Raskausajan käsityöt

Mariamama

Vauhtiin päässyt keskustelija
Itse tykkään kovasti neuloa ja virkata aina kun kerkeän ja jaksan. Tulen varmasti tulevalle vauvalle tekemään jos jonkinmoista tekelettä ja ajattelinkin että olisi kiva kuulla/ nähdä muidenkin tekeleitä tulevalle vauvalle ja saada inspiraatioita🧶😊

Onko täällä muita käsityöihmisiä? Mitä olet tähän mennessä suunnitellut tai tehnyt pienokaiselle? Itse aloitin jo virkkaamalla muutaman tuttinauhan😄
 
Ite oon viimesen päälle käsityöihminen ja tykkään kutoa mitta vielä en oo kyllä uskaltanut alkaa mitään vauvajuttuja tekemään kun on niin alussa vasta.
 
Mä oon tehny junasukkia kavereiden ja naapureiden vauvoille, mutta tuntuu etten vielä uskalla tälle. Ainakin sukkia ja lapasia ja muuten en tiiä mitkä vaatteet on käteviä pienille, ehkä joku villatakki?
 
Täällä yksi neuloosiin vajonnut odottelija. Mieheni mummo teki vielä esikoiselle maailman ihanimpia takkeja ja paitoja. Valitettavasti hän ei enään käsitöitä pysty tekemään niin nämä vaatteet siirtyvät "ne erityiset vaatteet mitkä ehtii päälle vain kerran" laatikkoon. Haluan säilyttää ne muistona. Itse olen ajatellut tehdä jonkin sortin unipussin kunhan viikkoja tulee vielä lisää. Lisäksi haluan tehdä vauvalle "oman" turvakaukalo peiton mitkä myös aijon säästää.
 
Itsellä ei ole käsityötaitoja, mutta katselen täällä ideoita, mitä mummot voisi tehdä, kun niiltä sujuu paremmin 😁
 
Mulla suunnitelmissa tehdä pipo, tumput ja sukat sekä pieni peitto 👌🏻 Nyt ollut kyllä moti kaikkiin neulomuksiin hukassa, ja ranteet ei oo kestänyt mutta eiköhän tää tästä lähde 🙈
 
Mä optimistisesti kuvittelin esikoiselle tekeväni vaatteita runsaasti itse.. teinhän mä joo pikku bodyja, mut en ikinä saanut aikaiseksi laitettua niihin neppareita kiinni :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: että jos sais ne vaikka loppuun asti? Ne on siis vieläkin jossain piilossa.. isommalle vauvalle kyllä sain vanhoista aikuisten vaatteista tehtyä housuja.. oon sittemmin pysynyt muutenkin housu linjalla..

Neulomishommat on myös olleet semmosia mitä tykkään tehdä, mut helposti jää kesken. Villavaippahousuja oon tehnyt usemmatkin, ne oli käteviä kun käytettiin kestovaippoja. Sit toki tarpeen mukaan sukkia, lapasia, pipoja.. nyt on neljävuotiaalle työnalla eka kunnon villapaita. Lokakauiselle pääsisi kyllä kivasti tekemään jo etukäteen, kun niille varmasti tulis enempi käyttöä kuin heinäkuiselle..
 
Osaisinpa tehdä jotain, oon vaan syntynyt peukalo keskellä kämmentä, vaikka äitini on todella taitava käsitöissä :tears:
 
Ajattelin ehkä tehdä itse mobilen ja myöhemmin jotain kivoja juttuja pikkusen huoneeseen. Pieni peitto on tekeillä, itseasiassa kaksikin (kun vihdoin opettelin tekemään myös isoäidinneliöitä) ja sellaisen paksumman peiton olen tehnyt alize langasta minkä ajattelin kyllä leikkimatoksi tms. Paljon on suunnitteilla ollut mutta nyt kun on plussannut niin ei olekkaan ollut töiden jälkeen jaksamista niin ahkerasti tehdä juttuja😴
 
Mulla on nuppupeitto kesken mutta saa nähdä saanko sitä koskaan valmiiksi. Aloitin tekemään sitä meidän taaperolle paljon ennen syntymää mutta en päässyt alkua pidemmälle. Nyt kaivoin sen esiin ja tein pari kerrosta lisää.

