Raskaus + tatuointi + epiduraali?

Sophie82

Kommentoinnin ninja
Hei,
Mulla on alaselässä iso tatuointi ja nyt plussattuani tuli mieleen asia josta mua peloteltiin silloin 10 vuotta sitten kun otin tatuoinnin, eli ettei mulle voi laittaa epiduraalia. Onko kellään asiasta kokemusta tai tietoa?
 
Tatuointi ei todistetusti vaikuta mitään, mutta ennakkoluulot valitettavasti vaikuttaa. Eli jos huonolla tuurilla sattuu kohdalle lääkäri joka sitä ei anna niin siinähän kärsit.
 
Itse kävin just tiistaina syn.tapa-arvioinnissa ja kyselin lääkäriltä omistani. Selässä kolme tatskaa, joista yksi juuri kriittisellä paikalla. Oli mukava lääkäri, joka sit pyys nähdä selän ja tutkittuaan aikansa totes et eiköhän tuossa sen verta ole "puhdasta" ihoa et spinaali/epiduraali saadaan laitettua. Suosittelen siis näyttään omaa kuvaa lääkärille niin saat osviittaa kuin on omalla kohdalla. Osa kuulemma lääkäreistä on nirsompia ku toiset laittamaan. Tää mun tapaus oli naisten lääkäri, ei edes sairaalan päivystävä anestesialääkäri. Jos itselle sit sattuu sellainen aika, et paikalla on joku muu ku tuo sama lääkäri niin tilanne voi olla sit toinen. Vähän jännittää, mutta näillä on mentävä :)
 
Mulla on isohko kuva alaselässä/lantiolla. Ei ollut mitään estettä epiduraalille, eikä asiasta ollut edes mitään puhetta missään vaiheessa.
 
Aika pitkälti iso musta läntti saa olla etteikö paikkaa löytyisi :) Hymyilytti kyllä moneen otteeseen kun sillon aikanaan alaselän kuvan kävin ottamassa "et saa epiduraalia etkä mitään puudutusta ja kuolet synnytykseen!!1" ......
 
Takaisin
Top