Raskausajan mieliteot

Mulla edelleen hirveet juustohimot. Nytkin kahdessa vuorokaudessa oon siivutellut 350 g paketin Valion pastöroitua Luostari-juustoa. Seuraavalla Prisma-reissulla pitää ostaa Kuusamon juusto savurypsijuustoa, sekin himottaa (ja on kova ja pastöroitu).
 
Nyt eniten ruuista on miellyttänyt jauheliruuat ja erilaiset keitot. Herkuista taas kirpeät karkit ja suklaa :hungry:
 
Mulla ei erikoisempia.. kummasti himoitsen lakua ja salmiakkia, ja ne tuli jo alussa kun sain tietää et nykyään niitä pitäis välttää kokonaan. Muutama vuosi sit ei ollut näin totaali "kieltoa".
 
Mä oon jo täytellyt hiljalleen sairaalakassia. Eilen mies toi kassin melkeinpä tärkeimmät jutut kaupasta: pussi Kouvolan lakua ja toinen pussi suolasalmiakkeja. Mä noudatan siis absoluuttisesti Eviran raskausajan ruokavalio-ohjeistuksia, joten on ollut näillekin täyskielto. Mutta sinä päivänä, kun vauva syntyy, sit äiti nappaa kunnon laku- ja salmiakkiöverit. :D
 
Mä en ole täysin pitäytynyt lakuista ja salmiakeista. Kyllä mulla repun pohjalla pyörii sisuaski ja apteekin salmiakkirasia löytyi kaapista, välillä olen ostanut lakupötkön. Pieniä määriä olen siis syönyt välillä. Ja sisutkin on kestäneet nyt jo ainakin viikon että ei niitä ihan hirveään tahtiin ole tullut syötyä. Olen ajatellut että aika paljon pahempia aineksia on olemassa kuin jotkut lakut ja mun lukeman mukaan taas pienet määrät ovat yhtä tyhjän kanssa. Mut kyllä mullakin sairaalakassista löytyy Kouvolan lakua.
 
  • Tykkään
Reaktiot: e90
Vastahan ne onkin lisätty kokonaan kiellettyihin. Luin ihan selityksenkin mitä haittaa niistä on löytynyt (en kylläkää muista enää). Ekassa rasksudessa söin jouluna kraavilohta. Mut tärkeintä et tänä vuonna raskaus on ohi ennen joulua :p
 
Takaisin
Top