Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul on alkanu töissä alavatsa tuolta vasemmalta alhaalta silleen hassusti repimään. :( varsinkin siis jos oon istunut pitkään paikallaan ja kun lähden kävelemään, niin alkaa tuntua sillasta repeilevää kipua. Välillä on siis ihan pakko pysähtyä, et saan kivun loppumaan. juttelinkin tänään lääkärille neuvolassa asiasta ja sanoi, että johtuu varmaan kudoksien venymisestä? Onko muilla tämmösiä tullut? :o

http://aidinsuusta.blogspot.fi

Mulla on tuota repivää kipua kanssa, ja liittyy nimenomaan työpäiviin. Eli pitkään paikallaan istuminen ei oikein sopisi enää. Inhottavaa, mutta tuskin vaarallista. 4,5 viikkoa olisi vielä kärvisteltävänä töissä...

Mikähän ihme mulla on kun aamut on niin vaikeita? Joka aamu väsyttää ja itkettää, on paha mieli :(
En kuitenkaan ole masentunut koska olen elämääni tyytyväinen lähes kaikilta osin ja kun päivän saa käyntiin niin olen taas oma touhukas, iloinen itseni. Joku mystinen aamudepis.
Ihan outoa, ei tällaista ole ollut muissa raskauksissa. Ehkä se alkaa tuo ikäkin jo painaa ja varmaan pitäisi enempi lepäilläkin mutta sanokaapas se lapsilleni jotka on täysin pilallepassattuja :D
Iltaisin supistelee ja jalat on yhä tosi turvonneet + nää päänsäryt huh huh, ei taas tule hetkeen ikävä raskaanaoloa. Olisin melkein valmis paketti jo synnärille menemään mut vasta rv 25 täynnä!
Apua! :D Kesäkuu tule pian!

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mulla kans tuota häntäluun kipeytymistä ollut jo aika alusta saakka. Just toi hyvän asennon löytäminen ja ylös pääseminen on tuskaista välillä. Kuulemma ei voi tehdä sille mitään (neuvolassa joskus joulukuussa kysyin9. Jos oikein pahaksi menee, niin panadolia kuulemma vaan. Että I feel your pain.

Suspaus: "kiva" että täällä joku muukin kärsijä. Mistä tää vaiva niinkos johtuu painon kasvusta? Kohdun kasvusta? Täytyy kans ens neuvolassa tästä udella.

Nyt olen saikulla jälleen selän takia. Säteilee tohon vasempaan kankkuun se kipu. Viikon olen ollu saikulla ja kipu vaan pahenee. Tänään kävelin ihan lyhkäsen matkan ja sen jälkeen tuntu ettei mitenkään päin ole hyvä olla. Ens viikko vielä saikkua ja viikon päästä perjantaina uudestaan lekuriin. Mulla olis nimittäin vielä tän saikun jälkeen reilu 2 viikkoa töitä, mutta ei nyt oikein näytä sille että kykenis. Edellisen sairasloman jälkeen kykenin olemaan 2 päivää töissä, että ei tuo hyvää lupaillut. Että aikas pitkä "mammaloma" mullekin tästä napsahti. Luulin että tää tekemättömyys ei haittais mua, mutta harmittaa ton koiran puolesta kun ei jaksa ees päivällä sen kanssa lenkille lähteä. Se on sitten ukon aina lähettävä sen kanssa lenkille töiden jälkeen.

Mulle ei osannut sanoa mitään syytä tuohon häntäluun kipeytymiseen (ainakaan en muista) mutta ei se painostakaan voi olla, kun mulla tosiaan alkoi vaivata jo joskus rv 14 kieppeillä. Onneksi ei kuitenkaan ole jatkuvaa. Tosi kurja vaiva meinaan. Ja nyt sitten alkoi ne liitoskivutkin. Onneksi ainakin vielä vaan reippaammin kävellessä. Eilen huomasin meinaan nappulaa hoidosta hakiessa.

Minäkin neuvomassa kysyin kun häntä - ja häpyluu ovat öisin ihan tulessa niin sanoivat vain että yksilöllisiä kipuja joita monilla on ja voi olla ihan alustakin asti. Lantio kuulemma valmistautuu synnytykseen ja nämä viimeiset kolme kuukautta on ihan tyypillisiä tuollaiset kivut. Nice. Eilen vietin 6 tuntia autossa ja kolme shoppailemassa. En tee samaa enää tän raskauden aikana!!!

