raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heippaaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
H

heippaaa

Vieras
Kuinka mahdollista on että siittiöt eläisivät 4 pv? Ja missä ne ovat sen ajan, odottavatko munasolun reunalla?

Ainakin tiedän tapauksen, et olisivat mahdollisesti eläneet viisi päivää ja siitä olisi seurannut raskaus eli hyvinkin voi olla mahdollista. Joskus olen törmännyt myös ihan todennäköisyystaulukkoon tuolla yrittävien foorumilla.

Tässäpä todennäköisyystaulukko, jota hillevi ehkä tarkoittaa :grin Taulukossa on siis esitetty prosentuaaliset mahdollisuudet raskauteen riippuen siitä missä vaiheessa ovulaation tienoilla on vällyjen välissä oltu. 0 on siis ovulaatiopäivä, -1 on päivä ennen ovulaatiota jne. 7 päivää ennen ovulaatiota näyttää ton uusimman tutkimuksen tiedoilla olevan vain 1% mahdollisuus (Colombo & Masarotto (2000), taulukon viimeinen sarake).

Untitled-1.jpg

lähde: http://pregnant-naturally.com/get-pregnant-3-4-5-days-before-ovulation/

Mulla on vaihdellu kierron pituus 24-28 päivän välillä nyt muutaman kuukauden. Viime menkat alkoi 24.2 ja yhdynnässä olin 7.3. Ovulaatio laskurilla laskin että otollisimmat päivät olisivat 7-10. Saa nyt nähdä :D

Mikäs niiden on ollessa, onhan se nyt lisääntymisenkin kannalta järkevää että toisiksi mukavin paikka pallien jälkeen elellä olisi se ympäristö mihin olisi tärkeintä päätyä :D eihän ne siellä palleissakaan taida elellä kovin pitkään, ja tuskin ne sielläkään muuta touhuaa kun uiskentelee ympäriinsä. Siittiön elämää.

Missä ihmeessä se oli, kun luin tutkimusta, jossa oli löydetty, jotta naisen kroppa voi pitää hyvälaatuista siittiötä hengissä... siis jos naisen kroppa toteaa, että munasolu on irtoamassa, mutta ei vielä valmis vastaanottamaan siittiöitä, mutta tarjolla olisi jo pari valioyksilöä, niin naisen kroppa suojelee näitä valiosiittiöitä jopa viikon.

Lisäksihän on todettu, että X-kromosomia kantava siittiö ei ole nopea, mutta sen sijaan sillä on kestävyyttä. XY-kromosomia kantava siittiö sen sijaan ei ole kestävä, mutta se on nopea.

Takaisin