Raskausajan masennus

Alakulo ja itkuisuus, sekä voimakkaat mielialanvaihtelut ovat tulleet kylään ja joinain päivinä tuntuu, että voisi olla masennusta ilmassa. Neuvolassa mietittiin, että jos tuntuu, voisi psykiatrisen sairaanhoitajan juttusilla käynti terveysasemalla tulla kyseeseen. Mielen päällä mm. synnytyspelko, joka johtaa tälläkin kertaa sektioon.
 
Minulla ollut jo ennen raskautta masennustaipumusta, viimeksi tammikuussa kävin psykiatrisella hoitajalla ja lääkärillä, sitten pääsin taas takaisin töihin kun olin tuolloin hetken työtön ja jollain tapaa hoidin masennustani työllä. Kotona kävi ikävästi keväällä juuri kun elämä alkoi tuntua enemmän normaalilta, masennus oli helpottanut paljon-->hevoseni kuoli varsomiseen, tein enemmän töitä ja kotona lähinnä nukuin, hoidin vain pakolliset eli koirat ja kaksi ponia. Joskus paljon aiemmin olen kyllä ollut sairaslomalla töistäkin masennuksen takia. Nyt kävi jälleen niin, että en jaksa töissä, eli olen sairaslomalla masennuksen vuoksi nyt toista viikkoa, tosin kroppakin pisti armottomasti vastaan raskaassa fyysisessä työssä koko alkuraskauden, nyt viikkoja tasan 10, eli alussa vieläkin. Työsopimus kyllä päättyykin tässä kuussa, vakisoppari oli tarkoitus kirjoittaa, mutta en enää edes halua sitä...
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on taustalla masennusta ja nyt viime aikoina on tuntunut, että se on alkanut palailemaan. Välillä on kovaa itkeskelyä ja epätoivon tunnetta. Järjen tasolla tiedostan, että oikeasti ei oo mitään hätää, mutta sitten kun iskee se paha olo niin tuntuu että kaikki on ihan pielessä, mikään ei onnistu ja on maailman huonoin ja epäonnistunein ihminen :sorry:
 
Takaisin
Top