Raskausajan kosmetiikka

UnnaK

Oman äänensä löytänyt
Oletteko vaihtaneet luonnonkosmetiikkaan?

Itse haluaisin vaihtaa ainakin voiteet, mutta en ole atooppiseen ihoon sopivaa vielä läytänyt.
Raskausarpia ehkäisevä bio-oil varmaan olisi hyvä korvata luonnollisemmalla, haistee ypsi voimakkaalle.
 
Bio-oilia moni käyttää ja on kuulemma superi! Itse, en kun arpia ei esikoisesta tullut, toivottavasti ei tästäkään :) Rasvaan kyllä perusvoiteella masua ja rintojakin kun kutisee :wtf: Kasvojen hoidossa käytän muutenkin pääasiassa esim. Ekopharma sarjaa, aika kallis, mutta hyvin luonnollinen :) Meikkaan ihan normaalusti kun mieli tekee (eli ehkä 1x/vko :hilarious:) Kuivashamppoo on melkein jokapäiväisessä käytössä ja tarpeen mukaan myös hiuslakka, yritän olla hengittelemättä sitä. Mikään kosmetiikkaan ei saisi imeytyä verenkiertoon joten olen elellyt aika normaalisti :) Oon myös itse atoopikko ja perusvoidetta kuluu aina...
 
Oletteko vaihtaneet luonnonkosmetiikkaan?

Itse haluaisin vaihtaa ainakin voiteet, mutta en ole atooppiseen ihoon sopivaa vielä läytänyt.
Raskausarpia ehkäisevä bio-oil varmaan olisi hyvä korvata luonnollisemmalla, haistee ypsi voimakkaalle.

Kookosöljy voisi olla sitten vaihtoehto. Tai suht luonnollinen olis oliiviöljy. Apteekista saa hajuton,mauton ja väritön Ceridal öljyä.
 
Käytän Weledan Stretch mark-öljyä vatsan raivaamiseen. Ei ole niin voimakkaan hajuista kuin Bio-oil.
 
Oon vaihtanut lähes kaiken luonnonkosmetiikkaan ja sensitive tuotteisiin.
Vatsaöljynä nyt vauvaöljy, joka oli jäänyt kaappiin auringonotosta. Seuraavaksi ajattelin ostaa sheavoita, sitä myydään esim. Ruohonjuuressa.

Täytyy kyl sanoa, että monessa luonnonkosmetiikan tuotteessa on niin ärhäkkä tuoksu, että on jäänyt osa tuotteista käyttämättä.

Kynsilakkaa ja hajuvettä en käytä ollenkaan nyt. Hiuslakkaa en käyttänyt edes ennen raskautta, ja kuivashampoon lopetin varmuuden vuoksi.
 
Jos en nyt aivan väärin muistele, olikohan Tanskassa peräti "kielletty" kaikki kemikaali raskausaikana kun niiden vaikutuksia ei tunneta.
Hankala löytää itselle sopivinta luonnonkosmetiikkaa ja maksaa tuplasti elleo triplasti enemmän.
 
Kannattaa vähentää kosmetiikka minimiin, vain siten välttyy turhalta kemikaalikuormalta. Myös luonnosta peräisin olevat ainesosat ovat kemikaaleja(kemiallisia aineita), eivätkä todellakaan sovi aina raskaana olevalle. Esim hennavärit on todettu olevan haitallisempia kuin kevyt yms. sävytteet, eteerisiä öljyjä ei suositella raskausaikana ja luonnonkosmetiikka sisältää niitä lähespoikkeuksetta.
Eli sanoisin, että käyttipä mitä tahansa kosmetiikkaa niin kannattaa lukea se inci lista tarkkaan ja käyttää mahdollisimman vähän kosmetiikkaa. :-)
 
Muokattu viimeksi:
Onko kellään kokemusta; riittääkö perusvoide ehkäisemään raskausarpia vai onko käytettävä mieluummin öljyjä? Tähän asti oon rasvaillu joka ilta perusvoiteella. Vähitellen maha alkaa kasvaa, joten mietin, onko riittävää.. olen arville taipuvaista tyyppiä.
 
Onko kellään kokemusta; riittääkö perusvoide ehkäisemään raskausarpia vai onko käytettävä mieluummin öljyjä? Tähän asti oon rasvaillu joka ilta perusvoiteella. Vähitellen maha alkaa kasvaa, joten mietin, onko riittävää.. olen arville taipuvaista tyyppiä.

Niitä arpia saattaa tulla vaikka uisit öljyssä. Tosin iho kestää paremmin venymistä jos on kimmoisampi eli käyttää jotain kosteuttavaa.
 
Onko kellään kokemusta; riittääkö perusvoide ehkäisemään raskausarpia vai onko käytettävä mieluummin öljyjä? Tähän asti oon rasvaillu joka ilta perusvoiteella. Vähitellen maha alkaa kasvaa, joten mietin, onko riittävää.. olen arville taipuvaista tyyppiä.

Ja se vatsanahkan venytys sitä hieromalla rasvaa laittaessa on vissii isompi apu kun itse rasvaus, kunnolla siis voimaa käyttäen rasvaillaan niin auttaa ihoa venymään :)
 
Minä lopetin hiusten värjäämisen yli vuosi sitten vähän sen jälkeen kun alettiin yrittään. Muuten kyllä käytän normaalisti meikkiä eli lähinnä meikkivoide+puuteri ja kulmakynää töihin. Eikai sitä ihan väsähtäneeltä tarvi näyttää raskaana ollessa :D En ymmärrä niistä aineista mitään mitä niissä purkeissa lukee :P
 
En minäkään ole muuttanut meikkaus tottumuksia ja juurikasvunkin värjään normaaliin tapaan, eli pari värjäyskertaa tulee raskauden aikana.
 
Mä lopetin hiusten värjäyksen ekan raskauden alussa, nyt oma väri päässä, mikä yllättävää kyllä on tosi ruskea. Kynsilakat jätin myös ja suurimman osan hiustuotteista. Nykyään meikkaan myös hyvin harvoin ja ripsienpidennyksistäkin luovuin.
En oikeestaan rasvaa ihoa ellei oo ihan pakko, ei tullu viimeks arven arpea vaikka maha oli valtava :)
 
Mä en oo värjännyt hiuksia kahteen vuoteen, sen jälkeen kun aloin odottaa esikoista. En myöskään oo lakannut kynsiä. Hajusteiden käytön lopetin myös esikoista odottaessa, ja tosi harvoin, ehkä kerran pariin kuukauteen laitan suihkauksen, jos jtn erityistä menoa.

Meikkiä laitan normaalisti silloin tälläin. Osa on luonnonkosmetiikkaa, osa ei.

Turhia kemikaaleja pyrin välttämään.
 
Takaisin
Top