Raskaus sektion jälkeen

blackpanther82

Näppärä viestien naputtelija
Onko täällä muita kenelle on tehty sektio ja jotka ovat tulleet raskaaksi sen jälkeen? Onko erilainen raskaus nyt? Tuntemukset mahalla? Mitä ajattelette synnytyksestä jne?

Mulla tuo viimeisin tuli sektiolla yllätysperätilan vuoksi (jalkatarjonta). Ja on jotenkin erilailla kiristää mahaa nyt kuin aiemmissa raskauksissa... Johtuukohan arvista?

Tämän haluaisin synnyttää alateitse niin kuin kaksi ensimmäistäkin, mutta tietääkö joku miten helposti sektion jälkeen suositellaan synnytystavaksi sektiota?
 
Minulla on takana kaksi sektiota, niillä oli väliä 1,5v. Nyt tulee taas sektio, mutta edelliseen on jo 9,5v.
Minulla ei ole kokemusta raskaudesta alatiesynnytyksen jälkeen, mutta ei ole mitään tuntemuksia. Ei kiristä mitään tms. Ei edes aiemmassa lyhyessä sektiovälissä ollut mitään erityistä.

Ei kai yhden sektion jälkeen suositella sektiota, ellei ole jotain erityistä syytä? Kahden jälkeen suositellaan jo lähes "automaattisesti" sektiota. Eli luultavasti sinulla on alatiesynnytys edessä, ihan niin kuin toivotkin :)
 
Mulla kokemus sektiosta. Maha on paljon isompi ku ekassa raskaudessa samoilla viikoilla ja mulla välillä mys kiristelee mahaa. En tiedä onko sitten jo harjotussupistuksia vai mitä. Haluaisin kokea normaalin synnytyksen, mutta en uskalla asettaa odotuksia, että se toteutuisi.
 
No just sitä mä oon kans ihmetellyt, tätä mahan kokoa. Kun mulla kuitenkin jo kolme lasta on ja kaikissa oon pystynyt piilottamaan raskauden ihan helposti tuonne puolivälin yli. Nyt ei toivoakaan... Että onko jotkut kudokset sitten jääneet löysemmiksi ja johtuuko se sektiosta vai ihan vaan niistä kolmesta aiemmasta täysiaikaisesta raskaudesta vai iästä ettei oo palautunut enää niin kuin nuorempana... vai?
 
Mulla jäi ainakin rako vatsalihasten väliin ja ehkä siksi repsahti näin nopsaan maha esiin.
 
Mulla eka synnytys ihan normaali alatiesynnytys. Ei jäänyt rakoa vatsalihasten väliin. Ja kyllä tämä masu tuli esiin todella aikaisin. Nyt rv17+1 ja tämän näkee nyt jo otsaluulla. Ensimmäinen alkoi pikkuhiljaa vähän tässä kohta näkymään ja tarkkasilmäiset alkoivat arvailemaan.
 
No nyt ei oo kiristellyt. Oisko tuo vaan ollut joku mahan kasvupyrähdys kun ihan parissa päivässä pyöristy siinä ihan mahdottomasti (kts masukuvat). Jotkut kudokset varmaan antoi periksi, että pullahti taas enemmän ulospäin. (Näkyy aina päivässä ja parissa tapahtuvan mulla nyt nämä muutokset kropassa, samoin silloin kun alkoi näkymään pyöreämpänä ettei vaan turvonneen näköisenä, niin sekin oli ihan parin päivän juttu).
 
Mulla kanssa maha pullahti tosi aikaisin, taisi keho muistaa miten ollaan raskaana :p

Alavatsaa kiristää ja painaa ihan eri tavalla kuin ekalla kierroksella, tiedä sitten johtuuko keisarileikkauksesta vai ei. Todennäköisesti tälläkin kertaa pikkuihminen saa keisarillisen kohtelun.
 
Mulla ensimmäinen sektiolla syntynyt ja toinen alakautta.Ei ne oikeestaan ees ehdottanut sektiota toisen kohdalla mut en tiedä mitkä seikat siihen vaikuttaa.
Välillä ainakin toisen aikana tuntui kipua haavassa mut ei mitenkään kovaa.
 
Takaisin
Top