpompaa, kun menin vaan leggareilla ja mekoilla.

Imetysliiveistä oli puhetta: Mä en ostais ainakaan mitään kauhean "yhden koon" liivejä ennen synnytystä, koska koko saattaa olla mitä vaan. Itsellä koko ei oo juurikaan muuttunut missään vaiheessa, mut tämä on kai harvinaisempaa. Pari jotain toppimallista, missä se koko ei oo niin tarkka kannattaa olla alkuun ja sit parin viikon jälkeen panostaa mieleisiin (jos siis on mahdollisuus esim. kaupasta ostaa)

Mä käytän muutenkin Changea ja tykkäsin siitä imetysliivimallistakin heti kun pahin maidon nousu oli ohi. Ostin niitä lopulta vain kahdet ja sit kun imetys jatkui ja jatkui ja jatkui vaan ja monta kertaa päivässä, niin harkitsin aina, et pitäis ostaa lisää, mut en sit ostanut, kun "kohta tää vähenee kuitenkin". :P ois ehkä kannattanut.
 
Mulla on parit paksut thermo-sukkikset jotka on siis vähän niinkuin fleeceä sisältä. Oon ruvennut nyt käyttämään niitä väärinpäin, eli peppupuoli edessä. Hupaisaa mutta mukavaa.
 
Nyt on luvattu tänne eteläänkin taas lunta ja kovia pakkasia, pläääh! Työvaatetus vielä järjestyy kun tunkee leggarit housujen alle, mutta kun pitäisi ulkoillakin esikoisen kanssa ja ulkohousut ei kyllä mene enää jalkaan. En viitsisi enää uusiakaan ostaa tässä vaiheessa, pitää kai käydä miehen kaapilla...

Mä oon kans käyttäny miehen ulkovaatteita jo jonkun aikaa. :D Hällä on semmoset toppahousut missä on henkselit, niin ne pysyy jalassa vaikkei vetskari meniskään kiinni. Siihen päälle ylisuuri toppatakki. Hirveän näköistä, mutta on ajanu asiansa. :D
 
Mä ostin edellisraskaudessa kahdet urheiluliivimäiset imetysrintsikat h&m:ltä (pakkauksessa tuli siis kahdet) ja ne on ollu hyvät arkikäytössä. Ainoa etteivät ole erityisen tukevat ja nännit vilkkuu paidoista läpi, kun kangas on niin ohutta, mutta kotioloissa menee ja niissä oli imetysaikana kiva nukkuakin. Muutama viikko imetystaipaleen jälkeen ostin tukevammat liivit lindexiltä, mutta ne lössähti kyllä aika nopeasti ja sain mun rinnat näyttään ihan riipputisseiltä. H&mn imetystopeilla menin loppuimetyksen.

Nyt oon kasvaneiden rintojen ja painonnousun myötä joutunu ostaan uudet liivit ja löysin tokmannilta kympillä hyvät urheiluliivit joita käytän koko ajan. Varmaan jotkut oikeasti hyvät liivit pitäis vielä ostaa ja täytyy kyllä tsekata nuo teidän suositukset. Mutta vasta synnytyksen jälkeen, kroppa muuttuu (ja paisuu!) niin kovaa vauhtia ettei mitään järkeä ostaa vielä (rv 23+4).
 
Mulla ei ollut edellisistä raskauksista sattuneesta syystä yhtään mitään jäljellä. Kun aikaa on kulunut viimeisestä 12 v.. Nyt sitten piti ostaa aika paljon, kun olen paisunut hoikasta enempi sellaiseksi ryhävalaaksi.

Ensinnäkin kaikki rintsikat kävi liian pieniksi ja en kestänyt kaaritukien puristusta. Olen siis ostanut äitiysliivejä siten, että voin viikon jokaisen päivänä vaihtaa puhtaat. Sama koskee alushousuja, "omat" rullautuivat ikävästi painavaksi makkaraksi. Sukkahousuja piti ostaa myöskin, tavalliset painavat ja jalkojen kovan turvotuksen vuoksi piti ostaa tukisukkiksia. Ne auttavat turvotukseen kyllä.

Ja lisäksi äitiyshousuja, äitiyspaitoja - ja mekkoja sekä toppeja. Noista osa on sellaisia, että voi käyttää imetysaikana.

Mä en kerta kaikkiaan mahtunut omiin vaatteisiini enää, mikä harmittaa, sillä käyttöikähän on lyhyt. Koetan sitten kyllä myydä niitä eteenpäin kun tarve loppuu.
 
Takaisin
Top