Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla taas alko alselkää juilimaan. Voi johtua ku oon poikaa kantanu melkee koko päivän ku reppana sairastaa, tai sitte ku oon eri patjalla nukkunu ku yleensä, tai ku eilen istuttiin 4h putkeen autossa. Tai sitte jostain muusta :/ Ti ultra, mutta jospa tää kipu loppus. Eikä tulis mitää vuotoja.

Heidi, samat oireet mulla, iho ja hiukset loistaa, kuten myös suonikohjut, hyi ällötys! noita ilman vois kyllä olla, ei tarvi sortseissa sitten alkukesällä vilvoitella.. mulla nuo ilmestyi aika alkuviikoilla ja nyt vaan pikkiriikkisen pahenee.. yritin itseäni lohduttaa että saahan noita sitten operoida pois jos oikein jää vaivaamaan...
mies meinas, että et takuulla suostu "sotamuistojasi" hävittämään :grin.. saa sitten järkyttää nuoriamiehiä ja naisia bikineissä kun se aika koittaa:puke_l

Pieniä vihlaisuja alavatsalla täälläkin joihinkin asentoihin liittyen välillä ollut - varmaan nuo liitokset tms niin löysällä että väliin sattuu.
tsemppiä odecca tuskan kanssa, toivottavasti levolla helpottuu!

Mahan koko ei juuri kasvanut mullakaan kuukauden takaisesta, kohtu kyllätuntuu alavatsalla varsn selkästi, mutta samalla turvotus hellittänyt, niin kokonaisuus ei oo suurempi.

Mulla oli toisen aikana aivan kamalat liitoskivut, alkoivat noin viikoilla 20-24 ja viimeisen kuukauden ennen synnytystä pakkolepo, panacodit ja unilääkkeet!!! Nyt neuvolantäti kehoitti uimaan ja niin olen käynytkin, teen kaikkeni ettei sama toistu!! Ja kovat venytykset jaloille (siis haarojen alueelle) on kiellettyjen listoilla nyt. Että jalkakyykytkin olen jättänyt pois, ihan vaan varalta! Onneksi vielä ei mitään kipuja eikä vihlaisuja ole ollut. :)

Täällä mietitään lähinnä mahan katoamista... Varmastikin alun turvotus (joka pakotti jo vkolla 9 tai 10, nyt en tarkkaan muista hommaamaan äitiysfarkut) on laskenut, mutta tuntuu todella oudolta, kun maha, joka on ollut jo muutaman viikon jonkun kokoinen on nyt laskenut lähes samoihin mittoihin kuin ennen raskautta.

En ole tiettykään pahoillani turvotuksen laskemisesta, mutta kun kaikki muutkin oireet on (noita jo ilmestyneitä alkavia suonikohjuja lukuunottamatta...) häipyneet viikon sisään, alkaa taas väkisinkin miettimään onko kaikki ok. Takana yksi keskeytynyt km, joten pyöriihän se mielessä, vaikka miten koittaisi olla :confused:

Kasvaako teillä muilla, siis niillä joilla mahaa on jo ollut, tasaisesti koko ajan, vai onko joku muukin "kadottanut" omansa?

Mulla kävi just noin, että kuukaus sitte oli isompi maha ku se turvotti just ku maha ei toiminu. Nyt on kyllä pieni kiintee pömppö, mutta ihan muutaman sentin kokone. Ei paljoo kukaa muu huomaa. Et en huolestuis heti tosta, sehä on aika tavallista että oireet lievenee näihin aikoihin :)

Ja noita vihlasuita täälläkin! Parempi miettiä ennen kun toimii, esim. aivastaminen selinmakuulla on kamalaa eli parempi vetäytyä kippuraan ensin :D

Me ollaan parhaillaan Lontoossa ja kun on nyt pari päivää kävellyt todella paljon niin tuntuu että sitä on oireitakin ollut paljon enemmän. Alaselkä on ihan hirveen kipee, samoin lonkat. Mahasta nippailee etenkin iltaisin tosi paljon. Uni ei oikein tuu kuten nytkin huomaa. Kello on täällä seitsemän. Mutta no josko se osoittaa että kaikki on ok ja että reissu kannatti tehdä nyt eikä puolen vuoden päästä.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

voiku tää oiski vihlomista, tää on tauotonta kipua, liitoskivut ei tunnu lainkaan tältä, tämmöstä lähinnä on sappikivut jos jollain on kokemusta niistä. Tällä hetkellä taas ei satu, mutta mitään ei uskalla tehä kun heti alkaa uudestaan, täytynee tää päivä vielä makailla. Yö meni vaihtelevasti, välillä sattu ja poltti ja sit taas nukahti vartiks ja heräs kipuun.

Oi että miten ilkeen kuulosta odecca, ootko menossa maanataina lääkäriin? jos se tosiaan olis jotain sappikivien tyylistä??

mulle iski oksennustauti yöllä - pari tuntia meni pää pöntössä, kyllä mä kovasti sympatioin kaikkia jotka raskaudentakia on joutuneet posliinia halailemaan vähän useammin!
nyt vaan odottamaan kuka yökkii seuraavaksi - saa nukkua koiranunta valmiina syöksymään sangon kanssa apuun..ja sitten pyykätä niitä oksennuspeittoja....hrr, ei oo kyllä kivaa hommaa..

