Raskausajan liikunta

Mä otan hölkkäpyrähdyksiä lenkillä ja joogaan. Tänä aamuna oli aurinkoinen ja kuiva keli, niin tein aamujoogan ruohikolla <3 . Olo helpottunut sen verran, että ajattelin alotella lihaskuntotreenin tänään.
 
Uusperheellinen, kuulostaapa ihanalta! Täällä on ollut tänään 25-30 astetta, joten liian kuuma :) Voi mä niin odotan, että tää keuhkoputkentulehdus väistyy, ja pääsen normaaliin arkeen kiinni! Tiistaina tulee kaksi viikkoa täyteen, mutta jotenkin odotan että tämä olisi siihen mennessä ohi! Aika näyttää, miten käy :) Mulla tuo mahakin toimisi paremmin, jos vois edes jotain tehdä. Hengästymiseen mulla taitaa osasyynä olla alhainen hemoglobiini. Ensi viikolla pitäis hakea Floradix Kräuterblutsaftia, mulla menee kaksi eri rautaa sisältävää valmistetta jo tablettina, vaan ei tunnu riittävän..
 
Uusperheellinen, e-hei! Sinnittelin lääkärineuvolaan asti ja lääkäri kuunteli ja sanoi, että kuulostaa virusperäiseltä. Mitä lueskelin käypä hoito -suosituksia keuhkoputkentulehdukseen harvoin määrätään antibiootteja. Enkäpä turhia kuureja tahdo olla pyytämässäkään :) kyllä tämä menee viikon sisään ohitse.
 
^ jos oisit ollut ab-kuurilla niin sillon olisi kannattanut lisätä maitohappobakteerien syöntiä. Kehon hyvät bakteerit kun vaikuttaa jopa raskausdiabetekseen.
 
Uusperheellinen, vedän maitohappobakteereja päivittäin muutenkin, kun jostain luin sen mahdollisesta vaikutuksesta lapsen allergioihin. Jos vaan voi elämää helpottaa, ettei tulis hirveetä listaa ruokarajoitteita :)
 
Just tossa mun mies sano kun selkää avas, että on näköjään treeni menny perille :D . Oli vissiin pakaraosasto vieläkin pumpissa. Eilen siis treenasin.
 
Mulla jäi liikunta aivan nolliin pahoinvoinnin aikana, ja sen jälkeen en ole oikein päässyt uudestaan "kiinni" mihinkään liikuntalajiin. Mutta nyt olen tällä viikolla tehnyt työmatkat pyöräillen. Pyöräilin yht. 11 km/päivä, paitsi maanantaina 13,4 km. Eilinen oli vapaapäivä kuten tämäkin päivä, ja tänään kroppa jo huusi liikuntaa. Lähdin tunnin kävelylle, mutta loppumatkasta alavatsaan alkoi koskemaan. Muuten teki kyllä oikein hyvää mielelle ja kropalle, ja nyt jaksaa taas paremmin. Ensi viikolla työpisteeni vaihtuu taas, ja tulen pyöräilemään päivittäin 12,8 km. :)
 
Belle, onnenpekka :)
Mulla on niin pitkä työmatka, että ei toivoakaan hyötyliikunnasta sen suhteen.
Lenkit kävellen on lyhentyneet 3-5 km:iin, ei uskalla lähteä "lenkille" vaan jonnekin ja takas. Vatsaan alkaa sattumaan, ja kun on koirat matkassa niin ihan etanavauhti ei riitä. Tuskallista :) peffa löystyy jo kohta tavanomaiseksi ;)
 
Oujee. Vihdoin pystyin tekemään semmoisen kunnon treenin, että hiki lensi oikeen kunnolla ja kaloreitakin palo reilusti yli 300. Jos ens viikolla olot sallii, siirryn kolmejakoiseen ohjelmaan. Nyt oon tehny kaksi jakoisella. Kunnon punttitreeni on vaam semmoinen rääkki, että siitä nautin paljon enemmän kuin aerobisesta. Vaikka aerobista rakastan myös.
 
Mun kovat treenit on nyt tältä viikkoa taputeltu ja loppuviikko on pelkkää joogaa ja koirien kanssa kävelyä. Ens viikolla teen myös pelkkää aerobista ja kehonpainotreeniä.

ImageUploadedByVau Foorumi1468596681.609460.jpg
 
Soutulaite on hyvä raskausaikana, siinä vaan jossain kohtaa alkaa tulla maha vastaan, sillon jää liikerata vähän liian lyhyeks. Mut niin pitkään kun ei ota tanko mahaan kiinni ni eikun soutamaan :)
 
Meillä valmentaja neuvoi vähän työntämään polvia ulospäin mahan tieltä soutaessa. Muuten ei mitään ongelmaa :)
 
Tosiaan monissa liikkeissä auttaa tuo asennon leventäminen jos on maha tiellä. Esim kyykyissä sumo kyykky. Myös itse pidän maastavedossa painon semmoisena, etten punnerra ollenkaan lantionpohjalla alaspäin. Painojen kevennys siis, eikä todellakaan mitään ryskäämistä. Hyvät harkitut liikeradat vammojen välttämiseksi on nyt erityisen tärkeitä.
 
Jaahas, huomenna kokeilen spinningiä, jos ei mitään murheita/esteitä tuu matkaan. Käveleminen on vähän hankalaa edelleen, että en tiiä mitä siitä pitäis ajatella (ehkä vaan lenkki kerrallaan eteenpäin). Tänään kävin kahteen otteeseen muutaman km:n rauhallisen kävelylenkin.
 
Päivittäiset kävelyt alkaa olla öööh....lyhyitä ja hitaita. Alkaa supistaa herkästi. Eikä hetken huili auta.
Ja kipua on.
Auttaa vasta kun pääsee kotiin mahan viereen makaamaan.
Mutta, se pienikin kävely on niin hyväksi selälle ja mielelle.
 
Mä lähdin kokeilemaan pitempää (eli huimat 3-4 km) lenkkiä aamusta. Onnistuu paremmin, kuin myöhemmin päivällä. Kramppaa vain selkälihaksissa, mutta ei tunnu pahalta mahan puolella. Se on se ryhti varmaan, mikä romahtaessaan tekee temput. Mutta sillehän me ei mahdetaan mitään, että tuossa edessä on kasvava kumpu. Vauvaa ei voi jakaa vartalon etu- ja takapuolelle :) Harmi, kun on niin sikapitkä työmatka, niin ei arkena oikein aamulenkit monesti onnistu. Mieheni on iltakukkuja, ja itse aamun hommat ehtiäkseen olisi herättävä klo 05:00 (nyt herään 05:30) Univelkaa muodostuu tästä meidän erilaisesta rytmistä jo nyt.
Katjusha rv 23+3
 
Takaisin
Top