raskausajan diabetes

helmimamma11

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin kysellä täältä, Onko kellään todettu tätä " ihanaa " diagnoosia.. Mie olen tämän kans taistellu jo toista kuukautta.. Ruokavalion kanssa yritetään mennä ettei tarvis insuliinia alkaa pistään :( välistä kyllä tuntuu niin epätoivoselta ku ei saa mitään herkkuja syyä ja pitää olla vähän niinku "laihiksella" Kysyisinki että jos on kohtalotovereita niin uskallatteko herkutella välillä? esim joka toinen vkl suklaata?? Mulla ollu arvot ihan OK joskus menee yli 7 riippuu tietty mitä syö.. 
 
terve Helmimamma11! Juu, just narahdin! Aamulla soitettiin. Paastoarvo 5,2 (raja 5,3), 1 tunnin mittaus 10,1 (raja 10,0) ja 2 tunnin mittaus 8,7 (raja 8,6) joten saan kotimittausvärkit. [:@] [:@] [:@]
 
Ja tyhmintä on, mielestäni syön suht ok, monipuolisesti (ilman kalaa, en tykkää), paljon salaattia ja täysjyvää. Ongelmaksi on muodostunut kauhea makean himo, suklaata, jäätelöä ja salmiakkia menee...
 
Mutta, mun pointti oli, että tuolla yleisellä palstalla on jo yli 10 sivun pituinen keskustelu aiheesta: http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=100401 
Käy siellä katsomassa, aion käyttää aikaa viikonloppuna siihen - nyt en ehdin plärätä läpi liki 200 kommenttia [;)]
 
 
Sokerirasituksessa ensimmäinen arvo oli 5,4 (5,3 ja vähemmän olisi sallittu), muuta arvot olivat alle rajan. Tänään aloitin verensokerin mittauksen, kaikki muut arvot olleet hyviä paitsi yksi. Aamupalan jälkeen 1h päästä arvo oli yli 9 !!!! En sit tiedä mistä johtuu noinkin korkea arvo. Jotenkin epäilen voisiko johtua purkasta, jota olin mässäilyt 30minuuttia ennen mittausta. Papereita joita sain eilen neuvolasta, niin niissä luki että xylitoli olisi kiellettyä ja sitähän purkassa on. Huomenna ajattelin syödä samanlaisen aamupalan ilman purkan mässäystä ja katsoa mikä on tilanne...
 
[:)] MOIKKA [:)]


Olen laittanut tuonne Yleiselle raskauskeskustelupuolelle RASKAUSDIABETES-aiheen.
Sinne voipi tulla juttelemaan,jos on kiinnostusta [;)]
Toki täälläkin te voitte jatkaa keskustelujanne tästä aiheesta [;)]

Mulla itselläni on siis raskausdiabetes ja olen pistänyt insuliiinia nyt jo 3 viikkoa [:'(]
Ei tämä sairaus onneksi maailmaan kaada,vaikka harmitusta se aiheuttaakin ja paljon,kun se todetaan [&:]
Onneksi tämä yleensä ns.paranee synnytyksen jälkeen.Jos ei parane,niin sitten ei ole kyseessä raskausdiabetesta.

Niin ja onneksi monilla raskausdiabetes sujuu hyvin pelkällä ruokavaliohoidolla!!
Hyvin harvat tuolle insuliinille edes joutuvat..onneksi!!


Yönsäde ja Mini rv 25+2
 
no sehän kiva kuulla että on muitakin kohtalotovereita, minäkin siirryn sitten sinne toiselle keskustelulle.. jos nyt löydän!
 
Takaisin
Top