Raskaus vai biokemiallinen raskaus

  • Ketjun aloittaja Realistinen mama
  • Aloituspäivämäärä
R

Realistinen mama

Vieras
Onko kellään kokemusta raskaudesta joiden aikana on tullut menkat? Tein testin 4pv sitten samalla kun menkat olivat alkaneet ajallaan koska haju, maku ja kehon tuntemukset viittasi raskauteen (kerran olen jo lapsen tähän maailmaan tehnyt joten tuntemukset oli tutut). No nyt näin 4vrk jälkeen edelleen on maku ja hajumuutoksia mutta koska nämäkin menkat oli runsaat (kuten minulla on) alan epäillä voiko kyseessä olla ihan toimiva raskaus? Onko muilla kokemusta asiasta? Raskaustestihän on ajatuksissa tehdä viikon päästä vielä varmistukseksi mutta koska elättelen toiveita pikkuisesta niin kiinostaisi tietää onko tällainen ollut edes muilla mahdollista 😆 artikkelien mukaan toki ei. 🫣
 
Mulla tuli "kuukautiset" ns. normaaliin aikaan tästä viimeisimmästä, joka nyt juuri tuhisee rinnalla. Sain siis tietää olevani raskaana vasta rv. 7+, kun epämääräinen kuvottava olo ei lakannut vaan oli kestänyt jo muutaman viikon ja mulle heitettiin idea, että voiskohan olla raskauspahoinvointia niin tein sit testin, joka positiivinen. Samaisena päivänä kävin sit vielä varhaisultrassa varmistamassa, onko siellä jotain ja ultrannut kätilö epäili, että oisko siellä ollut joko toinen tyyppi tai hematooma, kun ihmettelin niitä "kuukautisia".
 
Minä sanoisin, että koskaan ei kannata luottaa pelkkiin tuntemuksiin, vaan kannattaa tehdä heti digitesti kun olettaa olevansa raskaana. Sitten asiaa ei tarvitse sen enempää arvuutella. Omasta kokemuksestani voi myös kommentoida sen verran, että eniten raskausoireita oli niissä kierroissa, joissa en ollut raskaana. Eli oireisiin kannattaa suhtautua skeptisesti.
 
No onpa ollut varmasti yllätys ja menikö raskaus muuten MinnaM hyvin?
Aa aloituksesta näköjään jäi maininta että testi oli tosiaan positiivinen 🤭 totta toki tuokin ettei kaikkia tuntemuksia kannata uskoa, mutta itselle se makuaistin muutos on ollut aina se selvin, jos joku lempi juoma tai ruoka maistuu väärälle niin sen vaan on tiennyt 🙈 erilaisia toki ollaan, kaikille ei edes oireita tule.
 
Kyllähän niitä valekuukautisia on ja vauvoja tullut ilman että raskaus edes huomataan. Eli onhan se raskauden jatkuminen mahdollista, joskin usein voimakas vuoto tarkoittaa keskenmenoa. Uutta testiä sitten vaan. Pidän peukut pystyssä pysyvän plussan puolesta.
 
No onpa ollut varmasti yllätys ja menikö raskaus muuten MinnaM hyvin?
Aa aloituksesta näköjään jäi maininta että testi oli tosiaan positiivinen 🤭 totta toki tuokin ettei kaikkia tuntemuksia kannata uskoa, mutta itselle se makuaistin muutos on ollut aina se selvin, jos joku lempi juoma tai ruoka maistuu väärälle niin sen vaan on tiennyt 🙈 erilaisia toki ollaan, kaikille ei edes oireita tule.
Raskaus meni hyvin eikä mitään vuotoja ollut noiden "kuukautisten" jälkeen. Terve lapsi syntyi rv. 40+2. Toivottavasti sielläkin kaikki hyvin ja pieni pysyy matkassa mukana! ❤️
 
Takaisin
Top