Mulle jäi toisen raskauden/synnytyksen jäljiltä ulkoinen peräpukama (sellainen inhottava nypykkä, varmaan lähelle sentin halkaisijaltaan), mutta ei sille ole tehty mitään julkisessa terveydenhuollossa, enkä ole saanut lähetettä mihinkään, vaikka olen sen pariinkin otteeseen ottanut puheeksi. Perusteena se, ettei se vuoda, eikä ole juuri koskaan edes ärtynyt (pitäisi kai valittaa enemmän, että siitä on vaivaa), niin se operaatio hankaline toipumisineen ei kuulemma silloin ole vaivan arvoinen.
Ei se tosiaan juuri käytännössä mun elämää ole haitannut, mutta on se jotenkin nolo, vaikkei sitä itse edes näe. Tunteehan sen tietysti pestessä, ja helpompaa olisi kai iso-hätä-asioissa, jos sitä ei olisi, mutta suurin haitta on vain se tietoisuus sellaisen typerän nypykän olemassaolosta. Voishan sen mahdollisesta poistamisesta kysellä tulevassa jälkitarkastuksessa, kun nykyisen paikkakunnan terveydenhuollossa en ole sen poistamisen perään vielä kysellyt.
Jokohan nyt saisin tän viestin kasaan, kun puhelimella sängyssä kirjoitellessa tää on jo kaks kertaa lipsahtanut eteenpäin ennen valmistumistaan...)