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Noniin, tulihan se eka raskausarpikin sitten sieltä, just ku vähän ehdin jo ajatella, et josko ei enää tuliskaan. Pystysuora viiva komeasti koko pituussuunnassa mahan yli (ja ei, tää ei oo linea negra, vaan ihan aito arpi :p).

Niin ja oikeen mahtavaa kesäaikaa kaikille, tästä on enää lyhyt matka kesäkuuhun :Heartbigred

Onko muilla nivuskipuja?? Mulla on nyt neljättä päivää tosi kipeenä oikeenpuolimmainen nivunen, istuminen ja kävely ja jopa sängyssä kääntyminen saattuu. Yhtään ei pysty tekemään mitään avaavaa liikettä, kun tuntuu että joku sielä napsahtais poikki:S Mut vasemmalla ei oo sit mitään kipuja. Paitsi tietenki vasen kylki on ollut jo toista viikkoa ihan juntturassa, mutta se ei häiritte vielä aamusta iltaan niin kuin tuo nivussärky.

esikoisen aikana liitoskivut tuntui myös nivusissa, nyt ei oo onneks tuntunu. Liitoskivut voi tyuntu topsi monessa eri paikassa.

Onko muilla? sellasta tunnetta että vaikka kuinka ottaisi keuhkot täyteen ilmaa niin silti tuntuu ettei ilma riitä mihinkään.. Jonkinasteista hengenahdistusta siis?!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No siis urheillessa (=rauhallisesti kävellessä) huomaa kyllä, että hengästyy helpommin, kun keuhkojen kapasiteetti pienentynyt. Ja pilateksessa ei happi meinaa riittää millään

jep kohtu on sen verta iso et sisukalut on ihan kasassa ja tuntuu ettei saa vedettyä kunnolla ilmaa sisään joutuu haukkomaan vähäm väliä, helpottaa sit kun vauva laskeutuu alemmas

Okei no hyvä jos tää jossain vaiheessa helpottaa :)

Napsuuko kellään muulla maha? Mulla on nyt pari viikkoa pitänyt maha sellasta naksahtelua välillä. Olin hyvin ihmeissäni, että mistä se kuuluu ja lopulta keksin että se kuuluu mahasta kun en samaan aikaan tehny mitään muutakaan. Vauva touhuaa mahassa niin innolla että venyttelee mun masua ja siitä kai se nakse. Kun en muutakaan keksinyt. En ole vaarallisena pitänyt vaan lähinnä huvittavaa. Ja aika huisin tuntusta aina kun napsahtaa.

Esikoisen aikana napsu ja naksu ja mä järkeilin et se kuuluu nivelistä tai jostain vastaavasta, nyt ei oo naksunu, se on hassun kuulosta :)

Täällä kans napsahtelee! Oon miettiny et nyt se nahka repeilee.. :D ja välil kuulunu sellasia jänniä "molskahduksen" tyylisiä ääniä ku vauva kunnol saa jonku sätkyn.

Tää on niin noloo! Oli jo pakko kysyä mieheltä onko tuo huomannut minussa löystymistä, siis alapäässä. Ja vastaus oli että ei, ainaka ei oo tarvinnu hakee hesaria tilkkeeks :grin
Mutta siis - mulla on nyt räkis, ja nenä ihan kivasti tukossa. Aamusella nousin niistämään, lirahti housuun, ja nilkkoihin asti. Sit ku oikeesti nousin niin huomasin et lattiallahan oli jopa pieni kusiläntti! :oops::mad: Ja sit ku löhösin sohvalla kahvikupin kera emmerdalen parissa aivastin - eikös taas jälkiruokalusikallinen että sai housut vaihtaa! :mad: Tuon jälkeen ei onneks oo tullu mitään mut... Ihan oikeesti! Pitääks mun töistä pölliä kohta vaippoja itelle :eek:

täällä napsuu kanssa :) ja lirahtelee myös välillä. Tosissaan joutuu tsempata jos meinaa aivastuksesta selvitä kuivin housuin :D

Takaisin