Tää on kivun voimakkuudelta samanlaista kuin sappikipu, mutta täysin erikohdassa. Mulla on keskiviikkona ultra ja venailen sinne asti, jos tulee vuotoa niin sit mennään näytille.

Täällä alkoi sitten tiputella verta tänään aamulla... :( Vielä ei ole niin runsasta että housuun tulis, mutta pönttöön tippuu tippoja vessassa käydessä ja paperiin tietysti pyyhkiessä. Ja on kirkasta! Kipuja ei oo sen enempää kun normaalistikaan näitä kasvukipuja... ei kai tässä auta kuin odotella kuinka käy. Tänään viikkoja 15+4 ja julmalta tuntuu jos tämä oli nyt tässä. Ei jaksaisi töihin kyllä keskittyä.

Koita kestää annaeveliina! Tarviiko sitä töihin niin keskittyäkään, hae saikulle! jos vaikka istukanreuna, hematooma tms vuotaa, kyllä lepo auttaa moneen! työterveyden, tai neuvolan kautta tai ihan vaan terveyskeskukseen- ultrausta ja lepoa? eikös? Älä jää töihin tuskailemaan! kyllä noilla viikoilla jo alkavat herkemmin tutkia?

Joo soittoa vaan lääkäriin annaeveliina!

Ehottomasti annaeveliina hakeudut lääkäriin ja ultraan. Noilla viikoilla varmaan katsovat vuodon syyn ja luultavasti määräävät lepoa. Tsemppiä ja peukut pystyssä ettei se pahinta ois :/ ♡

Kiitokset myötäeläjille.. :)

Koitin soittaa sekä neuvolaan että äitipolille - kummastakaan ei vastattu.
Terveyskeskukseen en haluaisi soittaa. Esikoisesta vuosi hiukan rv 13-14 ja kun soitin terveyskeskukseen, niin vastaus oli että "ei me sille mitään voida, jos se menee kesken niin sit se menee"..
Tuon esikoisen aikasen vuodon takia en aluksi ollut tästäkään huolissaan, mutta nyt on kuitenkin vuotanut paljon enemmän kun sillon.. ja viikkoja myös enemmän.

Sain viimein sen dopplerin torstaina, jospa sillä löytäisi sykkeen illasta :)

Hui! Toivottavasti Annaeveliina85 saat illalla sydänäänet kuuluviin ja saisit mielenrauhan! Ja varmasti pääset ylimääräiseen ultraan, mä juuri kävin kanssa vuodon takia joka ei ollut edes veristä ja viikkojakin on vähemmän! Onpahan kamalan vastauksen antanut sulla puhelimessa :O Hyi tommosia "ammattilaisia"! Tsemppiä!

annaeveliina, sulla onkin näköjään sama LA kun mulla mutta et ole tuolla toukokuisten listoilla? :)

Tosin itse käyn kyllä usein kesäkuisissa lukemassa teidän kaikkien juttuja kun tuntuu että monet on enempi samassa vaiheessa kun itse on (kun on toukokuun lopussa se laskettu-aika).

Toivottavasti sulla vuodot loppuvat itestään! Oon monesti myös miettinyt että minkä verran siitä välitetään tässä vaiheessa raskautta, jos vuotoja tai muuta tulee, onko edelleen asenne että "ei me voida sille mitään tehdä" vai välitetäänkö jo vähän enemmän kun ekalla kolmanneksella...

itse pääsin aikanaan 16+jotain äitipolille ultraan kun aloin vuotaa vanhaa verta- menin ensin työterveyteen ja sieltä sain lähetteen samalle päivälle. Kyllä siinä alkaa jo hoitohenkilökunta ottaa tosissaan, kun jossain tapauksisa on jotain tehtävissä (tulehdukset tms?), erittäin sympaattista hoitoa itse sain noilla viikoilla, joka taholla.

Annaeveliinalle tsemppiä!! Tosta dopplerista haluan sanoa sen verran, että koita kuunnella ääniä sillon, kun on rakko täynnä. Itse ainakin olen niin löytäny parhaiten äänet. Toivottavasti ne sieltä löytyvät!! <3 Mutta ethän menetä kokonaan toivoa, vaikkei löytyiskään kotona ääniä? :)

Kiitos kaikille! <3 Ihana että on tällainen paikka josta saa tsemppiä ja tukea. :)

Vuoto alkoi hellittää iltapäivällä ja muuttui niukaksi ruskeaksi illalla. Tänään ei ole enää vuotanut.
Dopplerilla sain illalla kuulumaan vahvan sykkeen ja liikkeitä, joten huoli ei ole enää niin kova! :)

En saanut eilen vastausta neuvolasta enkä äitipolilta, ei siis vastattu puheluihin. Ihmettelen tätä hiukan kyllä.... seuraan nyt tilannetta että jatkuuko vuoto vielä myöhemmin. Kyllä se säikäyttää kun luulet käyväs pissalla ja pöntön vesi onkin sen jälkeen punainen... :/

Takaisin