Raskausaika kuin vaaleanpunaisten lasien läpi katsoisi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko raskausaika ollut yhtä onnea ja auvoa?

Itsellä esikoisen raskaudessa olin ennen nt-ultraa niin varma, ettei vauvaa syliin saada. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja julkistimme raskauden. Sen jälkeen aloin elää kuplassa ja onneni kukkuloilla vauvasta :Heartred
 
Oli mukavaa, iloista ja kivutonta. Ainut ajanjakso elämässä, kun ei ole särkenyt päätä eikä ollut selkäkipuja. 10-20 minuutin välein vessassa ramppaaminen ja unettomuus tosin ärsytti suunnattomasti!
 
Kyllä olen viihtynyt raskaana. Orastavat liitoskivut on jääneet vyöhyketerapeutin pöydälle molemmilla kerroilla ja päivää ennen synnytystä on pantu jalalla koreasti. Vessassa piti rampata ja alkuraskaudessa oli pahoinvointia mutta ei niitäkään osannut vihata kun oli hyvä syy. Hormonit sai minut jokseenkin leppoisaksi etenkin ekassa raskaudessa, mieskin sanoi että raskaus sopii minulle :)
 
Raskaus ei oikein ollut mun juttu. Olin kuvitellut että se olisi ja että olisin oikea supermamma joka jumppaa vielä synnärilläkin, mutta toisin kävi.

Heti alusta asti seurana oli väsymys ja hengästyminen, olin aivan uuvuksissa. Sitten alkoi pahoinvointi, joka kesti rv 16 asti. Tuli yrjöiltyä vähän kaikkialle, mm. pysäköinninvalvojan jalkoihin. :smug:

Keskiraskaudessa, jonka pitäisi olla kaikkein kukkeinta aikaa, iski kylkikipu ja atooppinen ihottuma. Siitäkin huolimatta, että oli kesä. Tukisukat tulivat tutuiksi turvotuksen takia.

Loppuraskaus meni mahdottoman turvotuksen ja sukkapuikkokipujen siivittämänä. Mitenkään päin ei saanut hyvää asentoa, eikä lopulta enää edes muita kenkiä jalkaan kuin kumpparit. Muistan, kun kerran kyykistyin noukkimaan koirankakkaa maasta ja koira kiskaisi mut kumoon. Sätkin siellä kuin koppakuoriainen, ennen kuin pääsin polvien kautta takaisin jaloilleni. :hilarious:

Täysin normaaleja raskausoireita siis, mutta kun sain ne kaikki. Kaikki sanoivat että mullekin jää vielä ikävä sitä mahaa, mutta en ole itkenyt perään. Näin on parempi! :smiley-angelic003
 
Jollain tapaa raskaus oli kyllä onnellista aikaa, vaikka olihan se oireiden takia vähän raskastakin. Ehkä aika kultaa vähän muistoja, mutta kyllä siinä saattoi vähän olla vaaleanpunaiset lasit päässä. :)
 
Raskaus ei oikein ollut mun juttu. Olin kuvitellut että se olisi ja että olisin oikea supermamma joka jumppaa vielä synnärilläkin, mutta toisin kävi.

Heti alusta asti seurana oli väsymys ja hengästyminen, olin aivan uuvuksissa. Sitten alkoi pahoinvointi, joka kesti rv 16 asti. Tuli yrjöiltyä vähän kaikkialle, mm. pysäköinninvalvojan jalkoihin. :smug:

Keskiraskaudessa, jonka pitäisi olla kaikkein kukkeinta aikaa, iski kylkikipu ja atooppinen ihottuma. Siitäkin huolimatta, että oli kesä. Tukisukat tulivat tutuiksi turvotuksen takia.

Loppuraskaus meni mahdottoman turvotuksen ja sukkapuikkokipujen siivittämänä. Mitenkään päin ei saanut hyvää asentoa, eikä lopulta enää edes muita kenkiä jalkaan kuin kumpparit. Muistan, kun kerran kyykistyin noukkimaan koirankakkaa maasta ja koira kiskaisi mut kumoon. Sätkin siellä kuin koppakuoriainen, ennen kuin pääsin polvien kautta takaisin jaloilleni. :hilarious:

Täysin normaaleja raskausoireita siis, mutta kun sain ne kaikki. Kaikki sanoivat että mullekin jää vielä ikävä sitä mahaa, mutta en ole itkenyt perään. Näin on parempi! :smiley-angelic003

Sama homma täällä, ei ole ollut ollenkaan mun juttu ja oikeastaan joka päivä (ja monta kertaa päivässä) totean, että kyllähän tämä on ihan hirveätä ******. Veikkaan kans, että mahaa ja tätä olotilaa ei todellakaan tule ikävä... Minäkään en kokenut sitä keskiraskauden energistä aikaa tai hehkua, lähinnä laskenut vain päiviä siihen, että tämä loppuu joskus :grin Turhauttavaa, kun juuri mitään ei pysty tekemään, liikunta on jäänyt ihan minimiin (toki tämä on ollut myös oma vika mutta oman osansa tässä tekee kaikki nämä raskausajan ongelmat, mm. pelkkä käveleminen on vaan jo liian kivuliasta) ja muutenkaan ei kyllä ole mennyt ollenkaan niinkuin itse etukäteen jotenkin ajattelin tämä raskausaika. Vaikka mulla ei noin voimakasta pahoinvointia ollut, on ollut kaikkea muuta kyllä sitten. Lisäksi olisi pitänyt paremmin henkisesti varautua kehon muutoksiin, koska niiden kanssa sopeutuminen on edelleen kesken...
 
Takaisin
Top