Junasukat, tumput ja siksak myssyn ajattelin tehdä. Jos ehdin niin villapuku mutta en ota paineita. Lisäksi voisin ommella jotain pientä vaatetta kunhan osaisi päättää millaisella kuosilla haluais. Unisex väri täytyy olla jos ei tällä kertaa haluta selvittää sukupuolta.
 
Voisin itse ottaa tavoitteeksi jotain tehdä tälle pienelle ja varmaan jotai sukkia tumppuja teenkin. Nyt on neulominen ja koneompelu jäänyt vähemmälle kun tuntuu että aikaa ei oikein riitä ja tää alkuraskauden väsymys on tosi pahana nyt. On tässä onneksi vielä aikaa 🙏❤️
 
Ootteko te jotain isompaa ajatelleet tehdä?
Itse haaveielen että saisi esikoisen sänkyyn tehtyä tilkkutäkin päiväpeitoksi ja myös siinä samalla tulevalle vauvalle pienen peiton ☺️
 
Kaikkea laidasta laitaan alkaa tupsahdella kunhan oma äitini saa tästä tietää😂
Hän henkeen ja vereen käsityöihminen. Ei ole meidän pojilla ollut puutetta lapasista, villasukista , peitoista ,villapaidoista ym amigurumeista😂

Itse en osaa mitään kutoa/ommella ja kiinnostuskin täys 0.
 
Mun kummipoika syntyi viime lokakuussa ja hänelle olen tehnyt sorminukkeja ja lapasia. Nyt alkaa kyllä suunnitelmat pyöriä jo seuraavan lokakuisen tulokkaan suunnilla.. 😁 Oon ihan vasta-alkaja neulomisessa joten tumput, pipot ja sukat helpoimpia. Oo, ja tietty huopikkaat! Oon jo miettiny et sellaset teen kyllä itte, ku huopuvaa lankaa löytyy jo valmiiksi korista eri värisinä 😗 Myönnän kyllä, et suunnittelen enemmän ja toteutan vähemmän. Kirpparilta löysin jo tosi hienon neulotun villahaalarin. Äiti on entinen ammattilainen, mutta en tiedä onko sillä aikaa askarrella. Mummu varmasti tekee jotain, se on semmonen kösityöihme kans ❤
 
Osaisinpa tehdä jotain, oon vaan syntynyt peukalo keskellä kämmentä, vaikka äitini on todella taitava käsitöissä :tears:
Hei niin minäki kuvittelin koko ikäni, mutta muutettiin maalle vuosi sitten jouluna ja opettelin neulomaan itekseni näin yli kolmekymppisenä. 😆 Mä menin kirjaston anneilla, ja netistä etin apua ja miehen sisko on opetellu youtube-videoista. 🤗
 
Jotain pientä tulee varmaan tehtyä. 😊 Tykkään käsitöistä, mutta käytännössä olen kova suunnittelemaan toteutuksen jäädessä vaiheeseen. 😅 Meillä on kuitenkin esikoiselta suurinosa tallessa, niin oikeita tarpeita ei ole paljoakaan, tosin esikoinen oli kesävauva, niin nyt täytyy ehkä tehdä talveksi jotain pienempää, kun vanhat saattaa olla isoja. 🤔 Tosin meidän historialla en edes suunnittele ennen raskauden puoliväliä. 🙈
 
Jotain pientä tulee varmaan tehtyä. 😊 Tykkään käsitöistä, mutta käytännössä olen kova suunnittelemaan toteutuksen jäädessä vaiheeseen. 😅 Meillä on kuitenkin esikoiselta suurinosa tallessa, niin oikeita tarpeita ei ole paljoakaan, tosin esikoinen oli kesävauva, niin nyt täytyy ehkä tehdä talveksi jotain pienempää, kun vanhat saattaa olla isoja. 🤔 Tosin meidän historialla en edes suunnittele ennen raskauden puoliväliä. 🙈
Joo mä en kans uskalla viel ees ajatella tekeväni mitään, kun pelkään niin pal keskenmenoa.... Ehkä kesälomalla sit...
 
Takaisin
Top